1

جزئیات دستگیری سارق مسلح بانک ملی + عکس و گفت‌وگو با متهم

  • کد خبر : 257283
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

صبح امروز یکی از شعب بانک ملی در محدوده نعمت آباد مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.

صبح امروز یکی از شعب بانک ملی در محدوده نعمت آباد مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.

به گزارش افق نیوز، صبح امروز فردی که صورت خود را با عینک و ماسک پوشانده بود وارد شعبه بانک ملی در محدوده نعمت آباد شده و با شلیک تیر هوایی اقدام به سرقت مقادیری وجه نقد کردو در حالی که قصد داشت از محل متواری شود، توسط ماموران دستگیر شد.

این فرد به کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر منتقل شده و تحقیقات از وی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ منصور حمیدوند، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت در نشست خبری ظهر امروز خود که به منظور تشریح جزئیات دستگیری سارق مسلح بانک ملی شعبه نعمت آباد در کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر برگزار شد، جزئیات سرقت مسلحانه از این بانک را تشریح کرد.

وی گفت: در ساعت ۷:۴۵ صبح امروز مردی در حالی که چهره خود را با عینک و ماسک پوشانده بود وارد بانک شد و اقدام به شلیک تیر هوایی کرد سپس با زدن یک قفل در بانک را از داخل قفل کرده و با تهدید رئیس شعبه و کارکنان اقدام به باز کردن در گاوصندوق و خالی کردن وجوه داخل آن به یک ساک آبی رنگ کرد.

وی با بیان اینکه این فرد پس از سرقت قصد خروج از شعبه بانک را داشت که با در بسته مواجه شد، گفت: این فرد هنگام خروج نتوانست قفلی را که خودش بر در بانک زده بود باز کند و به همین دلیل پشت در گیر افتاد. در همین راستا نیز اقدام به شلیک تیر کرده و همین امر سبب سوختگی شلوار یکی از کارمندان بانک شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه سارق در باز کردن در بانک ناکام ماند خاطرنشان کرد: در عرض حدود سه دقیقه عوامل پلیس در محل حاضر شده و تیم‌های پشتیبانی نیز در محل حضور یافته و اقدام به دستگیری این فرد کردند.

حمیدوند با اشاره به انتقال متهم به کلانتری گفت: در بررسی پول‌های همراه متهم مشخص شد که وی حدود ۷۰ میلیون تومان تراول چک را از بانک سرقت کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس نتایج تحقیقات اولیه این فرد تا کنون همدستی نداشته و به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک قصد سرقت از بانک را داشته، درباره اسلحه متهم نیز گفت:‌ متهم ادعا دارد که اسلحه‌اش مربوط به ۲۰ سال پیش است اما اسلحه جدید بوده و تولید آن مربوط به سه چهار سال گذشته است.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره اینکه آیا بانک نگهبان داشته یا خیر؟ نیز اظهار کرد: متاسفانه بانک نگهبان نداشته و البته تمهیدات و بررسی‌های انتظامی درباره این بانک انجام شده اما درخواست ما از تمامی روسای بانک این است که حتما نسبت به استقرار مامور در شعب خود اقدام کرده و این درخواست را از پلیس مطرح کنند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره انگیزه متهم از سرقت نیز گفت: متهم انگیزه‌اش مالی بوده است.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه متهم ۵۱ سال داشته و فاقد هر گونه سابقه کیفری است خاطر نشان کرد: اقدام این فرد در تیراندازی که با فشنگ‌های جنگی انجام شده خوشبختانه منجر به آسیب دیدگی به هیچ یک از کارمندان و شهروندان داخل بانک نشده است.

حمیدوند از بررسی تصاویر و فیلم‌های ضبط شده در دوربین طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: به منظور تحقیقات بیشتر فیلم‌ها و تصاویر ضبط شده از دوربین‌ها نیز تماما بازبینی خواهد شد.

متهم: بدهکار بودم، سرقت کردم

عامل این سرقت مسلحانه که در کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر حضور داشت در پاسخ به سوال ایسنا اظهار کرد:‌ اسلحه را از سال‌ها قبل خریداری کرده بودم و آن را در خانه نگه می‌داشتم.

او درباره هدفش از سرقت اظهار کرد: خانه ساخته بودم و حدود ۶۰ میلیون تومان بدهی داشتم. موعد چک‌هایم رسیده بود و اگر چک‌ها را پاس نمی‌کردم دستگیر می‌شدم به همین دلیل فکر سرقت از بانک به سرم زد و روز قبل از سرقت به این شعبه از بانک آمده بودم و آنجا را بررسی کردم و تصمیم به سرقت گرفتم.

این سارق که مدعی است سابقه سرقت نداشته گفت: پیش از این دست به خلاف نزده بودم اما واقعا شرایط طوری بود که هیچ راه دیگری نداشتم.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=257283

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر