0

ترامپ: رئیس جمهوری سخت گیرتر از من برای روسیه نبوده است

  • کد خبر : 257332
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷

رئیس جمهوری آمریکا می گوید هیچ رئیس جمهوری به اندازه من نسبت به روسیه سخت گیر نبوده است و این را پوتین بهتر از هر کسی دیگر می داند.

به گزارش افق نیوز، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در نشست کابینه خود، این مطلب را در پرسش به سوال یکی از خبرنگاران با توجه به فضایی که پس از نشست هلسینکی و دیدار با رئیس جمهوری روسیه ایجاد شده است، مطرح کرد.
وی با اشاره به به تحریم ها و اخراج دیپلمات های روس از آمریکا، افزود: یقینا پوتین این مساله را از رسانه ها هم خیلی بهتر می داند.
رئیس جمهوری آمریکا پیش از این نشست، در توئیتی در واکنش به انتقادات شدید در مورد دیدار اخیرش با همتای روس خود نوشت: برخی از این واقعیت که من توانسته ام به خوبی با پوتین رئیس جمهوری روسیه کنار بیایم، به شدت نفرت دارند و به بیماری روانی نا راحتی از ترامپ دچار هستند.
ترامپ همچنین در توئیت دیگری نوشت: هر چند نشست ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در بروکسل، پیروزی بزرگی به شمار می رود، زیرا باعث شد که میلیاردها دلار بودجه بیشتر با سرعت بالاتری توسط کشورهای عضو، به آن اختصاص داده شود، اما شاید نشست با رئیس جمهوری روسیه در درازمدت حتی موفقیت بزرگ تری باشد که پیامدهای بسیاری خواهد داشت.
ترامپ در پایان دیدار روز دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند که به علت تائید سخنان رئیس جمهوری روسیه در باره تکذیب مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، برخلاف نظر سازمان های اطلاعاتی کشورش، با اتهام خیانت به ایالات متحده رو به رو شده است.
همچنین در این نشست، مایکل پمپئو وزیر خارجه آمریکا گزارشی از دور اخیر سفرهای خود به کره شمالی، ویتنام، امارات و مکزیک ارائه داد و دستاوردهای آن را مثبت تلقی کرد.
او پس از این سفرها در هلسینکی به ترامپ پیوست و البته با سرگئی لاوروف همتای روسی خود هم دیدار و گفت و گو کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=257332

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر