2

آتش در جنگل های منطقه نیلکوه گالیکش دوباره زبانه کشید

  • کد خبر : 257334
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱

آتش سوزی در جنگل های منطقه نیلکوه شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان که روز گذشته از انفجار ناشی از برداشت معدن کارخانه سیمان پیوند رخ داده بود، عصر امروز ( چهار شنبه) مجددا شعله ور شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی در محل آتش سوزی حضور دارند تا از گسترش آن جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: آتش سوزی در مناطق صخره ای و سخت گذر قرار دارد و امکان خاموش کردن آن سخت است.
ابوطالب قزلسفلو تصریح کرد: وسعت منطقه آتش سوزی کم و محدود است ولی به دلیل واقع شدن در منطقه ای صخره ای، امکان اطفای کامل آن وجود ندارد.
وی گفت: این آتش سوزی از بقایای آتش باقی مانده از روز گذشته شروع شده و با توجه به وزش بادهای محلی، امکان شعله ور شدن مجدد آن وجود دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه نیروی انسانی به انداز کافی در محل وجود دارد، گفت: احتمال وقوع چنین آتش سوزی هایی با توجه به گرمای هوا و برخی بی احتیاطی های انسانی در این فصل سال در منطقه وجود دارد.
به گزارش ایرنا، آتش سوزی در جنگل های منطقه شرق استان گلستان در فصل تابستان به دلیل گرما و خشکی بیش از حد هوا و عمدتا به دلیل بی احتیاطی و بی مبالاتی عوامل انسانی همچون روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و نیز آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بویژه در مزارع حاشیه جنگل ها روی می دهد و در تیرماه جاری علاوه بر آتش سوزی در پارک ملی گلستان، مناطق جنگلی شهرستان های گالیکش، مینودشت ، کلاله و مراوه تپه نیز آتش گرفت و صدها هکتار از این عرصه ها تخریب شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=257334

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر