1

هشدار بروکسل به ترامپ درباره تشدید مناقشات تجاری با اعمال تعرفه‌های ویژه علیه واردات خودرو

  • کد خبر : 257401
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا درباره تشدید مناقشات تجاری با اعمال تعرفه‌های ویژه علیه واردات خودرو از اروپا به رئیس جمهور آمریکا هشدار داد.

هشدار بروکسل به ترامپ درباره تشدید مناقشات تجاری با اعمال تعرفه‌های ویژه علیه واردات خودرو

به گزارش افق نیوز به نقل از روزنامه  “اوزنابروکر سایتونگ”، در آستانه برگزاری دیدار بحران درباره مناقشات تجاری، اتحادیه اروپا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره تشدید این مناقشات هشدار داد.

“سسیلیا مالمستروم”، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا امروز (پنج شنبه) در سخنانی اظهار داشت: اگر آمریکا تعرفه های گمرکی ویژه برای واردات خودرو از اروپا را اعمال کند این امر فاجعه بار خواهد بود و یک واقعیت تلخ جدید را ایجاد می کند.

وی افزود: اتحادیه اروپا به شدت نگران تحقیقات در حال انجام از طرف مقامات آمریکایی درباره چنین تعرفه هایی است. مالمستروم اجرای احتمالی چنین تعرفه هیی را به عنوان یک گام غیر قانونی از طرف آمریکا دانست تا در مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا فشار بر بر بروکسل را افزایش دهد.

وی همچنین در این باره هشدار داد که مشترکا با کشورهای عضو این اتحادیه روی لیستی از تولیدات آمریکایی که می تواند علیه آن ها تعرفه های گمرکی متقابل اعمال شود کار می کند.

بر طبق گزارش روزنامه “ویرتشافتز ووخه” آلمان این تعرفه های متقابل اتحادیه اروپا می تواند علیه  محصولات دارویی و شیمیایی آمریکا و همچنین زغال سنگ اعمال شود. این خبر در محافل اتحادیه اروپا تایید می شود.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا این مسئله را روشن کرد که اقدامات تلافی جویانه جدید، ابعادی بسیار متفاوت از آن اقداماتی دارند که در واکنش به اعمال تعرفه های بالا روی محصولات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا در نظر گرفته شد.

مالمستروم به منظور حل احتمالی مناقشات تجاری با آمریکا هفته آینده همراه با “یان کلود یونکر”، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به واشنگتن سفر می کند. روز چهارشنبه این دو مقام اروپایی توسط ترامپ پذیرفته می شوند.

این دیدار در واشنگتن در ماه ژوئن و در جریان نشست جی هفت در کانادا از طرف یونکر پیشنهاد داده شد. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امیدوار است که با این دیدار حداقل از تشدید مناقشات تجاری با آمریکا جلوگیری به عمل آید.

اتحادیه اروپا به اقدامات ترامپ در قراردادن تعرفه های گمرکی روی محصولات فولاد و آلومینیوم این اتحادیه با اقدامات متقابل از جمله قراردادن تعرفه های گمرکی بالا علیه محصولات ایالات متحده مانند ویسکی، شلوار جین و موتورسیکلت واکنش نشان داد. حالا ترامپ در نظر دارد همچنین تعرفه های گمرکی ویژه ای را علیه واردات خودرو از اروپا اعمال کند. این اقدام ترامپ بخصوص تاثیرات بدی بر اقتصاد آلمان خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=257401

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر