3

تامین دارو و درمان بیماران خاص نباید دچار مشکل شود

  • کد خبر : 257464
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وظیفه ما در هر کسوتی کاستن از رنج مردم و خشنودی آنان است و هیچ مشکلی نباید برای تامین دارو و درمان بیماران خاص ایجاد شود.

به گزارشافق نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی در آیین انتخاب اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کشور، افزود: گاهی برخی مدیران به دلیل ناهماهنگی، تصمیم هایی می گیرند که ممکن است سبب ناراحتی بیماران خاص شود؛ برای نمونه شاهد افزایش معمول قیمت دارو در سال جاری به دلیل افزایش نرخ دستمزدها و بهای ارز بودیم.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نباید تولید دارو متوقف شود، اظهار داشت: بیمه ها برای حمایت از اقشار ضعیف، باید به شکلی عمل کنند که این اقشار آسیب نبینند.
هاشمی اضافه کرد: گاهی چتر حمایت بیمه، متناسب با افزایش قیمت دارو نیست؛ اگر حمایت های بیمه برای همه اقشار امکان پذیر نیست، باید مراقبت شود که بیماران خاص، افراد ضعیف و فقیر هیچ آسیبی نبینند.
وزیر بهداشت با یادآوری اینکه از معاونان درمان و اجتماعی این وزارتخانه خواسته است مشکلی برای درمان و داروی بیماران خاص و اقشار ضعیف پیش نیاید، افزود: مجمع خیرین سلامت نیز حتی پیش از وزارت بهداشت از این گروه از بیماران حمایت کرده است و تدبیری به کار خواهد بست تا مشکلی برای این قشر ایجاد نشود.

* راه اندازی بیمارستان برکت در قرچک
وزیر بهداشت درباره راه اندازی بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک گفت: این بیمارستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بازگشایی و بهره برداری شد و عملیات ساخت بیمارستان جدید ورامین نیز با مشارکت این ستاد آغاز شده است.
هاشمی افزود: بیمارستان برکت ظرف ۲ سال تکمیل شد و با تعرفه های دولتی به مردم یکی از مناطق محروم کشور یعنی قرچک، خدمات ارائه خواهد داد.
وزیر بهداشت به آغاز ساخت بیمارستانی در ورامین اشاره کرد و گفت: در شهرستان ورامین با وجود سکونت ۴۵۰ هزار شهروند ایرانی و اتباع خارجی، فقط یک بیمارستان وجود دارد که در محل سابق جهادسازندگی ایجاد شده است.
هاشمی افزود: عملیات ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی ورامین با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آغاز شده است؛ در حاشیه این آیین برخی خبرنگاران می پرسیدند که چرا در شرق تهران، بیمارستانی برای تروما و حوادث وجود ندارد و من گفتم که هفته گذشته با کمک و همکاری بنیاد مستضعفان، زمینی برای ساخت بیمارستان در شرق تهران و منطقه ۱۵ اختصاص داده شد تا بیمارستانی با ظرفیت ۵۴۰ تخت بیمارستانی ساخته شود.
وی با قدردانی از همکاری مجمع خیرین سلامت در اجرای طرح های بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و مرزی اظهار داشت: اجرای پروژه های سلامت محور موجب آرامش مردم شده است زیرا متوجه می شوند که دولت و نظام به فکر آنها هستند و گرهی از مشکلات آنان باز می کنند؛ نه اینکه مایوس باشند و بگویند ما هزینه کردیم، خون دادیم و رنج کشیدیم و عده ای بی اعتنا، بی توجه و غافلند.
هاشمی خواستار کاهش مشکلات حوزه بهداشت و تسریع در اجرای پروژه های مشترک وزارت بهداشت و مجمع خیرین سلامت در کشور شد و افزود: این وزارتخانه در دولت دوازدهم نیز مسیر دولت یازدهم را در حوزه سلامت خواهد رفت.
وی افزود: نه تنها باید تلاش کنیم که برای زندگی روزمره مردم، مشکلی ایجاد نشود بلکه باید پروژه های عمرانی را پیگیری کنیم تا مردم، امیدوارتر از گذشته باشند.

* سیاه نمایی نکنیم
وزیر بهداشت درباره اظهاراتش در اجلاس روسای دانشگاه ها و تشبیه شرایط ماه های آینده کشور به مواجهه با طوفان توضیح داد: طوفان چند دقیقه بیشتر رخ نمی دهد و گرد و خاک ایجاد می کند و تمام می شود اما نباید سیاه نمایی کنیم و خود را به غفلت بزنیم بلکه باید با آمادگی از این شرایط عبور کنیم.
هاشمی گفت: یکی از دستگاه هایی که آمادگی نسبی برای مقابله با شرایط جدید کشور را دارد، بهداشت و درمان است چون مدیرانی پرتلاش، سالم و فداکار دارد که مصمم تر از گذشته شبانه روزی در تلاش هستند.

* حربه تحریم، خواب و خیال دشمن است
هاشمی گفت: سابقه نداشته که دشمنان کشور و انقلاب اسلامی، این قدر وقیح و بی شرم باشند که به قول خود بخواهند سخت ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کنند؛ البته این حربه آنها، خواب و خیال است.
وزیر بهداشت افزود: شاید این تحریم ها، ایران را دچار سختی کند اما مردم، سخت ترین تحریم ها را تجربه کرده و پشت سر گذاشته اند؛ خداوند چنان قدرت و استقامتی به آنها داده که امروز در دنیا بی نظیر است و امام خمینی(ره) نیز می فرمودند «مردم ایران از مردم حجاز در زمان پیامبر هم بهتر هستند» و این ناشی از شناخت خوب ایشان از مردم بود.
وزیر بهداشت تاکید کرد: دشمنان ایران، به قدری بی شرم هستند که در مواردی فشارها را مضاعف می کنند تا مردم بیشتر ناراحت شوند؛ یکی از این حوزه های مهم، سلامت، تامین شیر خشک، دارو و تجهیزات پزشکی است و همه باید کمک کنیم که در این شرایط سخت، فشاری به مردم وارد نشود.
هاشمی با بیان اینکه دشمنان کشور و انقلاب به دنبال وضع ظالمانه ترین تحریم ها علیه ایران هستند، اضافه کرد: اطمینان دارم که با فضل خدا و با توجه به آمادگی حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، این شرایط را پشت سر خواهیم گذاشت.

* مجمع خیرین سلامت، افراد گمنام حوزه سلامت
وزیر بهداشت از مجمع خیرین سلامت به عنوان مجموعه ای اثرگذار یاد کرد و گفت: هر کجای کشور که می رویم، افراد گمنامی هستند که خداوند به آنها لطف داشته که در مسیر کارهای خیریه قدم گذاشته اند و حتماً بر سفره حلال ارتزاق کرده اند و در مسیری قرار گرفته اند که برایشان عاقبت بخیری به همراه دارد.
هاشمی همکاری بین وزارت بهداشت و مجمع خیرین سلامت کشور را مفید دانست و گفت: اطمینان دارم که با مدیریت دکتر حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت و با توجه به حضورش در مجلس شورای اسلامی، مجمع خیرین سلامت، مسیر خیر را پر فروغ تر از قبل ادامه خواهد داد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه انتخاب با انجام رای گیری اعضای مجمع خیرین سلامت کشور، حسینعلی شهریاری، حسن امین لو، سید عباس پورهاشمی، محمد آزاد، صلاح الدین دلشاد، نادر ریاحی سامانی و محمد رضا اعتمادیان به عنوان اعضای اصلی و عباس مومنی و حمید کامران زاده به عنوان اعضای علی البدل و همچنین مصطفی رضا قلی خسروی و عبدالرسول نبات خور به عنوان بازرسین مجمع خیرین سلامت کشور انتخاب شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=257464

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر