2

سیرچ کرمان ۵.۸ ریشتر لرزید/ هیچ خسارت و تلفات جانی گزارش نشده است/چند دیوار قدیمی فروریخته است

  • کد خبر : 257766
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۱۱

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۸ در مقیاس ریشتر حوالی بخش سیرچ در شمال استان کرمان را لرزاند.

زلزله

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۸ در مقیاس ریشتر حوالی بخش سیرچ در شمال استان کرمان را لرزاند.

به گزارشافق نیوز، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مشخصات این زمین‌لرزه را به شرح زیر اعلام کرده است:

تاریخ وقوع زلزله: دوشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۷ در ۰۱:۰۹:۱۴
(وقت محلی – تهران)

بزرگی زلزله: ۵.۸

نوع بزرگی:MN

موقعیت رومرکز زلزله:۳۰.۳۷ شمالی و ۵۷.۵۰ شرقی

عمق:۱۰ کیلومتر

عدم قطعیت مکانی:۰.۸۷+/- کیلومتر در جهت شمالی – جنوبی
۲.۲۲+/-  کیلومتر  در جهت شرقی – غربی

منطقه: استان کرمان

فاصله‌ها:

۱۹ کیلومتری سیرچ، کرمان
۲۱ کیلومتری شهداد، کرمان
۲۹ کیلومتری اندوهجرد، کرمان

بر اساس گزارش ایسنا منطقه کویر، سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: هم‌اکنون ستاد بحران استان کرمان در دفتر معاونت عمرانی استانداری کرمان تشکیل شده است و بنا به اطلاعات اولیه‌ای که از منطقه گرفته شده است، احتمال می‌دهیم کانون این زمین لرزه در منطقه مسکونی نباشد.

همچنین سرپرست اورژانس کشور از اعزام پنج تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده سیرچ خبر داد.

سلطانی، مسئول روابط عمومی سازمان هلال احمر استان کرمان نیز از تشکیل ستاد بحران هلال احمر خبر داد و گفت: بلافاصله پس از تشکیل این ستاد، گروه‌های ارزیاب سازمان هلال احمر به منظور بررسی میزان خسارات احتمالی به منطقه زلزله‌زده سیرچ اعزام شدند.

اولین پس‌لرزه به بزرگی ۳.۴ ریشتر در ساعت ۱:۲۲:۴۸ در منطقه سیرچ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

معاون عمرانی استاندار کرمان نیز درباره جزییات زمین‌لرزه بخش شهداد گفت: هم اکنون جلسه ستاد بحران استان کرمان در حال برگزاری است و طبق اطلاعات دریافتی از منطقه، تاکنون چند دیوار بر اثر زمین‌لرزه تخریب شده است.

آیت‌اللهی موسوی افزود: ۶ تیم امدادی نیز در منطقه، در حال بررسی اوضاع هستند اما خوشبختانه تاکنون خسارت جانی اعلام نشده است.

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز درباره وقوع این زمین‌لرزه، گفت: فاصله کانون زمین‌لرزه تا شهر کرمان ۴۲ کیلومتر بوده است و بلافاصله پس از وقوع این زمین‌لرزه تیم‌های ارزیاب و امدادرسان اورژانس، هلال احمر و ستاد بحران به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان این‌که بر اثر زلزله برق منطقه قطع شده بود که بلافاصله وصل شد، تصریح کرد: هم‌اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر کرمان و راور در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند اما خوشبختانه تاکنون تلفات جانی و مصدومیتی ناشی از وقوع این زمین‌لرزه گزارش نشده است.

محمد صابری، رییس اورژانس ۱۱۵ کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون گروه‌های گشت‌زنی در منطقه زلزله‌زده سیرچ گزارشی مبنی بر مصدومیت اعلام نکرده‌اند.

وی از آماده‌باش بیمارستان‌های راور، زرند و کرمان خبر داد و بیان کرد: بیمارستان شهید باهنر کرمان به پرسنل خود فراخوان داده است و اکنون همه پرسنل در بیمارستان حاضر هستند ضمن آنکه IOC دانشگاه نیز فعال شده است.

در همین حال، دومین پس‌لرزه به بزرگی ۳ ریشتر در ساعت ۱:۳۵:۲۰ در منطقه سیرچ و در عمق ۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

سومین پس‌لرزه نیز به بزرگی ۲.۵ ریشتر در ساعت ۰۲:۰۳:۵۷ در منطقه سیرچ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

هادی سلطانی، مسئول روابط عمومی سازمان هلال احمر استان کرمان نیز به ایسنا گفت: تاکنون ۱۰ تیم هلال احمر از شهداد، سیرچ، گلباف، راور، ماهان، راین، رفسنجان، کوهبنان و کرمان و یک تیم واکنش سریع به مناطق زلزله‌زده در سیرچ برای ارزیابی اعزام شده‌اند.

وی به مناطقی که تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، اشاره کرد و افزود: تیم‌های هلال احمر تاکنون روستاهای چهارفرسخ، سیرچ، سکنج، هشتادان، جوشان، حسن‌آباد، دهوئیه، زمان‌آباد، فندقا، محسن‌آباد، گزک و گروه را بازدید کرده‌اند که خوشبختانه در این مناطق هیچ مشکلی گزارش نشده است.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بیان کرد: تاکنون فقط یک مصدوم در کوهپایه گزارش شده است که به‌علت فرار دچار مصدومیت جزیی شده است.

سلطانی درباره آخرین وضعیت منطقه سیرچ پس از زمین‌لرزه، به ایسنا گفت: تاکنون ۴۰ روستا توسط تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که فقط دیوارهای قدیمی در روستای چهارفرسخ ریزش کرده‌اند و همچنین برای مدت کوتاهی برق این منطقه دچار قطعی شده که بلافاصله وصل شده است.

وی از مردم منطقه درخواست کرد که خونسردی خود را حفظ کنند و به شایعات توجه نکنند و اخبار تاییدشده را فقط از منابع معتبر دریافت کنند.

مجید سعیدی، سرپرست ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان نیز به ایسنا گفت: گزارش‌های دریافتی از این زمین‌لرزه تاکنون، حاکی از آن است که فقط چند دیوار قدیمی از باغات بخش شهداد فرو ریخته است.

وی با اعلام این خبر که این زمین‌لرزه هیچ خسارات و تلفات جانی تاکنون نداشته‌ است، عنوان کرد: تیم‌های زیادی به منطقه اعزام شده‌اند و هم‌اکنون ۱۰ تیم از هلال احمر، بخشداری، دهیاری، راهداری و اورژانس در منطقه حضور دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=257766

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر