1

طرح تحقیق و تفحص از وزارت اقتصاد و دارایی کلید خورد+جزئیات

  • کد خبر : 257784
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

طرح تحقیق و تفحص از وزارت اقتصاد و دارایی به علت نوسات شدید ارزی و همچنین چگونگی تبادلات ارزی در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

خبرگزاری فارس: طرح تحقیق و تفحص از وزارت اقتصاد و دارایی کلید خورد+جزئیات

به گزارش افق نیوز، طرح تحقیق و تفحص از وزارت اقتصاد و دارایی به علت التهابات و نوسانات شدید ارزی در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

این طرح در رابطه با مسائل مرتبط با کم و کیف مدیریت منابع ارزی و تخصیص‌های داده شده، همچنین مصارفی که برای آنها انجام گرفته،‌کلید خورده است.

همچنین از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص می‌توان به میزان ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و سهم سامانه نیما در این‌ها، چگونگی تبادلات ارزی و میزان آنها و افرادی که تبادلات از طریق آنها صورت گرفته است،‌ می‌توان اشاره کرد.

از دیگر موارد اشاره شده این طرح اختلافات  آماری که بین دستگاه‌های مختلف در بحث ارز است که قرار است طی این تحقیق و تفحص به آن پرداخته شود.

متقاضیان طرح و تفحص از وزارت اقتصاد و دارایی همچنین در این طرح به این مسئله پرداخته‌اند که علت اختلافات  آماری بین دستگاه‌های مختلف در حوزه ارز از کجا ناشی می‌شود و کدام یک از این اعداد و آمار صحیح است.

همچنین طی این تحقیق و تفحص قرار است ساز و کار تخصیص ارز به و احدهای مورد نیاز، مورد بررسی قرار گرفته و به این سوال پاسخ داده شود چه میزان ارز به واردات و یا نیازها تخصیص پیدا کرده است، و کدام واحدهای اقتصادی به تفکیک کالایی و اشخاص حقیقی و حقوقی این ارز را دریافت کرده‌اند،.

از دیگر محورهای موارد اشاره شده در این طرح می‌توان به میزان دسترسی نیازهای واحدهای اقتصادی که مواد اولیه کالای واسطه‌ای و ملزومات و ماشین‌آلات و خطوط تولید و امثال این‌ها را مطالبه کردند اشاره کرد و همچنین اینکه به چه میزان این دسترسی حاصل نشده است.

چگونگی ساز و کار نظارت بر  عملکرد واحدهایی که این پول‌ها را دریافت کرده‌اند و به چه میزان این‌ها در مسیر واقعی و درست خود هزینه شده است،‌ از جمله محورهای دیگر طرحی است که متقاضیان این طرح مد نظر دارند.

در واقع در این طرح بیان می‌شود که شفافیت و وضوح کافی و وافی در بحث  ارزی وجود نداشت و شواهد و نشانه‌هایی هم عنوان شده که این منابع در مسیری که مورد انتظار بوده و سیاست‌گذاری شده است به کار گرفته نشده و یا توسط کسانی این کار صورت گرفته که هیچ نسبتی با آن رشته فعالیت نداشتند اعداد و ارقامنسبتی با عملکرد گذشته آنها نداشته است.

این‌ها نمونه‌هایی از شواهد و اشکالاتی است که در این مرحله منتشر شده و باید اعتبارسنجی شود و این موضوع از طریق تحقیق و تفحص دنبال خواهد شد.

در این رابطه از وزارت اقتصاد و دارایی تحقیق و تفحصی انجام می‌شود که بر این اساس بخش‌های ارزی را در بر می‌گیرد.

گفتنی است این طرح سه‌شنبه هفته جاری (۲ مرداد ماه ۹۷)‌ به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=257784

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر