1

آمریکا تجهیزات نظامی برای تمرینات ناتو وارد گرجستان کرد

  • کد خبر : 258044
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

امریکا روز پنجشنبه تجهیزات نظامی برای استفاده در تمرینات نظامی ‘ شریک شایسته -۲۰۱۸ ‘ ناتو وارد گرجستان کرد.

به گزارش پایگاه خبری ‘ نیوز گئورگیا ‘ به نقل از وزارت دفاع گرجستان ، در این تمرینات نظامی که اول الی ۱۵ اوت ( ۱۰ تا ۲۴ مرداد ماه جاری ) برگزار می شود ، ۱۲ فروند ماشین زره پوش Bradley ، پنج فروند تانک Abrams M1A2 ، ۲۸ فروند ماشین زره پوش Stryker و تجهیزات نظامی دیگر به کار گرفته می شود .
این منبع خبری، همچنین به نقل از فرماندهی نیروی نظامی آمریکا مستقر در اروپا گزارش داد : در تمرینات نظامی ناتو ‘ شریک شایسته -۲۰۱۸ ‘ در گرجستان از هواپیماهای نظامی و نیز هلی کوپرهای Black Hawk و Apache استفاده می شود .
افق نیوز/ تجهیزات نظامی آمریکا ،از بندر کونستانسای رومانی وارد بندر پوتی گرجستان در دریای سیاه شده و از این بندر به پایگاه نظامی وازیانی، محل برگزاری تمرینات ناتو واقع در حومه شهر تفلیس پایتخت گرجستان می شود .
علاوه بر تجهیزات نظامی، گروهی از نظامیان آمریکا از اروپا وارد گرجستان شده و گروه های نظامی دیگر نیز در چند مرحله قرار است ، وارد این کشور شوند .
هدف از برگزاری این تمرینات ناتو ،بهبود مهارت های نظامی و ارتقای آماده باش رزمی و فعالیت مشترک نیروهای گرجستان ، آمریکا و کشورهای دیگر شریک و نیز ادای سهمی به حفظ امنیت و ثبات در منطقه دریای سیاه اعلام شده است .
در این تمرینات نظامی بیش از سه هزار نظامی از گرجستان ، آمریکا ، انگلیس ، آلمان ، استونی، فرانسه ، لیتوانی ، لهسستان ، نروژ ، ترکیه ، اوکراین ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان حضور خواهند داشت .
تمرینات نظامی ‘ شریک شایسته ‘ ناتو برای چهارمین سال متوالی در گرجستان برگزار می شود و در سال گذشته میلادی۲۸۰۰ نظامی از گرجستان ، آمریکا ، انگلیس ، آلمان ، ترکیه ، اسلونی ، ارمنستان و اوکراین شرکت داشتند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258044

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر