4

کیسینجر، مرد پشت پرده نزدیکی روابط آمریکا با روسیه

  • کد خبر : 258064
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴

منابع آگاه در کاخ سفید و کنگره می‌گویند که پیشنهادهای کیسینجر از سوی برخی مقامات دولت آمریکا، مشاوران ارشد ترامپ و همچنین برخی مقامات وزارت خارجه، وزارت دفاع و شورای عالی امنیت ملی این کشور گوش‌های شنوایی یافته است.

کیسینجر، مرد پشت پرده نزدیکی روابط آمریکا با روسیه

به گزارش افق نیوز/شواهد نشان می‌دهد که تمایل ترامپ برای نزدیک با روسیه دستکم تاحدودی ریشه در توصیه‌های هنری کیسینجر دارد.

به نوشته نشریه دیلی‌بیست، کیسینجر به ترامپ توصیه کرده است برای مهار چینِ روبه‌رشد، ایالات متحده باید با روسیه همکاری کند.

پنج منبع آشنا و مطلع از ماجرا به دیلی‌بیست گفته‌اند که هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا – که فردِ پشت پرده برقراری رابطه دیپلماتیک کشورش با چین کمونیست در حدود ۴۵ سال پیش و با هدف مهار شوروی بود – طی نشست‌های خصوصی با ترامپ طی دوران انتقالِ قدرت، پیشنهاد نزدیکی و همکاری با روسیه برای مهار چین را ارائه کرده بود. راهبرد کیسینجر شامل روابط نزدیک‌تر با روسیه و دیگر کشورهای منطقه برای محدد کردن قدرت و نفوذ چین بوده است.

منابع آگاه در کاخ سفید و کنگره می‌گویند که پیشنهادهای کیسینجر از سوی برخی مقامات دولت آمریکا، مشاوران ارشد ترامپ و همچنین برخی مقامات وزارت خارجه، وزارت دفاع و شورای عالی امنیت ملی این کشور گوش‌های شنوایی یافته است. اما این راهبرد به خاطر کوتاه‌آمدن ترامپ در مقابل ولادیمیر پوتین – که باعث دردسرهای سیاسی داخلی در آمریکا شده است – دچار پیچیدگی‌هایی شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258064

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر