2

گلکسی نوت ۹ بی‌نیاز از هرگونه تجهیزات جانبی، یک تجربه دسکتاپ و تمام صفحه را فراهم می‌کند

  • کد خبر : 258092
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

براساس گزارشی که امروز توسط سایت WinFuture منتشر شد؛ پرچمدار بعدی سامسونگ در رده گوشی‌های گلکسی نوت قادر است بدون استفاده از تجهیزات جانبی دیگر، یک تجربه دسکتاپ و تمام صفحه را بر روی یک نمایشگر خارجی فراهم کند.

براساس گزارشی که امروز توسط سایت WinFuture منتشر شد؛ پرچمدار بعدی سامسونگ در رده گوشی‌های گلکسی نوت قادر است بدون استفاده از تجهیزات جانبی دیگر، یک تجربه دسکتاپ و تمام صفحه را بر روی یک نمایشگر خارجی فراهم کند.

طبق اطلاعات موجود در این گزارش، گوشی گلکسی نوت ۹ که تا کمتر از یک ماه دیگر معرفی و عرضه خواهد شد قابلیت آن را دارد که بدون استفاده از داک‌های موسوم به Dex کمپانی سامسونگ به یک نمایشگر خارجی متصل شود و برنامه‌ها و بازی‌ها و همچنین ویدیوهای موجود بر روی خود را به صورت تمام صفحه به نمایش بگذارد. گوشی‌های پرچمدار سامسونگ که در طی یکی دو سال اخیر در قالب سری محصولات گلکسی اس و گلکسی نوت عرضه شده بودند برای فراهم کردن یک تجربه تمام صفحه و همچنین امکان استفاده از صفحه کلید و ماوس در این سیستم عامل به یک داک خارجی به نام DeX نیاز داشتند. این داک به کاربران اجازه می‌داد که اتصال همزمان ماوس و صفحه کلید و همچنین نمایشگر را به گوشی‌های هوشمند برقرار کنند.

اما به نظر می‌رسد پس از رونمایی از گوشی‌های نوت ۹ این رویه تغییر خواهد کرد و از این پس می‌توان بدون استفاده از این داک‌ها اتصال نمایشگرهای خارجی را برقرار کرد و یک نمایش تمام صفحه را شاهد بود. براساس اطلاعات موجود در این گزارش، گلکسی نوت ۹ برای برقراری این ارتباط به یک نمایشگر مبتنی بر پورت USB Type-C نیاز دارد و همچنین کاربران باید ماوس و صفحه کلید خود را توسط ارتباط بلوتوث به این گوشی متصل کنند. حذف داک‌هایDeX به عنوان یک واسط، همچنین سبب می‌شود که امکان شارژ همزمان گوشی نوت ۹ وجود نداشته باشد. از سوی دیگر این داک‌ها به نوعی قادر بودند به عنوان یک سیستم خنک کننده دمای گوشی را در هنگام برقراری این ارتباط کاهش دهند؛ که در گوشی نوت ۹ این قابلیت نیز حذف خواهد شد.

اگرچه حذف داک DeX از این نوع ارتباط، موجب کاهش هزینه کاربران می‌شود اما باید توجه داشت که تعدادی از قابلیت‌های عالی گوشی‌های سامسونگ در این ارتباط نیز به ناچار حذف خواهد شد. ممکن است برای حفظ این قابلیت‌های عالی، سامسونگ همچنان امکان استفاده از داک‌های DeX را توسط کاربران گوشی نوت ۹ ممکن کند و این تجهیزات جانبی برای برقراری ارتباط تمام صفحه، به صورت اختیاری در دسترس آن‌ها قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258092

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر