1

با مدیریت سه ضلعی نمی توان تهران را اداره کرد

  • کد خبر : 258181
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

استاندار تهران گفت:امکان این که تهران به صورت مدیریت سه ضلعی از سوی دولت، شهرداری و استانداری اداره شود وجود نداشته و مدیریت پایتخت باید واحد، منسجم و پایدار باشد تا مسائل آن حل و فصل شود.

استاندار تهران گفت:امکان این که تهران به صورت مدیریت سه ضلعی از سوی دولت، شهرداری و استانداری اداره شود وجود نداشته و مدیریت پایتخت باید واحد، منسجم و پایدار باشد تا مسائل آن حل و فصل شود.

به گزارش افق نیوز/ محمد حسین مقیمی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران افزود: بسیاری از اسناد بالادستی به خاطر نبودن ضمانت اجرا رها شده اند این اسناد از جمله سندهای آمایشی باید ضمانت اجرا داشته باشند.

وی اظهارداشت:بحث آمایش سرزمین از جمله آمایش استان بارها مورد بحث و طرح قرار گرفته است اما در یک مورد طرح مجموعه شهری پایتخت که در سال ۸۳ به تصویب رسیده بود توسط یکی از مسئولان دولت وقت به یک باره کنار زده شد و در بایگانی رفت.

استاندارتهران با بیان این که در بسیاری از موارد این گمان تقویت می شود که اراده جدی برای حل مشکلات تهران وجود ندارد افزود: پایتخت با مسائل مهمی از جمله امنیت، اقتصاد، فرهنگ، توسعه، آموزش، محیط زیست و منابع انرژی مواجه است که باید برای آن برنامه های جدی و بلند مدت در نظر گرفته شود.

مقیمی ادامه داد: در طرح مجموعه شهری تهران به همه این سئوالات از جمله مباحث اشتغال، توسعه و محیط زیست پاسخ داده شده بود، اما به یک باره بر اساس نظریه یک مدیر این طرح کنار زده شد.

استاندار تهران افزود: درآن طرح برای تامین آب ۱۵ میلیون تهرانی و توقف توسعه دانشگاه ها درپایتخت و حرکت دانشگاه ها به سمت تحصیلات تکمیلی و سایر مولفه های جمعیتی برنامه ریزی های خوبی شده بود که مورد بی مهری قرار گرفت.

مقیمی اظهار داشت: مجلس و دولت باید در چهار چوب اسناد مادر حرکت کنند، درحالی که شاهدیم در بسیاری از موارد نمایندگان مجلس از قدرت خود برای حل مسائل منطقه ای استفاده کرده و طرح هایی که در برنامه های کلان دیده نشده را دنبال می کنند.

وی افزود: یکی از ابهامات بسیار مهم در برنامه های سند آمایشی این است که برای جمعیت مهاجر ناشی از توسعه منطقه فکری نشده و هجوم جمعیت به سمت منطقه توسعه یافته منجر به مشکلات جدی می شود همان طور که امروز شاهدیم تهران هشت میلیون و حاشیه آن ۶ میلیون جمعیت دارد.

استاندار تهران با تاکید بر ارائه پیوست های مختلف فرهنگی، زیست محیطی و اجتماعی برای طرح های پیش بینی شده در سند آمایش گفت: امروز شاهدیم که عدم توجه به این پیوست ها باعث بروز مشکلاتی در استان تهران از جمله در صنایع شده است.

در این نشست، مجری طرح آمایش استان تهران در سخنانی گفت: سند آمایش استان به تدوین راهبردهای کلان برای مدیریت حمل و نقل و ارتباطات، اجتماعی و فرهنگی، راهبرد اقتصاد و تولید، محیط زیست و منابع طبیعی و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل می پردازد.

اسفندیار زبر دست ادامه داد: درسند آمایش تهران به دنبال ایجاد نظام هماهنگ و رفع تعارضات در مدیریت استان ، رفع تعارضات حریم و محدودهای شهرهای استان ، تدوین سازو کار مدیریت شهری و رفع کمبودها ونابرابری میان شهرستان های استان هستیم.

وی ادامه داد: توسعه اجتماعی و بهبود سرمایه اجتماعی، توانمندسازی سکونت گاههای غیر رسمی، ارتقای شاخص فقر، کاهش فاصله میان سکونت گاههای شهری از نظر سطح برخوردداری و ارتقای کیفیت و کمیت زیر ساخت های توسعه شهری و منطقه ای مبتنی بر حمل و نقل عمومی و بستر سازی جهت توسعه انرژی های تجدید پذیر نیز از دیگر محورهای این سندآمایش استان تهران است.

زبر دست گفت: حمایت از مراکز پژوهشی وتحقیقاتی در زمینه انرژی های نو، بهبود شاخص های تاب آوری و کاهش شاخص آسیب پذیری، کنترل استقرار صنایع و جمعیت در نواحی در معرض خطر، بستر سازی برای توزیع غیر متمرکز جمعیت و فعالیت در استان و بهبود زیر ساخت ها ی آمادگی در برابر وقوع بحران از دیگر بخش های این سند آمایش است.

نشست برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران به موضوع طرح و اجرای سند آمایش استان تهران پرداخت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258181

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر