3

عجیب اما واقعی؛ قرارداد نورافکن بدون حق رشد/ آغاز تلاش استقلال برای دریافت ۲۴۰ هزار دلار

  • کد خبر : 258253
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

بازیکن جوان استقلال در شرایطی از این تیم جدا شد و به شالروا رفت که حق رشدی بابت او به باشگاه استقلال پرداخت نشد و بندی هم در قراردادش وجود داشت که بر ابهامات افزوده است.

بازیکن جوان استقلال در شرایطی از این تیم جدا شد و به شالروا رفت که حق رشدی بابت او به باشگاه استقلال پرداخت نشد و بندی هم در قراردادش وجود داشت که بر ابهامات افزوده است.
امید نورافکن عجیب اما واقعی؛ قرارداد نورافکن بدون حق رشد/ آغاز تلاش استقلال برای دریافت ۲۴۰ هزار دلار

افق نیوز/ استقلال برای لیگ هجدهم چند بازیکن خود را از دست داد که امید نورافکن بازیکن جوان این تیم نیز یکی از آنها بود. نورافکن که در فصل گذشته بازی‌های خوبی برای استقلال انجام داده بود مورد توجه باشگاه شالروای بلژیک قرار گرفت و به این تیم رفت. با توجه به اینکه این بازیکن ۲۱ ساله است باشگاه شالروا باید برای انتقال او به استقلال، حق رشد پرداخت می‌کرد اما در کمال تعجب این اتفاق رخ نداد و مسئولان باشگاه استقلال (رضا افتخاری به عنوان مدیرعامل و پندار توفیقی به عنوان معاون ورزشی) هم در آن زمان پیگیر این موضوع نبودند.

 

حال سؤال این است که چرا در قرارداد نورافکن چنین بندی گنجانده نشده است؟ چرا مسئولان پیشین باشگاه استقلال در قرارداد نورافکن آورده‌اند که  او در ازای پرداخت ۵۰ هزار دلار می‌تواند جدا شود و در همین قرارداد آورده‌اند که باشگاه استقلال هیچ صحبتی درباره حق رشد این بازیکن ندارد. پیگیری حق رشد بازیکنان یکی از ابتدایی‌ترین اصول عقد قرارداد است و مشخص نیست که چرا مدیران گذشته استقلال نه تنها دنبال این موضوع نبودند بلکه حتی در قرارداد قید کرده‌اند که حقی در این باره برای این باشگاه متصور نیستند.

 

نکته مهم این است که حق رشد موضوع بین دو باشگاه است، نه باشگاه و بازیکن و بنابراین حتی اگر در قرارداد یک بازیکن هم چنین موضوعی وجود نداشته باشد، باشگاه مقصد طبق قوانین باید حق رشد را به باشگاهی که بازیکن در آن حضور داشت، پرداخت کند. مسئولان جدید استقلال در برآوردی که به عمل آورده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که ارزش حق رشد نورافکن ۲۴۰ هزار دلار است. نورافکن ۴ سال در استقلال بود و طبق قوانین و درجه و سطح تیمی که او به آن انتقال یافته و بر اساس فرمول خاصی که در قوانین فیفا وجود دارد این مبلغ باید به استقلال پرداخت شود.

 

مسئولان استقلال به همین دلیل درصدد ارسال نامه‌ای به باشگاه شالروا و مدیربرنامه‌های این بازیکن هستند و در صورت عدم نتیجه‌گیری کار را به فیفا خواهند کشاند.

 

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258253

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر