2

آمریکا: باید ذهنیت برجامی درباره ایران را کنار بگذاریم

  • کد خبر : 258280
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای همیشگی علیه ایران از سیاستمداران کشورش خواست «ذهنیت برجامی» را درباره ایران کنار بگذارند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای همیشگی علیه ایران از سیاستمداران کشورش خواست «ذهنیت برجامی» را درباره ایران کنار بگذارند.

به گزارش افق نیوز، «وایلیم پابلیت»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی ضمن انتقاد از توافق هسته‌ای برجام از سیاستمداران در این کشور خواسته‌ است «ذهنیت» برجام را درباره ایران کنار بگذارند.

«پابلیت» که در اندیشکده صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» حضور داشت، درباره سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ این را روشن کرده که لازم است ذهنیت برجامی را کنار بگذاریم.»

وی در ادامه گفت سیاست آمریکا بایستی بر «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و مقابله با ساخت موشک و سایر توانمندی‌های تسلیحاتی متعارف و نامتقارن» استوار باشد.

دستیار وزیر خارجه آمریکا با تکرار اتهامات همیشگی تصریح کرد هر گونه تواقق جدید با ایران بایستی با «طیف کامل» تهدیدهایی که این کشور متوجه منافع و امنیت آمریکا می‌کند، مقابله کند.

او گفت: «به همین دلیل، ضروری است آمریکا برای رسیدن به راستی‌آزمایی‌های موثر، سمت فراتر از برجام حرکت کند.»

ترامپ اردیبهشت‌ماه آمریکا را از توافق هسته‌ای برجام خارج و فرمانی را برای احیای تحریم‌ها علیه این کشور امضا کرد. اولین بسته تحریم‌های آمریکا قرار است از ۱۳ مردادماه وارد فاز اجرا شود. دومین بسته که بخش نفت را هدف قرار می‌دهد از آبان‌ماه اجرا می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258280

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر