6

برخی در صنف نشر حتی از بردن نام خدا هم ابا دارند

  • کد خبر : 258357
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

مراسم بزرگداشت مرتضی آخوندی مدیر انتشارات «دارالکتب اسلامیه»همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی و به پاس هفتاد سال مجاهدت فرهنگی با حضور چهره‌های مختلف فرهنگی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: آخوندی:  برخی در صنف نشر حتی از بردن نام خدا هم ابا دارند

به گزارش افق نیوز، مراسم نکوداشت مرتضی آخوندی مدیر انتشارات «دارالکتب اسلامیه» از پیشکسوتان نشر و همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم متنی را در پاسداشت این ناشر به همراه هدیه‌ای نفیس ارسال کرده بود که توسط همایون امیرزاده رئیس روابط عمومی وزارت ارشاد به آخوندی اهدا شد.

بر اساس این گزارش،  نیکنام حسین‌پور مدیرعامل خانه کتاب اظهار داشت: انتشارات دارالکتب الاسلامیه با سابقه‌ای ۷۰ ساله در حوزه نشر، یک سرمایه فرهنگی و اجتماعی برای کشور محسوب می‌شود و با کتاب‌هایی که در حوزه تراث شیعه به‌ویژه در حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی منتشر کرده، موجب آگاهی نسل جوان در دوره‌ای که تفکرات الحادی گسترش داشت، شده است.

 حسینی‌پور بیان کرد: این انتشارات از سال ۱۳۱۷ تاکنون، بیش از ۲۳۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است. معمولا در حوزه نشر به‌ویژه در دوره حاضر، این حرفه نسل به نسل منتقل نمی‌شود، ولی این امر در خاندان آخوندی اتفاق افتاده و تداوم دارد. این خاندان، کمک زیادی به توسعه فرهنگی ایرانی اسلامی کرده است.چرا که زمانی فرهنگ ما توسعه می‌یابد و پیشرفت می‌کند که فرهنگ بر ساست سروری کند، اما متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیست.

مرتضی آخوندی مدیر انتشارات  «دارالکتب اسلامیه» هم در سخنانی ابراز داشت: من قابل این همه تقدیر و تجلیل نیستم، ولیکن این آثار آل محمد(ص) است که قابل است، بنابراین این مراسم هم بزرگداشتی برای علوم آل محمد(ص) است.

به گفته وی، من خودم را شایسته این همه محبت دوستان نمی‌دانم اما اگر بخاطر کتاب ‌های دینی و علوم آل محمد(ص) باشد به جاست ولی من قابل این همه لطف نیستم.

آخوندی بیان داشت: کار انتشارات با فعالیت ابوی مرحومم آغاز شد زمانی که بنده هنوز متولد نشده بودم، اصل کار این بود که آثار مکتوبی را که برای شیعه است و به ایشان رسیده اعم از کتاب‌های مرجع و یا آثاری که به شکل تفاسیر و روایات هستند همه بتواند در جهان اسلام نشر یابد.

مدیر  «دارالکتب اسلامیه» با تاکید بر اینکه بنده نیز دنباله رو پدر مرحومم هستم تصریح کرد: ما ناشران مسئولیت بزرگ و سنگینی داریم.اما گاهی میبینم عده‌ای با مسئولان ارشاد بحث می‌کنند که مقابل آزادی ما را چرا گرفته‌اید! این گلایه در حالی است که می‌بینیم ما حتی در روایات هم داریم که غذای روح باید سالم باشد، باید به تاریخ مصرف آن دقت کنیم همانند غذایی که به جسم می‌رسانیم،باید در خوراک فکری هم دقت کنیم، تا آنچه قرار است به مغز ما برسد را ارتقا دهیم.

به گفته این ناشر، برای کنترل این غذای سالم باید جایی باشد تا آن را کنترل کند، نباید این فضا لجام گسیخته باشد و هرکه هرچه خواست بگوید،  ما مسئولیم به آنچه می‌شنویم، از چیزی که تبعیت می‌کنیم،آنچه به مغزمان وارد می‌شود اما نسبت به آنچه نشر می‌دهیم بیشتر مسئولیم. همانگونه که کتاب خوب باعث ارشاد است کتاب ضلال هم می‌تواند افکار را منحرف کند یا حتی جنگ‌هاییرا پدید آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متاسفانه در صنف نشر کسانی هستند که حتی از بردن نام خدا هم ابا دارند تاکید کرد: ما باید در انتخاب کتاب و انتشار آن دقت کنیم. خداوند می‌فرماید وقتی در گرداب فتنه افتادید حتما به قرآن رجوع کنید، ما وظیفه داریم امثال این‌ها را نشر دهیم همان آثاری که می‌تواند مشکلات مارا رفع کند البته در قبال عمل به آن.

این گزارش اضافه می‌کند در این مراسم، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، محمد رجبی، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، محمد حمزه زاده قائم مقام حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام زائری، همایون امیرزاده، علی اکبر اشعری، امیرمسعود شهرام نیا حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر