1

مهاجم خارجی مدنظر استقلال ۴ سال صغر سنی دارد؟ +سند

  • کد خبر : 258405
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲

اینکه که چرا باید با جعل شناسنامه، راه برای ورود جوانان عراقی بسته شود تا یک فوتبالیست صغر سنی در تیم زیر ۲۳ سال بازی کند؟

ایمن حسین

“اَیمِن حسین” که گفته می شود گزینه اصلی استقلال برای جایگزینی مامه تیام به شمار می رود جزو بازیکنانی است که در کشورش او را صغر سنی می دانند!

 در هفته های گذشته پیش از پیوستن سروش رفیعی به پرسپولیس نام “اَیمِن حسین” به عنوان گزینه مدنظر باشگاه پرسپولیس برای پیوستن به این تیم مطرح شده بود ولی این مهاجم گلزن، به دو دلیل نتوانست به این تیم بپیوندد. ابتدا به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس و دوم اینکه باشگاه تهرانی در همان روزها با سروش رفیعی توافق کرد تا از نیم فصل به این تیم بپیوندد. البته این اولین بار نبود که رفیعی مانع از پیوستن ایمن حسین به یک تیم فوتبالی می شد! او در سال ۲۰۱۷ زمانی که کاندیدای عضویت در الخور قطر بود، به علت مصدومیت و دوری سه ماهه نتوانست به الخور بپیوندد و الخور پس از به خدمت گرفتن سروش رفیعی قید ایمن حسین را زد.

-البته این تنها حاشیه مربوط به این فوتبالیست ۲۲ یا ۲۶ ساله! عراقی نیست!

در دی ماه سال ۱۳۹۶ پس از پایان مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در سال ۲۰۱۸ که تیم فوتبال عراق هم با حضور همین بازیکن در آن شرکت داشت یک برنامه تلویزیونی ورزشی به نام “معرض الُکره” با دقیق شدن روی موضوع صغر سنی “اَیمِن حسین” یک برنامه خود را به موضوع صغر سنی در تیم های پایه عراق اختصاص داد.

در آن برنامه مجری و کارشناس با ارائه اسناد و مدارکی مربوط به برخی بازیکنان از جمله این مهاجم، ادعا کردند که “اَیمِن حسین” زننده گل صعود عراق به المپیک ۲۰۱۶ نه تنها متولد ۲۲ مارس ۱۹۹۶ نیست بلکه او در ۲۱ ژانویه ۱۹۹۲ یعنی حدود ۴ سال و نیم پیش از آن متولد شده است!

در همان برنامه مجری معرض الُکره هم خطاب به وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال همان کشور خواهان رسیدگی به موضوع صغر سن در فوتبال عراق می شود!

در این رابطه “حسنین مبارک” یکی از خبرنگاران و نویسندگان فوتبالی عراقی که در سایت ورزشی “عراق اسپورت” فعالیت دارد با ارائه تصویری از تاریخ تولد این بازیکن موضوع را افشا کرد. او علاوه بر آن که در برنامه “نمایشگاه فوتبال” (معرض الُکره) ماجرا را پیگیر شد، در توئیترش نیز این موضوع را با مخاطبین خود در میان گذاشت. اینکه که چرا باید با جعل شناسنامه، راه برای ورود جوانان عراقی بسته شود تا یک فوتبالیست صغر سنی در تیم زیر ۲۳ سال بازی کند؟

نکته جالب توجه اینکه در صفحه ویکی پدیای “اَیمِن حسین” آمده که او از سال ۲۰۱۲ وارد دنیای حرفه ای فوتبال شده است. اگر این بازیکن را ۲۳ ساله بدانیم یعنی او در سن ۱۶ سالگی عضو باشگاه “غاز الشمال” (گاز شمال) عراق شده است! در حالی که اگر تاریخ واقعی تولدش ۱۹۹۲ باشد او در سن ۲۰ سالگی به عضویت آن تیم درآمده است.

مهمتر از همه اینکه این بازیکن عراقی این روزها در تهران است و باشگاه استقلال در شرایطی با او وارد مذاکره شده که درصدد است یک بازیکن جوان ۲۳ ساله را به خدمت بگیرد!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258405

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر