4

پروژه فولادی روسیه در ترکیه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران به تعویق افتاد

  • کد خبر : 258439
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

معاون امور اقتصادی شرکت MMK گفت: مشکلات ایجاد شده ناشی از جنگ‌های تجاری در جهان و همچنین اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث شده این شرکت ساخت یک واحد بزرگ تولید فولاد در ترکیه را به تاخیر بیندازد.

معاون امور اقتصادی شرکت MMK گفت: مشکلات ایجاد شده ناشی از جنگ‌های تجاری در جهان و همچنین اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث شده این شرکت ساخت یک واحد بزرگ تولید فولاد در ترکیه را به تاخیر بیندازد.

پروژه فولادی روسیه در ترکیه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران به تعویق افتاد

شرکت MMK روسیه اعلام کرد: به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و جنگ تعرفه‌ها ادامه اجرای یک پروژه پرسود در ترکیه را به تاخیر انداخته است.

به گزارش افق نیوز به نقل از رویترز؛ آندری ارمین معاون امور اقتصادی شرکت MMK گفت: مشکلات ایجاد شده ناشی از جنگ‌های تجاری در جهان و همچنین اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث شده این شرکت ساخت یک واحد بزرگ تولید فولاد در ترکیه را به تاخیر بیندازد.

وی گفت: قرار بود در این تاسیسات ورق فولاد نورد گرم تولید شود و سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار به درآمد این شرکت اضافه شود اما اتفاقاتی که اخیرا در حوزه تجارت بین‌الملل روی داد، MMK را مجبور به متوقف کردن اجرای این پروژه کرده است.

ارمین اضافه کرد:‌ ما همه تجهیزات مورد نیاز را به محل ساخت کارخانه منتقل کرده‌ایم و قرار بود این کارخانه از تابستان امسال به بهره‌برداری برسد و در این زمینه تمام قراردادهای پیمانکاری به طور کامل امضا شده بود. متاسفانه ما این تصمیم را زمانی گرفته بودیم که آمریکا برای واردات فولاد تعرفه اعمال نکرده بود و ما نسبت به آن بی‌اطلاع بودیم.

معاون امور اقتصادی شرکت MMK ادامه داد: اعمال این تعرفه‌ها تنها سیاست ترامپ نبود که این شرکت روس را تحت تاثیر قرار داد.

ارمین گفت: توقف صادرات ورق نورد گرم فولادی به ایران نیز در سایه تحریم‌های آمریکا به این شرکت روس آسیب وارد کرده است. چرا که در قالب این تحریم‌ها صادرات مواد خام و یا محصولات نیمه تمام به و یا از ایران ممنوع است. اگرچه کرملین مخالفت خود را با اجرای تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران اعلام کرده و گفته است کشورهای دیگر نباید از این مسئله در تعامل با ایران پیروی کنند اما اوایل ماه جاری کارگزاران بازار فولاد اعلام کردند که شرکت‌های فولادی روس از ترس جریمه‌های آمریکا در حال متوقف کردن فروش فولاد به ایران هستند.

وی ادامه داد: ما محموله‌های فولادی که قرار بود به ایران تحویل دهیم را به بازارهای دیگر ارسال کرده‌ایم.

این اقدام باعث افزایش تولید فولاد در ایران شده و واردات فولاد این کشور کاهش یافته است.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258439

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر