1

فاش شد ! ” علیرضا جهانبخش ” از علت نرفتنش به تیم لسترسیتی پرده برداری کرد !

  • کد خبر : 258473
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱

خیلی‌ها به من گفتند اتفاق مثبت خوبی رخ داده و ایرانی‌ها و انگلیسی‌ها حمایت بسیار خوبی از من داشتند و مطمئناً به تعداد هواداران برایتون هم اضافه شده است.

Related image

علیرضا جهانبخش گفت: خیلی‌ها به من گفتند اتفاق خوبی رخ داده و ایرانی‌ها و انگلیسی‌ها حمایت بسیار خوبی از من داشتند و مطمئناً به تعداد هواداران برایتون هم اضافه شده است.

علیرضا جهانبخش:علیرضا جهانبخش ششمین بازیکن ایرانی است که به انگلیس رفت. حضور بازیکنان ایرانی چند سالی بود که در تیم‌های لیگ برتر انگلیس و آلمان طلسم شده بود، اما علیرضا طلسم‌شکنی کرد و با عقد قراردادی ۵ ساله به برایتون پیوست، بازیکنی که امیدوار است حضورش در لیگ برتر انگلیس زمینه حضور سایر بازیکنان ایرانی را در لیگ این کشور فراهم کند. با علیرضا پس از پیوستن به برایتون گفت‌وگویی اختصاصی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.
هاشمی‌مقدم گفته از زمان حضورت در برایتون به شکل جالبی چند هزار نفر به تعداد هواداران برایتون اضافه شده!

بله ایرانی‌های زیادی در انگلیس زندگی می‌کنند. خوشبختانه بحث حضورم فضای فوتبالی خوبی را در انگلیس به وجود آورده و در لیگ برتر سر و صدای خوبی به پا کرده است. برایتون تیم لیگ برتری انگلیس به شهرهای مختلف سفر کرده و با تمامی تیم‌های صاحب نام انگلیس بازی خواهد کرد. خیلی‌ها به من گفتند اتفاق مثبت خوبی رخ داده و ایرانی‌ها و انگلیسی‌ها حمایت بسیار خوبی از من داشتند و مطمئناً به تعداد هواداران برایتون هم اضافه شده است.

* بالاخره اتفاقی افتاد که مدت‌ها بود همه فوتبال‌دوستان در انتظارش بودند!

علیرضا جهانبخش:

بله هر بار که با شما صحبت می‌کردم بحث حضورم در لیگ برتر انگلیس یا لیگ‌های معتبر اروپایی دیگر را مطرح می‌کردید. شاید زودتر از این می‌توانست انتقالم به انگلیس یا لیگ معتبر دیگری انجام شود، اما فکر می‌کنم الان بهترین تایم بود تا در لیگ سخت انگلیس بازی کنم. برای این مسئله خودم را آماده کرده‌ام البته خوب می‌دانم باید خیلی چیزها یاد بگیرم و خیلی چیزها را ببینم تا در برایتون بهترین عملکرد را داشته باشم.

* زبان انگلیسی را خوب صحبت می‌کنی؟

علیرضا جهانبخش:

(می‌خندد) انگلیسی را خوب حرف می‌زنم با لهجه خاص خودم! اما از شوخی گذشته خدا را شکر خیلی راحت انگلیسی حرف می‌زنم و برای ارتباطم هیچ مشکلی ندارم.

* زبان انگلیسی خیلی از زبان هلندی راحت‌تر است؟

علیرضا جهانبخش:

بله خوشبختانه زبان انگلیسی راحت‌تر از زبان هلندی است هر چند که من زبان هلندی را هم خوب حرف می‌زدم و در چند سال حضورم در لیگ هلند به این زبان تسلط کاملی پیدا کرده‌ام.

سرمربی برایتون گفته حضور جهانبخش تحرک مضاعفی در خط حمله تیمش به وجود می‌آورد، این توقع نشان می‌دهد که انتظار مربی از تو بسیار بالاست؟

علیرضا جهانبخش:

مربی برایتون سه سال پیش هم مرا می‌خواست. خدا را شکر که این مربی تغییر نکرده است. سه سال پیش هم خیلی آشکار در گفت‌وگویی که با هم داشتیم به من گفت که به بازی‌ام اعتقاد دارد. خیلی خوب به خواسته‌های سرمربی آشنا هستم و به تایمی نیاز دارم تا به امید خدا تمامی خواسته‌های سرمربی‌ام را در تیم اجرا کنم. مطمئناً اعتقاد یک مربی به بازیکن و توانایی‌هایش موجب می‌شود کارایی بهتری داشته باشد و من هم این توانایی را در خودم می‌بینم که به بهترین شکل خواسته و انتظارات سرمربی‌ام را برآورده و اجرا کنم.

 

* سرمربی برایتون قصد استفاده از تو را در پست وینگر دارد؟

علیرضا جهانبخش:

بله، باید با همان قدرت بالا از کناره‌ها به تیمم در حملات کمک کنم و با همان کیفیت بالایی که در هلند بازی می‌کردم به کارم ادامه دهم.

* در لیگ هلند آقای گل شدی، می‌توانی در لیگ برتر انگلیس هم گل‌های زیادی بزنی؟

علیرضا جهانبخش:

مسلماً عملکرد یک بازیکن با اعداد و ارقام بالا بیشتر به چشم می‌آید، اما این را هم باید در نظر گرفت که اولین فصل حضورم در لیگ برتر انگلیس است و پس از خو گرفتن با شرایط حتماً سعی می‌کنم بهترین کارایی را داشته باشم.

* گران‌ترین انتقال برایتون بودی، این انتقال سنگین بار روانی مضاعفی روی تو به وجود نمی‌آورد؟
زمانی که صحبت‌ها انجام شد دوست داشتم این انتقال هر چه زودتر انجام شود و خدا را شکر که همین‌طور شد. مسائل مالی و سایر موارد هم بین دو باشگاه آلکمار و برایتون انجام شد، چون من دو فصل دیگر با آلکمار قرارداد داشتم به همین دلیل دو باشگاه با یکدیگر در زمینه مسائل مالی و… توافق کردند. برای خود من هم به شخصه مهم این بود که از فوتبالم لذت ببرم.

* این‌طور که صحبت می‌کنی انتقالت به برایتون سود زیادی برای تو نداشته؟

علیرضا جهانبخش:

باشگاه AZ به خاطر زحماتی که برای من کشید و بحث دو سال از قراردادم که باقی مانده بود باید پولی دریافت می‌کرد، اما از سوی دیگر باشگاه برایتون باید هم مرا راضی می‌کرد و هم باشگاه آلکمار را و خیلی از مسائل دیگر را در نظر می‌گرفت که سعی شد به بهترین شکل انجام شود.

* چرا به پیشنهاد لستر که تیمی بهتر از برایتون نشان داده، جواب رد دادی؟

علیرضا جهانبخش:

پیشنهاد مالی لستر بهتر بود، اما با مشورت‌هایی که گرفتم به این نتیجه رسیدم که برایتون را انتخاب کنم.

* اما خیلی‌ها اعتقاد داشتند لستر انتخاب بهتری برای تو بود؟

علیرضا جهانبخش:

در مورد من بحث پاداش و یکسری مسائل دیگر را مطرح کردند که واقعاً خنده‌دار بود، چون اصلاً پای چنین مسائلی در میان نبود.

* پای چه مسائلی در میان بود که موجب شد قید لستر را بزنی؟

علیرضا جهانبخش:

لستر لحظه آخر به من پیشنهاد داد، اما من هم باید خیلی از مسائل را لحاظ می‌کردم و قدم خوبی برمی‌داشتم. برای من مواردی جدا از مسائل مالی در اولویت قرار داشتند. برایتون فصل قبل چهاردهم، پانزدهم جدول بوده، اما هم باشگاه برایتون و هم مربی‌اش به شکل جدی مرا می‌خواستند، اما در لستر فقط مدیر این باشگاه روی من نظر مثبت داشت و مربی‌اش را از نزدیک ندیده بودم به همین دلیل وقتی همه این موارد را در کنار هم گذاشتم پس از مشورتی که با پدر و مادرم، مدیر برنامه‌هایم، کارلوس کی روش و مهدی مهدوی‌کیا داشتم برایتون را انتخاب کردم.

* شماره چند برایتون به تو داده می‌شود؟

علیرضا جهانبخش:

فعلاً این مسئله مشخص نشده و فکر می‌کنم تا ۱۰ روز دیگر تکلیف شماره‌ها و… مشخص می‌شود.

* هدفگذاری که باشگاه برایتون داشته قرار گرفتن در چه رده‌ای است؟

علیرضا جهانبخش:

برایتون در این سال‌ها قدم‌های رو به جلویی برداشته است. باشگاه ما دید بزرگی دارد و امسال می‌خواهد تیم‌مان جزو ۱۰، ۱۲ تیم بالای جدول باشد.

* تاکنون چند جلسه با برایتون تمرین کردی؟

فقط سه جلسه.

* در همین مدت چه تفاوتی بین لیگ هلند و لیگ انگلیس دیدی؟

علیرضا جهانبخش:

مدت زمان حضورم در تمرینات بسیار کم بوده، اما نسبت به بازیکنان و کیفیتی که دیدم سطح فوتبال انگلیس واقعاً بالاست و سطح امکانات انگلیس به مراتب بالاتر از هلند است. فکر می‌کنم هیچ کشوری امکانات لیگ انگلیس را ندارد و در این بین برایتون جزو پنج تیمی است که بهترین امکانات را در بین تیم‌های لیگ برتری دارد و حتی می‌تواند با تیم‌هایی نظیر لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی و چلسی رقابت کند.

* قرار است مرتضی پورعلی‌گنجی هم همبازی‌ات در برایتون شود؟

علیرضا جهانبخش:

مسلماً در مورد مرتضی هم سورپرایزهایی وجود دارد. صحبت‌هایی در مورد او انجام شده، اما نمی‌توانم خیلی در این مورد توضیح بدهم.

* قبول داری که پورعلی‌گنجی می‌تواند به راحتی در لیگ انگلیس بازی کند؟

علیرضا جهانبخش:

مرتضی بازیکن بسیار خوب و بااخلاقی است که در زمینه مسائل فنی هم قابلیت‌های زیادی دارد. از حضور مرتضی در لیگ برتر انگلیس و فوتبال اروپا به شدت استقبال می‌کنم و معتقدم او به لحاظ ذهنی بسیار قوی است و قادر است کارهای بزرگی انجام بدهد.

* قرار است هفته دوم با منچستر در زمین خودتان و هفته سوم در ورزشگاه آنفیلد با لیورپول بازی کنید، این بازی‌ها برایت رؤیایی نیست؟

علیرضا جهانبخش:

مسلماً هفته به هفته بازی‌های بسیار سخت و مهیجی پیش رو داریم و در هفت هفته اول باید به مصاف تیم‌هایی مانند من‌یونایتد، لیورپول، تاتنهام و من‌سیتی برویم. تیم ما در حال سپری کردن تمرینات بسیار خوبی است. بازیکنان‌مان از لحاظ بدنی در آمادگی کامل قرار دارند، اما من از لحاظ بدنی کاملاً آماده نیستم، چون به هر حال تعطیلاتی داشتم و دیر به جمع همبازیانم ملحق شدم. تیم ما از ۲۶ روز پیش تمریناتش را شروع کرده در حالی که من سه جلسه بیشتر تمرین نکرده‌ام.

* در دور برگشت لیگ انگلیس به دلیل حضور در جام ملت‌های آسیا، چند بازی تیمت را از دست می‌دهی، فکری به حال این مسئله کرده‌ای؟

علیرضا جهانبخش:

بله، خودم و باشگاه کاملاً از این مسئله باخبریم. جالب است بدانید گلر برایتون هم گلر تیم ملی استرالیاست که باید در جام ملت‌ها رودرروی هم قرار بگیریم. با هم کری هم خواندیم. به او گفتم در جام ملت‌ها شما را می‌بریم.

* بهترین وینگرهای لیگ انگلیس چه بازیکنانی هستند؟

علیرضا جهانبخش:

نام‌های بزرگ زیادی در من‌یونایتد، لیورپول، من‌سیتی و چند تیم دیگر حضور دارند که تک‌تک‌شان ستاره‌های بزرگی هستند.

* بحث حضور میلاد محمدی هم در انگلیس مطرح شده، از این مسئله استقبال می‌کنی؟

علیرضا جهانبخش:

مسلماً خیلی خوشحال می‌شوم که می‌شنوم میلاد محمد هم از انگلیس پیشنهاد دارد. هر چه تعداد نماینده‌های ما در لیگ انگلیس بیشتر شود اسم فوتبال ایران بیشتر مطرح می‌شود و در نهایت به سود تیم ملی کشورمان تمام خواهد شد.

* در انگلیس طرفدار چه تیمی هستی؟

علیرضا جهانبخش:

من طرفدار دو تیم انگلیسی هستم که از بچگی خیلی فوتبال این دو تیم را دنبال می‌کردم، اما حالا که بازیکن برایتون شدم، نمی‌توانم از آن‌ها نام ببرم.

* بازیکنان هم‌تیمی‌ات در تیم ملی پیام‌های بسیار خوبی برای تو ارسال کردند و…

علیرضا جهانبخش:

حس فوق‌العاده‌ای داشتم. از همه آن‌ها به خاطر پیغام‌های‌شان تشکر می‌کنم و نظرات پر از مهر و محبت‌شان را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم.

* حضور در لیگ برتر انگلیس پایان آرزوهای علیرضا جهانبخش است؟

علیرضا جهانبخش:

یکی از آرزوهای من رسیدن به لیگ برتر انگلیس بود، اما قدم آخر و مقصد نهایی من نیست. قدم‌های دیگری هم در راه خواهد بود که مسلماً قهرمانی و… در این بین بسیار مهم است.

* امسال چه تیمی شانس اول قهرمانی است؟

علیرضا جهانبخش:

پیش‌بینی قهرمانی لیگ برتر انگلیس بسیار سخت است چه بسا که می‌بینیم یک سال لستر قهرمان می‌شود و سال بعد تیمی دیگر به همین دلیل از حالا نمی‌توانم شانس تیمی را برای قهرمانی بیشتر بدانم.

* به سؤال پایانی‌مان می‌رسیم، سپیدرود تیم مورد علاقه‌ات و داماش حال و روز خوبی ندارند. در رابطه با این تیم‌ها و اوضاع‌شان نگرانی نداری؟

علیرضا جهانبخش:

همیشه عرق خاصی به سپیدرود و داماش داشتم. امیدوارم داماش به لیگ یک صعود کند و سپیدرود هم در بازی‌های بعدی‌اش بهترین شرایط را پیدا کند. بازی‌های اول ممکن است برای هر تیمی همراه با مشکلات زیادی باشد، اما برای مردم استان گیلان و تیم‌های شمالی بهترین و بزرگترین آرزوها را دارم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258473

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر