1

برنامه ریزی برای بهشت؛ افشانی می رود؛ هاشمی می آید

  • کد خبر : 258599
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

جشن یک سالگی مدیریت شهری اصلاح طلب چندی دیگر به پا خواهد شد اما در این مدت شاید خواب خوش بر چشمان مدیریت شهری نیامده چرا که هر شهرداری که می آید باید برود و داستان بدین جا می رسد که بالاخره یکی از اصولگرایان باید به سیستم مدیریت شهری وارد شود. اتفاقی که سایت های وابسته به اصولگرایی آن را نوید می دهند.

جشن یک سالگی مدیریت شهری اصلاح طلب چندی دیگر به پا خواهد شد اما در این مدت شاید خواب خوش بر چشمان مدیریت شهری نیامده چرا که هر شهرداری که می آید باید برود و داستان بدین جا می رسد که بالاخره یکی از اصولگرایان باید به سیستم مدیریت شهری وارد شود. اتفاقی که سایت های وابسته به اصولگرایی آن را نوید می دهند.
به گزارش تیترشهر؛ یکی به خاطر بیماری و دیگری به خاطر کهنسالی از بهشت رانده می شود؛ اما به راستی دلیل اخراج مدیران شهری از بهشت چیست؟ آیا از ابتدا محسن هاشمی باید شهردار می شد یا آنکه یکی از اصولگرایان باید به صحن شورا ورود پیدا می کرد تا تریبون از دست رفته باز گردد. اتفاقی که همچنان اصلاح طلبان زیر بار آن نمی روند.
اصلاح قانون منع بازنشستگی در مجلس تصویب شد اما ماجرای عجیب آن است که یکی از سایت های معتبر وابسته به اصولگرایی پیش از این خبر خداحافظی افشانی تا شب عید را داده بود. اخباری که بر سر شهردار سابق هم آمد و این رسانه رفتن نجفی تا عید را نوید داد.
گرچه قانون منع به کارگیری بازنشستگان در ذات خود کمک بسیاری به سیستم مدیریتی کشور می کند و قانون قابل دفاعی است اما آثار این قانون برای مدیریت شهری زیان ده است؛ چرا که باز هم در کمتر از چند ماه باید وقت زیادی از شورائیان برای انتخاب شهردار بگذرد ولی این بار فکرِ آن جای کار هم شده است و محسن هاشمی را جایگزین افشانی دانسته اند.
در این راستا رئیس سابق شورای شهر تهران به نقل از خبرگزاری تسنیم با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: این قانون فرصت جدیدی را برای حضور جوانان می‌دهد ضمن اینکه شهردار تهران نیز بازنشسته است و باید جای خود را به فرد دیگری بسپارد.
مهدی چمران با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این قانون پس از تصویب نهایی در شورای نگهبان لازم‌الاجراست و همه سازمان‌ها ملزم هستند آن را عملی کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرداران و معاونین و مدیران آن نیز از این قانون مستثنی نیستند گفت: در گذشته فقط شهردار تهران در طراز وزیر و معاون وزیر بود که در اصلاحیه اخیر قانون این موضوع نیز برداشته شده است.
چمران با تاکید بر اینکه شهردار تهران نیز موظف به اجرای قانون اشاره شده است اظهار کرد: آقای افشانی در نشست خبری اخیر خود به این موضوع اذعان داشته‌اند که قانون را اجرا خواهند کرد و امیدواریم وی ابتدا از خود شروع کند.
وی با بیان اینکه افشانی نیز مشمول قانون جدید بازنشستگی است گفت: طی آخرین بررسی‌های صورت گرفته وی بازنشسته است و باید در این زمینه هر چه زودتر شورای شهر در این زمینه تصمیم‌گیری کند.
این سایت اصولگرا همچنین عنوان کرده با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان حضور سید محد علی افشانی در شهرداری تهران به اما و اگر کشیده شده است و در صورت رفتن وی به احتمال بسیار زیاد محسن هاشمی رفسنجانی شهردار تهران خواهد شد.
لازم به توضیح است که پیش از انتخاب افشانی تلاش های بسیاری برای انتخاب رئیس شورای شهر به عنوان شهردار تهران شد که با خروج وی، ترکیب بیست و یک نفرع جای خود را به بیست در مقابل یک خواهد داد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258599

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر