1

واشنگتن پست: ترامپ در ۵۵۸ روز ۴۲۲۹ دروغ گفته است

  • کد خبر : 258650
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

روزنامه واشنگتن پست در آخرین گزارش خود نوشت: طی ۵۵۸ روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا ۴۲۲۹ اظهارنظر دروغ یا ادعای نادرست مطرح کرده است.

به گزارش افق نیوز، در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: براساس اطلاعات بدست آمده دونالد ترامپ تنها در دو ماه اخیر ۹۷۸ مورد دروغ گویی و ادعای نادرست داشته است.
بر این اساس ترامپ به طور میانگین روزانه ۷٫۶ ادعای نادرست کرده و یا دروغ گفته است.
در ادامه این گزارش واشنگتن پست آمده است: زمانی که این پروژه برای اولین ۱۰۰ روز ریاست جمهوری ترامپ آغاز شد، مشخص شد که وی به طور میانگین روزانه ۴٫۹ درصد از این اظهارنظرهای دورغ و ادعاهای نادرست را مطرح می کند. اما هر چقدر زمان حضور ترامپ در سمت ریاست جمهوری بیشتر می شد، آمار دروغ ها و اظهارنظرهای نادرست وی نیز افزایش می یافت.
ترامپ در اولین سال حضورش در کاخ سفید و در کسوت رئیس جمهور، ۲۱۴۰ دروغ و یا اظهارنظر گمراه کننده مطرح کرد، اما شش ماه بعد این آمار وی دو برابر شد.
در تاریخ پنجم ژوئیه ( ۱۴ تیر) رئیس جمهوری آمریکا به رکورد جدید گفتن ۷۹ اظهارنظر دروغ و گمراه کننده در یک روز رسید. ماه های ژوئن و ژوئیه در مورد میزان دروغ گویی و مطرح کردن اظهارات گمراه گننده به ترتیب در رده های اول و دوم قرار داشته است.
براساس آمارهای اعلام شده، تقریبا یک سوم این نوع اظهارنظرهای ترامپ (۱۲۹۳ مورد) در مورد مسائل اقتصادی، توافقنامه های تجاری و یا موضوع اشتغال بود. وی تنها در مورد مسائل مربوط به تجارت جهانی ۴۳۲ اظهارنظر اشتباه و گمراه کننده مطرح کرد.
در بحث سیاست خارجی، رئیس جمهوری آمریکا بارها در مورد هزینه های ناتو مطالب اشتباه مطرح کرده است. ترامپ برای بیش از ۶۰ مرتبه به اشتباه گفته که آمریکا حدود ۹۰ درصد هزینه های ناتو را می دهد و دیگر کشورها بدهکار هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258650

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر