1

وزیر دفاع ترکیه و فرمانده آمریکایی درباره سوریه مذاکره کردند

  • کد خبر : 258653
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

ژنرال کرتیس اسکاپاروتی فرمانده نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو در اروپا در جریان سفر به آنکارا با خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه درباره تحولات سوریه و به خصوص همکاری دو کشور در منبج دیدار و مذاکره کرد.

به گزارش افق نیوز، در این دیدار که در مقر وزارت دفاع ترکیه در آنکارا انجام شد، دو طرف درباره خروج نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) از شهر منبج و بررسی نقشه راه تدوین شده بین دو کشور در خصوص همکاری در شمال سوریه به رایزنی پرداختند.
شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه اعلام کرد که دو طرف درباره عملیات گشت زنی مستقل نیروهای ارتش ترکیه و ارتش آمریکا در اطراف شهر منبج مذاکره و شرایط لازم برای گشت زنی مشترک میان نیروهای دو کشور در منطقه را بررسی کردند.
بنا به اعلام این رسانه، در این دیدار دو مقام عالی نظامی ترکیه و امریکا گزارش های تهیه شده درباره خروج نیروهای ی.پ.گ از منبج را بررسی کردند.
ان.تی.وی همچنین گزارش داد که فرمانده نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو در اروپا در این دیدار با تاکید بر افزایش امنیت مرزهای ترکیه در برابر داعش و گروه های تروریستی، با اقدامات ترکیه در مرزهای جنوبی این کشور نیز آشنا شد.
خبرگزاری آناتولی هم گزارش داد که پس از این دیدار، فرمانده نیروهای آمریکایی با ارتشبد یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش ترکیه نیز دیدار کرد.
بر اساس توافق بین ترکیه و آمریکا و نقشه راه تدوین شده بین دو کشور، مقرر شده است که نیروهای گروه پ.ک.ک و ی.پ.گ از منطقه خارج شوند و امنیت شهر منبج سوریه به صورت مشترک توسط ترکیه و آمریکا تامین شود.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ماه گذشته در تشریح توافق دو کشور در زمینه اداره شهر منبج سوریه و نقشه راه تدوین شده گفت که بر اساس توافق انجام شده، نیروهای ی.پ.گ از منبج به شرق فرات عقب نشینی می کنند و در پایان روند عقب‌نشینی، این گروه توسط آمریکا به طور کامل خلع سلاح خواهد شد.
ترکیه همواره حمایت آمریکا از نیروهای کُرد حاضر در منبج را محکوم کرده است و با ادعای این که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) شاخه سوری گروه پ.ک.ک هستند، خواستار قطع ارتباط آمریکا با این گروه ها شده است.
ترکیه همچنین مدعی است که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) با حمایت کشورهای خارجی و پ.ک.ک در صدد تشکیل کشور و یا منطقه مستقل کُردنشین در شمال سوریه و جنوب مرزهای طولانی ترکیه با سوریه است.
ترکیه اوایل سال جاری میلادی نیز با تجاوز به شمال خاک سوریه، به بهانه مبارزه با این گروه ها شهر عفرین را به اشغال خود در آورد.
سال گذشته نیز نیروهای ارتش ترکیه در قالب عملیات سپر فرات شهرهای الباب و اعزاز را در شمال سوریه اشغال کردند.
دولت سوریه همواره عملیات نظامی ترکیه در مناطق شمالی خاک خود را اشغالگری خوانده و خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک خود شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر