2

ستاره‌هایی که مسافر تبریز شدند/خرید‌های تاریخی تیم تراکتورسازی تبریز

  • کد خبر : 258717
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

بمب نقل انتقالاتی تیم تراکتورسازی در آخرین ساعات شب گذشته منفجر شده و ۲ بازیکن ملی‌پوش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به تیم تراکتورسازی پیوستند.

خبرگزاری فارس: خرید‌های تاریخی تیم تراکتورسازی تبریز

تیم تراکتورسازی با جذب مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در صدر اخبار فوتبال ایران قرار گرفت.

به گزارش افق نیوز/ بمب نقل انتقالاتی تیم تراکتورسازی در آخرین ساعات شب گذشته منفجر شده و ۲ بازیکن ملی‌پوش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به تیم تراکتورسازی پیوستند.

خبرگزاری فارس به همین مناسبت به بزرگترین خریدهای تراکتورسازی در لیگ برتر پرداخته است.

محمد نصرتی(۱۳۸۸)

اولین خرید بزرگ تیم تراکتورسازی در لیگ برتر در سال ۸۸ به محمد نصرتی بازیکن ملی‌پوش فوتبال ایران مربوط می‌شد که پیراهن قرمز این تیم را بر تن کرد.تیم تراکتورسازی تبریز بعد از ۸ سال دوری از لیگ برتر به بالاترین سطح مسابقات فوتبال کشور صعود کرده بود. هنوز پتانسیل بالای تماشاگران تیم تراکتورسازی در این فصل مشخص نشده بود و کمتر کسی روی تیم تراکتورسازی حساب باز می‌کرد، به همین جهت بازیکنان مطرح فوتبال برای پیوستن به تیم تراکتورسازی رغبتی نداشتند.

فراز کمالوند سرمربی وقت تراکتورسازی در این مورد گفت: من از محمد نصرتی نهایت تشکر را دارم که در روزهایی که هیچ ستاره‌ای جرات پیوستن به تیم تراکتورسازی را نداشت، به این تیم آمده و در موفقیت این تیم نیز نقش بسزایی داشت.

رسول خطیبی(۱۳۸۹)

رسول خطیبی بعد از درخشش در تیم گسترش‌فولاد تبریز و رسیدن به دیدار فینال جام حذفی، به تیم تراکتورسازی پیوست.

مهاجم تیم ملی ایران در تراکتورسازی کمتر در ترکیب ثابت تراکتورسازی قرار گرفته و رابطه سرد وی و فراز کمالوند به نیمکت‌نشینی رسول منجر شده بود.

در نهایت وی در پایان فصل راهی ماشین‌سازی شد تا اولین بار بازیکن مربیگری خود را تجربه نماید.

آندرانیک تیموریان(۱۳۸۹)

کنفرانس خبری فراز کمالوند سرمربی تراکتورسازی با حضور آندرانیک تیموریان همراه بود. تیموریان بعد از چند هفته شروع لیگ برتر از تیم فولهام انگلیس به تیم تراکتورسازی پیوسته بود تا بزرگترین خرید فصل تیم تراکتورسازی در سال ۸۹ لقب گیرد.

حضور بدون سر و صدای آندو در تبریز خبرنگاران تبریزی حاضر در کنفرانس خبری را غافل‌گیر کرد.

وی در سال ۹۳ برای دومین بار به این تیم پیوسته و یکی از بازیکنان تاثیرگذار این تراکتورسازی در نایب قهرمانی بود.

امیر قلعه‌نویی(۱۳۹۰)

در سال ۹۰ بزرگترین خرید تیم تراکتورسازی در رده مربیان بوده و امیر قلعه‌نویی مربی که فصل گذشته سپاهان را قهرمان لیگ برتر کرده بود و چند عنوان دیگر با این تیم و استقلال داشت، به عنوان سرمربی به تیم تراکتورسازی پیوست.

تیم تراکتورسازی با هدایت امیر قلعه‌نویی برای اولین بار به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور دست یافته و به آرزوی دیرینه‌اش که حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا بود، رسید.

جواد کاظمیان(۱۳۹۱)

جواد کاظمیان در سال ۹۱ از تیم پرسپولیس تهران به تراکتورسازی تبریز پیوست تا در آن سال یکی از نقل و انتقالات مهم کشور‌ باشد. وی در تراکتورسازی نتوانست بازی‌های درخشان خود در تیم پرسپولیس را ادامه دهد، با این وجود در لیگ برتر به نایب قهرمانی رسیده و در جام حذفی سال ۹۲ نیز با تراکتورسازی قهرمان ایران شد تا آخرین عنوانش را در تیم تراکتورسازی کسب کرده باشد.

علی کریمی(۱۳۹۲)

علی کریمی را شاید بتوان جنجالی‌ترین بازیکن جذب شده تیم تراکتورسازی یاد کرد. رابطه سرد وی با هواداران تراکتورسازی حتی سبب شده بود که وی در سفر دوم تیم استیل آذین به تبریز، قید حضور در تبریز را زده و استیل آذین را تنها گذارد.

کمتر کسی فکر می‌کرد که علی کریمی روزی حتی به عنوان بازیکن حریف در تبریز حضور یابد، اما به ناگهان وی با تیم تراکتورسازی به توافق رسیده و پیراهن تراکتورسازی تبریز را بر تن کرد.

وی با تیم تراکتورسازی در سال ۹۲ به قهرمانی جام حذفی دست یافت. تراکتورسازی آخرین تیم جادوگر فوتبال آسیا بوده و وی با پیراهن تیم تراکتورسازی از دنیای بازیکنی فوتبال خداحافظی کرد.

کریم انصاری‌فرد(۱۳۹۲)

وی به همراه علی کریمی در سال ۹۲ از تیم پرسپولیس تهران به تراکتورسازی تبریز پیوستند. حضور وی در تبریز زیر سایه نام علی کریمی بوده با این حال کریم انصاری‌فرد در تراکتورسازی خوش درخشیده و در ۲۸ بازی ۱۴ گل به ثمر رسانده و با پیراهن تراکتورسازی به آقای گلی ایران دست یافت.

لوسیانو ادینهو(۱۳۹۳)

بازیکن برزیلی تیم مس کرمان به عنوان یک ستاره متوسط در حالی به تراکتورسازی پیوست که با جدایی علی کریمی، کریم انصاری‌فرد، محمد نصرتی و جواد کاظمیان این تیم از ستاره تهی شده بود.

ادینهو در سال ۹۳ بهترین نمایش خود در فوتبال ایران را ارائه کرده و با ۲۰ گل زده آقای گل فوتبال ایران شد تا برای دومین سال متوالی این عنوان به تراکتورسازی برسد.

هر چند تساوی تلخ تراکتورسازی برابر نفت شیرینی گل‌های ادینهو تلخ کرده و این بازیکن با چشم‌های گریان در روز پایانی لیگ به آقای گلی دست یافت.

حمزه یونس(۱۳۹۴)

یکی از بدترین خریدهای تراکتورسازی ‌به حمزه یونس مربوط می‌شود.

مهاجمی که قبل از حضورش در تراکتورسازی در هر تیمی بود بسیار موفق ظاهر شده و در تیم لودوگورتس بلغارستان در لیگ قهرمانان اروپا ‌ عملکرد بسیار خوبی داشته و حتی در بازی مقابل تیم لیورپول انگلیس پاس گل تیمش را داده بود.

اما این بازیکن گران قیمت در تیم تراکتورسازی ۱۳ بازی انجام داده و تنها ۳ گل به ثمر رساند.

کنار گذاشتن وی از تیم تراکتورسازی و شکایت این بازیکن به همراه چند بازیکن خارجی دیگر، محرومیت تراکتورسازی از ۲ پنجره نقل و انتقالات در سال‌های بعدی را به دنبال داشت.

خریدهای متوسط در سال ۱۳۹۵

محمد نوری، محسن بنگر و جاسم کرار در سال ۹۵ به تیم تراکتورسازی پیوستند که خریدهای متوسطی برای تیم تراکتورسازی بوده و این بازیکنان در دوره افول خود بوده و مدت‌ها از ستاره بودن خود فاصله گرفته بودند، با این اوصاف محمد نوری و جاسم کرار عملکرد قابل قبولی را از خود داشته، اما محسن بنگر بعد از شکست سنگین تراکتورسازی مقابل پرسپولیس از سوی تماشاگران تراکتورسازی متهم به کم کاری شده و در ادامه فصل از تیم تراکتورسازی کنار گذاشته شد.

احسان پهلوان(۱۳۹۶)

تیم تراکتورسازی به دلیل محرومیت از فصل نقل و انتقالات، در ابتدای فصل موفق به جذب بازیکن نشد اما در نیم فصل بعد از اتمام محرومیتش ۵ بازیکن سرباز به این تیم پیوست که احسان پهلوان ستاره تیم ذوب‌آهن به عنوان یکی از خریدهای ‌جنجالی نیم فصل به تیم تراکتورسازی پیوست.

پیوستن پهلوان به همراه ۲ بازیکن دیگر ذوب‌آهن به تراکتورسازی به عنوان سرباز به جنگ شدید بین مدیران ۲ باشگاه منجر شده و کار به مصاحبه سرپرستان تیم ها بر علیه هم کشید.

جان توشاک(۱۳۹۷)

جان توشاک سرمربی ولزی که سابقه هدایت تیم رئال مادرید را داشت به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی در فصل جدید انتخاب شد.

وی در دوره بازیکنی با تیم لیورپول به قهرمانی باشگاه‌های انگلیس و اروپا دست یافته و با هدایت وی تیم رئال مادرید نیز قهرمان لالیگا شده بود.

یکی از کشف‌های‌ بزرگ جان توشاک را می‌توان گرت بیل اشاره کرد که در تیم ملی ولز وی را پرورش و به سطح اول فوتبال جهان معرفی کرده بود.

شاید به نوعی گفت جان توشاک پرافتخارترین مربی است که به هدایت تیمی از ایران را برعهده گرفته است.

مسعود شجاعی(۱۳۹۷)

مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال تنها بازیکن ایرانی است که سابقه ۳ دوره حضور در جام جهانی را دارد. در یک ماه گذشته چندین بار شایعه پیوستن وی به تیم تراکتورسازی شنیده شده بود که هر بار از سوی باشگاه تکذیب شده و در روزهایی که کمتر کسی دیگر به حضور وی در تراکتورسازی فکر می‌کرد، این بازیکن خوش تکنیک با این تیم به توافق رسیده و پیراهن شماره ۷ تراکتورسازی را بر تن خواهد کرد.

اشکان دژاگه(۱۳۹۷)

بازیکن ایرانی که سابقه درخشش در بوندس لیگا را داشته و برای مدتی هم در لیگ برتر انگلیس بازی کرده بود به عنوان یکی دیگر از ستاره‌های فوتبال ایران به تراکتورسازی پیوسته است.

وی هر چند در تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشت، اما به دلیل مصدومیت شانس حضور در ترکیب تیم ایران را نیافت.

وی سابقه بازی در تیم‌های مطرح هرتابرلین، وولسفبورگ آلمان و ناتینگهام فارست انگلیس را داشته و برای مدتی هم در لیگ ستارگان قطر بازی کرده است.

گزارش: فرهاد فرهادپور

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر