پروسه خرید مهاجم خارجی استقلال استارت خورد

به گزارش افق نیوز/ برخلاف ادعای مدیران استقلال، بازگشت مامه باباتیام به این تیم در لیگ هجدهم امری کاملاً محال به نظر می‌رسد. ستاره سنگالی که تصمیم خود برای عدم همکاری و کوچ به حاشیه خلیج‌فارس را گرفته است، در آخرین مکاتبات خواستار فسخ قرارداد و دریافت رضایتنامه شد تا یکی دیگر از رؤیا‌های طرفداران استقلال نقش بر آب شود.
سران استقلال که تصور می‌کردند با خرید گران‌قیمت ستاره گلزن ذوب‌آهن انتظارات سرمربی آلمانی در تقویت خط حمله و پوشش جای خالی تیام را برآورده کرده باشند، برخلاف پیش‌بینی‌ها با تأکید وینفرد شفر بر جذب مهاجم خارجی روبه‌رو شدند.
سرمربی آلمانی در نشستی که با مدیران باشگاه داشت، با بیان اینکه مرتضی تبریزی مهاجم نوک کلاسیک مدنظر او نیست و جذب این بازیکن بنا به اهداف تاکتیکی دیگری بود، از مدیران استقلال خواست گزینه‌های خارجی مدنظر او را جذب کنند و نگرانی‌ها در آستانه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را به حداقل برسانند.
پیشنهاد دوباره الحاجی گرو به استقلال
از همین رو پروسه خرید مهاجم خارجی از یکی، دو روز قبل با ناامیدی کامل از بازگشت تیام در دستور کار باشگاه و شفر قرار گرفت تا جایی که الحاجی گرو مهاجم نیجریه‌ای اوسترسوندس باز هم به استقلال نزدیک شد. هم‌تیمی فعلی سامان قدوس از طریق واسطه‌ای در دبی که خود را مدیر برنامه این مهاجم سیه‌چرده معرفی کرد، به استقلالی‌ها معرفی و پیشنهاد شد و شفر هم با اطلاع از این موضوع به باشگاه فشار زیادی وارد کرد تا بلکه مهاجم خارجی به فهرست خود اضافه کند.
تبریزی و طارق؛ وینگر چپ و راست
در پلن جدید تاکتیکی وینفرد شفر دو خرید جدید استقلال برخلاف اخبار منتشر شده در نقش کاذب و نه مهاجم نوک، به میدان خواهند رفت. مربی آلمانی که از مدت‌ها قبل عملکرد مرتضی تبریزی و همام طارق را زیر نظر داشت، تصمیم دارد از این دو خرید در نقش وینگر چپ و راست بهره ببرد، به همین خاطر شفر روی خرید مهاجم نوک کلاسیک تأکید دارد. یکی از نزدیکان استقلال با تأیید این موضوع گفت: «مرتضی تبریزی بیشتر مواقع برای ذوب‌آهن وینگر بازی کرد و شفر الان در استقلال هم نقشی همچون ذوب‌آهن در نظر گرفته تا او و همام طارق خون تازه‌ای به ساختار تهاجمی تزریق کنند.»
آلترناتیو‌های وینفرد شفر
الحاجی گرو در شرایطی گزینه اول سرمربی استقلال برای جانشینی تیام در نظر گرفته شده که خبر می‌رسد وینفرد شفر آلترناتیو‌های دیگری همچون زمستان گذشته برای تیمش در نظر دارد. از جمله این آلترناتیو‌ها می‌توان به یکی از همان مهاجمان کامرونی اشاره کرد که زمستان سال گذشته تا آستانه سفر به ایران و تهران هم پیش رفت، اما لحظه آخر با ورود واسطه‌ها پشیمان شد تا شوک دیگری به مرد آلمانی و استقلالی‌ها وارد شود.