1

توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد/ زیر بار رابطه گرگ و میش نمی رویم/ از تجربه برجام عبرت بگیریم

  • کد خبر : 259136
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۵۰

کارشناس مسائل سیاسی گفت:هیچ توجیهی ندارد در شرایطی که رابطه گرگ و میش کماکان در جهان برقرار است، رابطه یا مذاکره ای با آمریکا صورت بگیرد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:هیچ توجیهی ندارد در شرایطی که رابطه گرگ و میش کماکان در جهان برقرار است، رابطه یا مذاکره ای با آمریکا صورت بگیرد.
به گزارش افق نیوز، عماد افروغ کارشناس مسائل سیاسی در خصوص پیشنهاد اخیر رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران و در عین حال افزایش فشارها و تحریم ها علیه ملت ایران و شرط و شروط وزیر امور خارجه ایالات متحده برای مذاکره، اظهارداشت: در مورد مذاکره و یا رابطه با آمریکا که بعد عمیق‌تر مذاکره است، امام (ره) در جمله‌ای تاریخی فرمودند “مادامی که رابطه گرگ و میش برقرار است، رابطه ای با آمریکا نخواهیم داشت” و این جمله نمونه بارزی از سیاست های آمریکا در قبال ملت ایران است.
وی افزود: شاید آمریکا بخواهد با کشور دیگری رابطه گرگ و میش داشته باشد، اما ملت ایران زیر بار این رابطه نخواهد رفت.
افروغ ادامه داد: در طول ۴۰ سال گذشته رفتار آمریکایی ها در قبال ملت ایران نه‌تنها تغییر نیافته؛ بلکه گرگ، گرگ تر شده است. اما میش میش‌تر نشده بلکه قوی‌تر و با اقتدار بیشتری در حال ظهور و بروز است. هیچ توجیهی ندارد که در شرایطی که رابطه گرگ و میش کماکان در جهان برقرار است، رابطه یا مذاکره ای با آمریکا صورت بگیرد.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای و توافق برجام شاهد نقض عهد، بدقولی و در نهایت خروج آمریکایی ها از برجام بودیم، تصریح کرد: چرا باید از گذشته نزدیک عبرت نگیریم و چرا مذاکره کنیم؟ امروز مذاکره برای شخص ترامپ یک برگ برنده برای رسیدن به پیروزی و غلبه بر ملت ایران است.
وی گفت: ما این راه را پشت سر گذاشته ایم، مقاومت کردیم و حتی زمانی که از خود نرمش قهرمانانه ای نشان دادیم هم دیدیم این گرگ می خواهد گرگ تر باشد و قید و بندی را بر نمی تابد.
افروغ با بیان اینکه کسانی را که از مطرح شدن مذاکره با آمریکا ذوق زده می شوند باید به گذشته ارجاع داد، عنوان کرد: در برابر چنین تفکراتی باید از مقاومت، ایستادگی، گذشته رابطه با آمریکا و تجربه سایر کشورها از این رابطه گفت. کودتای ۲۸ مرداد و توطئه های اول انقلاب نمونه بارز اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران است.
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: متاسفم از اینکه خیلی ها متوجه نیستند چیزی که آمریکا از طریق جنگ، توطئه های نظامی و حضور فیزیکی در منطقه به دست نیاورده را می خواهد از طریق تهدید و یا فریب به دست بیاورد.
وی خطاب به این افراد، گفت: اگر علائمی دارید دال بر اینکه این گرگ دیگر گرگ نیست و میخواهد منصفانه و عادلانه مذاکره ای داشته باشد اول باید آن شاخص های گرگ نبودن را نشان دهید که آمریکا سر عقل آمده و می خواهد منصف باشد.
افروغ با بیان اینکه ما با کسی پیمان دشمنی نبسته ایم، خاطرنشان کرد: امام فرمودند ما فقط با اسرائیل رابطه برقرار نمی‌کنیم چون نامشروع است، اما در خصوص آمریکا موجودیت آن را مشروع می دانیم در حالیکه سیاست های آن را نامشروع می دانیم.
این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تاکید کرد: آمریکا باید عملا نشان دهد که مرد مذاکره، وفای به عهد، اخلاق و احترام به مناسبات بین المللی است.
منبع: مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=259136

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر