1

موگرینی از زلاندنو ترامپ را هدف قرار داده است

  • کد خبر : 259215
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۰۹

یک رسانه نیوزیلندی در انعکاس موضعگیری فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران گزارش داد: فدریکا موگرینی دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را از نیوزیلند (زلاند نو) مورد هدف قرارداده است.

به گزارش افق نیوز، تارنمای نیوزیلندی استاف روز چهارشنبه در این زمینه نوشت: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادی اروپا می گوید مردم باید تصمیم بگیرند که با چه کسانی می خواهند کار کنند و دلیلی ندارد تجارت با ایران قطع شود.
موگرینی در ولینگتون نیوزیلند به سر می برد این اظهارات را در کنفرانس مطبوعاتی در کنار وزیر امور خارجه نیوزیلند مطرح کرده بود.
استاف نوشت: پاسخ موگرینی به تهدیدات آمریکا این بود که وی به خبرنگاران گفت که شرکت های نیوزیلندی و سایر شرکت ها در جهان را به رغم تحریم های آمریکا تشویق به روابط تجاری بیشتر با ایران کرده است.
وی تاکید کرد: ایران به تعهدات خود براساس توافقنامه برجام پایبند بوده است.
موگرینی گفت: ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا ایران را در این توافقنامه نگه داریم و از مزایای اقتصادی این توافق بهره مند سازیم و این نه تنها منافع امنیتی منطقه بلکه منافع امنیتی جهان را به دنبال دارد.
موگرینی گفت: برجام یک بخش از توافقنامه ها در مورد عدم گسترش سلاح هسته ای در جهان است که باید حفظ شود.
آمریکا که از توافقنامه برجام با ریاست جمهوری دونالد ترامپ بیرون آمده ،تحریم های خود را از روز سه شنبه علیه ایران بازگرداند.
طبق این گزارش، متحدان اروپایی از خروج آمریکا از برجام اظهار تاسف کردند و اظهار داشتند بر تعهدات برجام خواهند ماند.
فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در نیوزیلند اعلام کرد: تجارت جامعه بین الملل با ایران برای حفظ توافق جامع قدرت های هسته ای جهان با این کشور (برجام) امری ضروری است.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اطمینان داریم زلاند نو نیز همچون اتحادیه اروپا بر اهمیت حفظ برجام به رغم خروج آمریکا از آن واقف است از این رو تلاش می کنیم با تشویق دیگران به ویژه شرکت های متوسط و کوچک برای ادامه تعامل تجاری با ایران، برای بقای این توافق بین المللی بکوشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=259215

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر