2

۶ هزار سایت در کشور خبر تولید می‌کنند

  • کد خبر : 259348
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزنامه‌نگاری امروز تغییر کرده است و شاهد۶ هزار سایت در کشور هستیم که خبر تولید می‌کنند، این آمار در دنیا به یک میلیارد سایت می‌رسد.

خبرگزاری فارس: 6 هزار سایت در کشور خبر تولید می‌کنند

به گزارش افق نیوز،‌ محمد سلطانی‌فر روز گذشته در مراسم روز خبرنگار در اصفهان اظهار داشت: روز خبرنگار صرفاً مخصوص خبرنگاران نیست و مربوط به همه کسانی است که در تحریریه و امور اجرایی فعالیت دارند.

وی افزود: ۲۰ سال پیش در چنین روزی شهید صارمی و ۸ تن از ایرانیان در مزارشریف به مذبوحانه‌ترین روش شهید شدند، یاد و خاطره همه شهدایی را که در مسیر خبر جان دادند گرامی می‌داریم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر نگاهی به روزنامه‌نگاری در گذشته و حال کنیم،‌ روزنامه‌نگاری امروز تغییر کرده است و شاهد ۶ هزار سایت در کشور هستیم که خبر تولید می‌کنند، این آمار در دنیا به یک میلیارد سایت می‌رسد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۶ میلیون کاربر شبکه‌های اجتماعی داریم که همه شهروندخبرنگار هستند، اضافه کرد: همین موضع باعث شده تا آمار اخبار جعلی هم افزایش یابد،‌ یکی از مزیت‌های اخبار مکتوب مرجعیتی بود که داشتند و به دلیل اعتبار نامشان حاضر به انتشار اخبار جعلی نبودند.

سلطانی‌فر در پایان یادآور شد: البته تمایز بین درست و غلط در فضای مجازی هم امکان‌پذیر است، انتخاب اخبار درست از نادرست موضوع مفصلی است که در بحث سواد رسانه مطرح می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=259348

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر