اشتباهی که مجری تلویزیون را مجبور به عذرخواهی کرد/تصاویر

به گزارش افق نیوز در بحبوحه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود که تصویر یکی از کودکان کار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ کودکی که نام علیرضا جهانبخش ستاره تیم ملی ایران را با یک کاغذ به پشت پیراهنش سنجاق کرده بود.

این تصویر به دست آقای گل لیگ هلند رسید و او با انتشار تصویر زیر در اینستاگرامش از مردم خواست تا در صورت آشنایی، او را به این کودک برسانند.

طولی نکشید تا اینکه صاحب عکس پیدا شد، «متین دشتبانی» کودک که در کوره‌های آجرپزی خاوران زندگی می‌کرد.

پس از بازگشت تیم ملی از روسیه، بازیکن کنونی برایتون انگلیس به میان بچه‌های منطقه جنوب‌شرق تهران رفت و با آن‌ها فوتبالبازی کرد و حتی پیراهنش و یک توپ فوتبال را با امضای خودش به متین هدیه داد.

بعد از این حادثه، برخی از خیریه‌های مختلف هم پای کار آمدند و با اعلام شماره حساب از مردم خواستند تا برای کمک متین و دوستانش پول جمع‌آوری کنند. شبکه‌های اجتماعی هم پر شد از عکس‌های این دیدار خیرخواهانه و تعریف و تمجید از مرد با اخلاقفوتبال ایران.

اما این پایان ماجرا نبود چرا که پیگیری‌های یکی از روزنامه کشور از خانواده وی نشان داد که بسیاری از این خیریه‌ها کمکی به «متین و خانواده‌اش» نکردند و تنها همان خیریه‌ای که پیش از معروف شدن متین به آن‌ها کمک می‌کرده هوایشان را دارد.

مجری یکی از برنامه‌های تلویزیون هم به این موضوع پرداخت، اما در هنگام توضیحاتش به اشتباه تمام خیریه‌هایی که درماجرای متین پای کار آمده بودند را سودجو اعلام کرد؛ اشتباهی که باعث ناراحتی یکی از موسسات خیریه‌ای شد که پیش از معروف شدن متین به آن‌ها کمک می‌کرد.

خانم دانه‌کار، مسئول این خیریه جهادی در همین رابطه گفت: ما وقتی تیم ملی ایران در جام‌جهانی حضور داشت، می‌دیدیم که بچه‌ها با اسامی بازیکنان تیم ملی همدیگر را صدا و حتی بازی خودشان را گزارش می‌کنند، به همین خاطر از آن‌ها خواستیم تا نام بازیکنان مورد علاقه‌شان را پشت لباسشان بنویسند و ما آن‌ها را به لباسشان سنجاق کنیم.

وی اضافه کرد: عکاس موسسه هم که در آن‌جا حضور داشت از بچه‌ها عکس گرفت و در صفحه شخصی اش منتشر کرد. همین اتفاق باعث دست به دست شدن عکس متین شد و آقای جهانبخش هم برای دیدن بچه‌ها به میان آن‌ها آمدند.

پس از روشن شدن ابعاد بیشتر ماجرا، محمدرضا یزدان‌پرست، مجری شبکه ۲ که به اشتباهش پی برد با شجاعت روی آنتن زنده قرار گرفت و از این موسسه عذرخواهی کرد.