4

مدیر عامل صندوق بازنشستگی : ربیعی از پاکدست ترین وزیران دولت بود

  • کد خبر : 259802
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به حواشی استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت: هرچند مجلس به وزیر کار اعتماد نکرد اما بدون شک «علی ربیعی» یکی از پاکدست ترین وزیران دولت تدبیر و امید بود.

به گزارش افق نیوز/ جمشید تقی زاده روز دوشنبه در دیدار با اعضای کانون های بازنشستگی آذربایجان غربی با بیان اینکه مدتی به عنوان معاون پارلمانی وزیر کار در مجلس شورای اسلامی فعالیت کرده است، بیان کرد: در آن زمان اجازه ندادم تا نمایندگان از فازهای دیگری به وزیر کار نزدیک شوند.
وی استیضاح را حق مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: مجلس باید به وظایف خود در چهارچوب قانون عمل کند ولی قرار نیست گفتار ما علوی و کردار ما اموی باشد.
وی با اشاره به تهمت هایی که علیه نایب رییس مجلس شورای اسلامی در روز استیضاح وزیر کار مطرح شد، گفت: پزشکیان از جمله نمایندگان تلاشگری است که همواره در کنار بازنشستگان بوده و برای حل مشکلات صندوق بازنشستگی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به جلسات تخصصی برگزار شده با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات بازنشستگان، بیان کرد: برای راه اندازی فراکسیون بازنشستگان جهت پیگیری مطالبه های این قشر از جامعه در مجلس شورای اسلامی تلاش می شود.
وی با اعلام اینکه به مشکلات بازنشستگان کشور واقف است، افزود: متاسفانه وضعیت نامناسب اقتصادی سبب شده است تا قدرت خرید بازنشستگان در سطح کشور ۶۷٫۵ درصد کاهش یابد.
تقی زاه با تاکید بر اینکه تصویری واقعی از وضعیت بازنشسته ها باید در مصوبه های قانونی ترسیم شود، اضافه کرد: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده اما در ۲ سال گذشته تنها ۴۴ هزار میلیارد اعتبار به این منظور اختصاص یافته است.
وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در بودجه سال آینده کشور اعتبارات مناسبی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تصویب کنند.
‘ تقی زاده’ از افزایش ۲ برابر خدمات سفر ارائه شده به بازنشستگان خبر داد و بیان کرد: تعداد سفرهای در نظر گرفته شده برای بازنشستگان از ۱۰۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.
وی به تقویت کانون های بازنشستگی در مناطق تاکید کرد و گفت: تمامی خدمات رفاهی برای بازنشستگان باید از طریق همین کانون های فعال در مناطق عرضه شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به برنامه ریزی برای حل مشکلات مربوط به مسکن بازنشستگان اشاره کرد و افزود: بانک اطلاعاتی کاملی از آنان در اختیار صندوق بازنشستگی کشور قرار گیرد.
وی مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی را از دغدغه های اصلی صندوق بازنشستگی کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه دستگاه های اجرایی در عرضه خدمات درمانی به این قشر سلیقه ای رفتار می کنند.
وی با تاکید بر اینکه به زودی خبرهای خوشی از ایجاد بسته های جدید خدمات درمانی برای بازنشستگان منتشر می شود، افزود: ایجاد معاونت امور بازنشستگان در وزارتخانه ها ضروری است.
تقی زاده همچنین با انتقاد از نحوه خدمات دهی کارت منزلت بازنشستگان، بیان کرد: این کارت در حال حاضر هیچ ارزشی ندارد و دولت در تلاش است که با ارائه خدمات رفاهی مختلف به دارندگان این کارت، شان و منزلت بازنشستگان را حفظ کند.
به گزارش ایرنا، صندوق بازنشستگی کشور دومین بنگاه بزرگ کشوری است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته را تحت پوشش قرار داده است و ۵۶ درصد از این افراد، بازنشسته آموزش و پرورش هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=259802

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر