1

رسانه های ترکیه: رهبر ایران آمریکا را متقلب خواند

  • کد خبر : 259924
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

رسانه های خبری ترکیه فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با قشرهایی از مردم را به شکل گسترده ای منعکس کرده و به نقل از ایشان نوشتند: آمریکا، دولتی متقلب است و مذاکره با آنها فایده ای ندارد.

به گزارش افق نیوز، روزنامه استار با درج عنوان ‘با آمریکای متقلب مذاکره نمی کنیم’ به تشریح فرمایش دیروز مقام معظم رهبری در جمع قشرهایی از مردم پرداخت و نوشت: رهبر ایران، دولت آمریکا را متقلب خواند و تاکید کرد که با آنها بر سر میز مذاکره نمی نشینیم و این کار را من ممنوع می کنم.
این رسانه نزدیک به دولت ترکیه افزود: آیت الله خامنه ای با صراحت کامل خطر جنگ بر سر کشور ایران را رد کرد و ادبیات آمریکایی ها را بی ادبانه و بی شرمانه دانست.
روزنامه آکشام نیز از دیگر رسانه های ترکیه است که برای انعکاس سخنان رهبر انقلاب عنوان ‘مذاکره ای دوباره با آمریکا نداریم’ انتخاب کرد و نوشت: به گفته رهبر ایران، تهدید به جنگ و پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا یک جنگ روانی و بازی پیش پا افتاده ای به شمار می رود که هدف آن مرعوب کردن ترسوها در داخل است.
پایگاه اینترنتی خبر.۷ نیز با درج تیتری متفاوت ‘(آیت الله)خامنه ای خیلی خشمگین شد، تصمیم شگفت انگیز در خصوص آمریکا‘ به انتشار خبر فرمایش رهبر معظم انقلاب پرداخت و نوشت: رهبر ایران واکنشی غضب آلود نسبت به تهدیدهای واشنگتن از خود نشان داد و ادبیات مقامات کنونی کاخ سفید را بی ادبانه تر از گذشته توصیف کرد.
این رسانه در ادامه نوشت: آیت الله خامنه ای از تحت فشار بودن مردم ایران به لحاظ اقتصادی ابراز تاسف کرد و ناکارآمدی اقتصاد کشور و افت ریال در برابر دلار را نشانه بی تدبیری مدیران داخلی دانست و به صراحت اعلام کرد: کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولان بر این مساله متفقند که عامل اصلی افت ارزش ریال مساله خارجی نیست، درونی است و البته نه این که تحریم‌ها اثر نداشته باشد، اما عمده‌ی تأثیر، مربوط به عملکردهاست.
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه نیز با درج عنوان ‘خامنه ای مذاکره با ترامپ را ممنوع کرد’ به انتشار گزیده ای از فرمایش معظم له پرداخت و نوشت: به گفته رهبر ایران، وعده ها و قول های مقامات آمریکایی پوچ و توخالی است و آنها پس از گرفتن امتیازهای لازم، قول های داده شده را فراموش می کنند و به همین دلیل مذاکره با چنین دولت متقلبی ممنوع است.
روزنامه صباح از رسانه های بسیار نزدیک به حزب حاکم ترکیه با انتخاب تیتر ‘تصمیم(آیت الله) خامنه ای در خصوص مذاکره با آمریکا‘ به انتشار بخش های از فرمایش مقام معظم رهبری پرداخت و سخنان ایشان را حاکی از جدیت ایران برای مقابله با آمریکا و تسلیم نشدن در برابر فشارهای آنها توصیف کرد.
صباح نوشت: رهبر ایران با ممنوع اعلام کردن هر گونه مذاکره با آمریکا تاکید کرد که جنگی نیز علیه ایران آغاز نخواهد شد که این گفته های آیت الله خامنه ای به رفع نگرانی ها در جامعه ایران کمک می کند.
روزنامه حریت از دیگر رسانه های ترکیه است هم با درج عنوان ‘خط و نشان ایران به آمریکا‘ به انتشار خلاصه ای از بیانات رهبر انقلاب پرداخت و نوشت: رهبر ایران با یادآوری خروج ترامپ از توافقنامه بین المللی هسته ای(برجام)، مذاکره دوباره با دولت آمریکا را بی فایده دانست و این اقدام را ممنوع اعلام کرد.
حریت افزود: به گفته رهبر ایران، افزایش تبلیغات آمریکایی ها علیه نظام جمهوری اسلامی به دلیل خطاهای فاحش برخی عوامل داخلی است که زمینه سوء استفاده را به آنها می دهد.
روزنامه وطن نیز به انتشار فرمایش مقام معظم رهبری در واکنش به تهدیدهای آمریکا پرداخت و با درج عنوان ‘به راه مذاکره مجدد با آمریکا وارد نمی شویم’ به حکم قاطع آیت الله خامنه ای در پرهیز از مذاکره با واشنگتن اشاره کرد و نوشت: به گفته رهبر ایران، دشمنان این مرز و بوم به ویژه آمریکایی ها علاوه بر عمل نکردن به وعده های خود، در کمین نشسته اند و به محض مشاهده هر گونه اختلاف و نقصان در امور داخلی ایران، حملات خود را گسترده تر کرده و بلافاصله مثل مگسی روی زخم می نشینند که مذاکره با چنین دشمنی بی فایده است.
این رسانه اضافه کرد: افت ارزش ریال در برابر دلار از دیدگاه رهبر ایران نتیجه بی تدبیری و اشتباهات مدیران داخلی است و گر نه تحریم های آمریکایی نمی تواند تاثیر آنچنانی بر اقتصاد کشور بگذارد.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=259924

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر