1

ناکامی اتحادیه اروپا در صدور بیانیه در حمایت از کانادا در مناقشه با عربستان

  • کد خبر : 259931
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

اتحادیه اروپا طرح خود را برای صدور یک بیانیه رسمی و علنی در حمایت از کانادا در خصوص مناقشه دیپلماتیک با عربستان سعودی را به حالت تعلیق درآورده است.

ناکامی اتحادیه اروپا در صدور بیانیه در حمایت از کانادا در مناقشه با عربستان

به گزارش افق نیوز وبگاه خبری بازفید به نقل از منابع آگاه فاش کرده است که اتحادیه اروپا به خاطر عدم توافق کشورهای عضو نتوانسته است یک بیانیه رسمی و علنی را در حمایت از کانادا در مناقشه دیپلماتیک با عربستان سعودی صادر کند و به جای آن ترجیح داده است تا نگرانی‌های خود درباره وضعیت حقوق بشر را در یک نشست خصوصی با مقام‌های ریاض در میان بگذارد.

وبگاه بازفید افزود: هیئتی متشکل از سفرای اروپایی یک متن دیپلماتیک رسمی را به عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست روز جمعه تحویل داده‌اند. این اقدام پس از آن انجام شده است که اتحادیه اروپا نتوانسته است بیانیه رسمی و علنی را در حمایت از کانادا در مناقشه حقوق بشری را عربستان سعودی صادر کند.

یک مقام ارشد اروپایی، عدم دستیابی به توافق نهایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای صدور این بیانیه را مایوس کننده ارزیابی کرد و گفت: قانون تصمیم گیری اتحادیه اروپا که بر اساس اجماع و اتفاق نظر همه اعضا است باید تغییر کند و به جای آن یک سیستم مبتنی بر رای اکثریت اعمال شود.

اتحادیه اروپا در نامه‌ای که به وزیر خارجه عربستان سعودی تحویل داده است، خواستار همکاری نزدیک تر بروکسل و ریاض شده است. اتحادیه اروپا همچنین خواستار ادامه اصلاحات در عربستان شده است.

این منبع آگاه اروپایی افزود: عادل الجبیر نیز به این مساله اشاره کرده است که ریاض شواهدی در اختیار دارد که برخی از بازداشت شدگان با کشورهای خارجی ارتباط دارند و با دریافت منابع مالی از کشورهای خارجی اطلاعاتی را به آنها منتقل می‌کنند.

عادل الجبیر گفت: همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به غیر از قطر و اتحادیه عرب و برخی کشورهای آسیایی و روسیه از ریاض در این مناقشه حقوق بشری با کانادا حمایت کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=259931

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر