1

گروه اقدام ایران تشکیل شد/ حالا دیگر مسئولیت بر روی شانه مقام‌های ایرانی است

  • کد خبر : 260176
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰:۱۵

وزیر خارجه آمریکا از تشکیل گروه اقدام ایران متشکل از کارشناسان زبده بخش‌های مختلف دولت آمریکا برای اجرای سیاست‌های مقابله با ایران خبر داد.

به گزارش افق نیوز، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام رسمی خبر تشکیل «گروه اقدام ایران»، اتهامات همیشگی آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را بازگو کرد.

پامپئو ابتدا به تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران پرداخت و مدعی شد که این تحریم‌ها برای توقف حمایت ایران از تروریسم اعمال شده است.

وزیر خارجه آمریکا سپس به اعلام آمادگی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کشورش در خصوص آمادگی برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران پرداخت و گفت که «مذاکره منوط به تغییر رفتار رژیم ایران است.»

پامپئو در ادامه گفت که آمریکا متعهد به ایجاد تغییر در رفتار نظام حاکم بر ایران است.

مایک پامپئو خبر تشکیل گروه اقدام ایران را هم اعلام کرد و گفت که وظیفه این گروه اقدام، اجرایی کردن استراتژی‌های دولت آمریکا برای تغییر رفتار ایران است. این گروه اقدام، از متخصصین سیاست خارجی وزارت خارجه آمریکا و دیگر بخش‌های دولت آمریکا تشکیل شده است.

وی افزود: «امیدواری ما این است به زودی به توافقی جدید با ایران دست پیدا کنیم اما باید شاهد تغییر هم در رفتارهای ایران در داخل و هم در خارج باشیم.»

پس از پامپئو، «برایان هوک» رئیس گروه اقدام ایران در مقابل خبرنگاران حاضر شد. پامپئو در ستایش از اقدامات ضدایرانی برایان هوک گفته بود: «تجارب دیپلماتیک برایان هوک و تجارب گسترده در خصوص سیاست‌های مربوط به ایران، وی را به شانس وزارت امور خارجه برای رهبری گروه اقدام ایران تبدیل کرده است؛ از زمان اعلام تصمیم رئیس‌جمهور (ترامپ) برای خروج از توافق (هسته‌ای) در ماه مِی، برایان هوک نقش مهمی در شکل دادن به راهبرد ما برای اعمال حداکثر فشار دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران، ایفا کرده است.»

یکی از خبرنگاران همان ابتدا از هوک پرسید که آیا همزمانی تشکیل گروه اقدام ایران با سالگرد کودتای ۲۸ مرداد علیه مرحوم دکتر مصدق، پیام خاصی دارد؟ هوک گفت: «این فقط یک اتفاق است.»

هوک به پیش‌شرط‌های آمریکا برای روانه کردن ترامپ به اتاق مذاکره با مقامات ایرانی هم پرداخت و گفت که اگر واشنگتن ببیند که ایران در تغییر رفتار خود جدی است، گزینه مذاکره بر روی میز قرار می‌گیرد.

برایان هوک البته افزود که ازسرگیری کامل مبادلات تجاری و روابط سیاسی با ایران، منوط به تغییر کامل رفتار تهران به خصوص در حوزه‌های موشکی، هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای است.

یکی از خبرنگاران به ممنوع شدن مذاکره با آمریکا بر اساس فرمایشات اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت که ترامپ با وجود چنین ممنوعیتی، چگونه می‌خواهد با مقامات ایرانی مذاکره کند؟

هوک پاسخ روشنی نداد و گفت: «حالا دیگر مسئولیت بر روی شانه مقام‌های ایرانی است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=260176

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر