2

دانشگاه شیکاگو؛ محلی برای تغییر جهان

  • کد خبر : 260314
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۱۹

محققان باور دارند، هدف دانشگاه بین المللی شیکاگو به چالش کشیدن و تغییر در جهان است.

خبرگزاری فارس: دانشگاه شیکاگو؛ محلی برای تغییر جهان

به گزارش افق نیوز / دانشگاه شیکاگو یکی از مؤسسات علمی و پژوهشی برتر جهان است؛ دانشگاه شیکاگو از سال ۱۸۹۰ تاسیس شده و امروزه این دانشگاه یک مقصد فکری برای الهام بخشیدن ادیبان و محققان است .

محققان باور دارند، هدف دانشگاه بین المللی شیکاگو به چالش کشیدن و تغییر در جهان است.

دانشگاه شیکاگو ۱۴ هزار و ۲۲۰ دانشجو دارد که ۲۱ درصد از آن ها را دانشجویان خارجی و بین المللی تشکیل می‌دهند.

دانش‌آموختگان این دانشگاه ۸۲ مرتبه موفق به اخذ جایزه نوبل شده‌اند؛ از دانش آموختگان برتر این دانشگاه می‌توان افرادی مانند ساموئل هانتینگتون، ریچارد رورتی و جیمز واتسون را نام برد.

دانشگاه شیکاگو به دانشجویانی که پذیرش این دانشگاه را اخذ کرده باشند و همچنین درخواست کمک هزینه مالی برای شهریه و هزینه‌های خود دارند، کمک هزینه و بورس‌هایی را که به شکل‌های مختلفی مانند بورس‌های تحصیلی و کمک هزینه و وام ارائه می‌شود در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

 هدف دانشگاه شیکاگو از ارائه این کمک هزینه‌ها، پوشش تمام هزینه‌های دانشجویان اعم از هزینه خرید کتاب، هزینه‌های شخصی و حمل و نقل شهری است.

 در فرایند پذیرش دانشجویان بین‌المللی، دانشگاه شیکاگو بر اساس بررسی‌هایی که انجام می‌دهد به دانشجو پیشنهاد می‌دهد که می تواند برای دریافت کمک هزینه اقدام کند.

 تمام دانشجویان خارجی که درخواست پذیرش از دانشگاه شیکاگو را دارند صرف نظر از اینکه اهل کدام کشور هستند، می‌توانند برای دریافت کمک هزینه اقدام کنند؛ دانشجویان متاهل نیز می‌توانند از کمک هزینه مخصوص این دانشجویان استفاده کنند.

دانشگاه شیکاگو ۱۱ اقامتگاه شامل ۳۸ خانه را در اختیار خود دارد؛ هر یکی از این اقامتگاه‌ها و یا همان خوابگاه‌ها حدود ۷۰ دانشجو را در خود جای داده است که شامل مجموعه‌ای از اتاق‌های شخصی و مجموعه‌ای از اماکن مشترک مانند سالن‌ها است؛ همه خوابگاه ها معمولا جایی را برای صرف نهار و یا شام دارند.

دانشگاه شیکاگو ۴۹ کالج برای گروه سنی بزرگسالان (major ) و ۴۰ کالج برای دانش‌آموزان  زیر سنّ قانونی (minor  ) دارد؛ ۵ دانشکده و ۶ مدارس حرفه‌ای برای تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

از سال ۱۸۹۰ دانشگاه شیکاگو متعهد به آموزش و پروش دانشجویان فوقالعاده جدایی از نژاد، جنسیت، مذهب و یا دیگر توانایی‌ها است؛ سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صرف کمک‌های مالی و بورس‌های تحصیلی دانشجویان می‌شود.

تحول در آموزش  باعث رشد تفکرات و ایده‌های دانشجویان دانشگاه شیکاگو شده است تا بتوانند دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل جهان گسترش دهند.

دوره های آموزشی در دانشگاه شیکاگو به ۵ بخش تقسیم شده است: مقطع کارشناسی در پذیرش کالج، دوره‌های کارشناسی ارشد ، ۶ مدرسه حرفه‌ای (دوره‌های عملی بدون مدرک)، مدرسه گراهام که شامل رشته‌های هنر آزاد است و دوره‌های مطالعات حرفه‌ای که دانشمندان را به عنوان بزرگ‌ترین متفکران جهان به شمار می‌آورد.

دانشمندان دانشگاه شیکاگو متعهد به انجام تحقیقاتی آزاد در زمینه  تمام رشته‌های هنری، فنی، پزشکی و پژوهشی هستند و فعالیت‌های خود را تبدیل به راهی برای درک مسائل  و پیشرفت در ایجاد زمینه‌های مطالعاتی کرده‌اند.

این دانشگاه دانشجویانی مستعد را بدون در نظرگرفتن زبان، نژاد، رنگ، جنسیت، مذهب و یا توانایی‌های مالی را برای ادامه تحصیل می‌پذیرد و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان کمک هزینه و بورس سالانه به دانشجویان اعطا می‌کند.

این بررسی در «topuniversities» منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=260314

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر