1

خط و نشان ترامپ برای کارمند ارشد وزارت دادگستری/ ترامپ:خیلی زود مجوز امنیتی بروس اوهر را لغو خواهم کرد

  • کد خبر : 260336
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

دونالد ترامپ اعلام کرد، به زودی مجوزهای امنیتی یکی از کارمندان ارشد وزارت دادگستری آمریکا را که ظاهرا با مسئول پرونده ارتباط ترامپ با روسیه مرتبط است، لغو می‌کند.

به گزارش افق نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم که بروس اوهر، به همراه همسرش نلی، عامل رسوایی هستند. اینکه او در وزارت دادگستری باشد و کاری را که انجام داده،‌ ادامه دهد یک فضاحت است.
بروس اوهر، معاون سابق دادستان کل آمریکا و رئیس سابق واحد نیروی ضربت مقابله با جرایم سازمان یافته موادمخدر در هفته‌های اخیر به خاطر ارتباط با کریستفر استیل، نگارنده پرونده مناقشه برانگیز مربوط به اعمال نفوذ روسیه بر ترامپ از طریق داشتن مدارکی درباره رسوایی‌های اخلاقی وی، شدیدا مورد حمله قرار گرفته است.
استیل که یک افسر اطلاعاتی سابق بریتانیا است یکی از کارمندان یک شرکت تحقیقاتی به نام فیوژن جی‌پی‌اس است که از سوی کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا مامور انجام تحقیقاتی علیه ترامپ شد.
همسر اوهر یعنی نلی نیز یک مشاور است که برای فیوژن جی‌پی‌اس کار کرده هرچند که معلوم نیست اوهر تا چه میزان درباره ارتباط استیل با این شرکت اطلاع داشته است.
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که اوهر ظاهرا استیل را از طریق ارتباطاتی در پلیس بین‌الملل می‌شناخته است.
چند روز پیش کاخ سفید اعلام کرد: دونالد ترامپ تصمیم گرفته مجوز امنیتی جان برنان، یک منتقد سرسخت ترامپ و مدیر سابق سازمان سیا را لغو کند و در عین حال مشغول بازبینی در مجوزهای ۹ مقام فعلی یا سابق از جمله اوهر است که سابقه حضور در دولت اوباما را دارند.
این ۹ نفر شامل جیمز کلاپر، مدیر سابق اطلاعات ملی،‌ جیمز کومی، مدیر سابق اف‌.‌بی.‌آی، مایکل هایدن، مدیر سابق آژانس امنیتی ملی آمریکا، سوزان رایس،‌ مشاور امنیت ملی سابق، اندرو مک‌کیب، معاون سابق مدیر اف‌.‌بی.‌آی، سالی ییتس، معاون سابق دادستان کل، پیتر استرزوک، مامور اخیرا اخراج شده اف‌.‌بی.‌آی و لیزا پیج، وکیل سابق اف‌.‌بی.‌آی هستند.
ترامپ به خبرنگاران گفت: من می‌دانم که پاسخی عظیم به خاطر انجام این کار دریافت کردم چون مجوزهای امنیتی برای من بسیار مهم هستند و به همین خاطر من به سبب انجام این کار یک جواب بزرگ به دست آورده‌ام‌.
بیش از ۱۲ مقام اطلاعاتی سابق دیگر ترامپ را به تلاش برای سرکوب آزادی بیان و خاموش کردن منتقدانش متهم کرده‌اند. ترامپ این اتهام را رد کرده است.
ترامپ گفت: هیچ ساکت کردنی وجود نداشته است. اگر اینطور باشد من به آنها یک صدای بلندتر می‌دهم. بسیاری از مردم حتی نمی‌دانند برنان کیست و اکنون او یک صدای بلندتر به دست آورده است. این از نظر من مشکلی ندارد چون من دوستمان یک چنین صداهایی را بشنود.
ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وضعیت مجوز امنیتی اوهر گفت: من فکر می‌کنم که خیلی زود آن را لغو خواهم کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=260336

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر