3

عده ای در کشور به زیست در بحران عادت دارند

  • کد خبر : 260351
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی معتقد است : عده ای در کشور به زیست در بحران عادت دارند و آرامش و امنیت برای آنها سم است و همین ها نیز ریشه بسیاری از مشکلات کنونی کشور هستند.

زیست در بحران شیوه ای است که به گفته محمد نعیمی پور برای گروهی در کشور به عادت تبدیل شده و آنها بی‌ توجه به منافع ملی برای ادامه این بحران از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.
نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : هر چند به عملکرد برخی از دولتمردان آقای روحانی نیز انتقاداتی وارد است اما عده ای با اغراق گویی درباره کارنامه دولت روحانی آدرس غلط می دهند، در حالی که بخش عمده‌ای از آن ها، خود دلیل و یا آدرس اصلی مشکلات کنونی هستند.
وی افزود : گر چه چالش های اقتصادی در ایران قدیمی است اما در دوران دولت اصلاحات توانستیم به یک ثبات نسبی برسیم، تمام شاخص ها در آن دوران نشان می دهد که اقتصاد راه خود را پیدا کرده بود اما در دوره بعد و در دولت احمدی نژاد در سیاست های اقتصادی نوعی پوپولیسم (عوام گرایی) دنبال و در سیاست خارجی نیز یک روش تهاجمی پیگیری می شد.
به گفته وی ، اساسا طرح مباحثی مانند هولوکاست، بدون آنکه برای کشور منفعتی داشته باشد به گفتمان دولت نهم و دهم تبدیل شد و حتی کار به جایی رسید که آقای احمدی نژاد گفت زمان اعلام هولوکاست در سازمان ملل ‘هاله نور’ اطراف ایشان را در بر گرفت. این در حالی است که قیمت نفت در آن دوران بی سابقه بود و مبلغ قابل توجهی به ذخایر ارزی کشور اضافه شد اما اقتصاد ایران به دلیل قرار گرفتن در تحریم های شورای امنیت بهبود نیافت و رد پای بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی کنونی را باید در آن دوران جستجو کرد.
عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تصریح کرد : آقای روحانی زمانی که روی کار آمد، این میراث شوم را در دست گرفت و دولت در قالب یک کار دیپلماسی موفق، توانست برجام را به نتیجه برساند و اگر روند برجام خوب پیش می رفت قاعدتا ما این مشکلات را نداشتیم و به یک وضیعت با ثباتی می رسیدیم.
وی همچنین در مورد درخواست عده ای از رئیس جمهوری تا شفاف و به صراحت با مردم سخن بگوید ، افزود: اساسا مصاحبه یا نشست خبری برای آرامش بخشی و ایجاد امید و اعتماد در جامعه انجام می شود و مصاحبه تلویزیونی جایگاه افشاگری نیست. بنابراین رئیس جمهوری در گفت وگوهای تلویزیونی با مردم و یا در دیگر گفت گوها نمی تواند به افشاگری و تشویش در جامعه بپردازد اما می تواند در مجلس و با توجه به سوالی که نمایندگان از ایشان خواهند پرسید، برخی مشکلات اساسی پیش آمده در کشور را با عنایت به مسئولیت ریاست جمهوری و منافع ملی با مردم در میان بگذارد.
عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پاسخ به اینکه عده ای بر این باورند که طرح سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری رنگ و بوی سیاسی دارد، گفت : سوال از رئیس جمهوری حق مجلس است و در این موضوع شکی نیست و این بخش نباید کمرنگ شود اما وقتی مجموعه ای خاص از نمایندگان در پی سوال از رئیس جمهوری هستند، این شائبه ایجاد می شود که این اقدام به دلیل تفکرات سیاسی و جناحی اتفاق می افتد.
وی اضافه کرد: در مجلس دهم دو گروه عمده به عنوان جریان فکری حاکم هستند، گروهی که برای حل مشکلات کشور اقتدارگرایی را راه حل می دانند و گروهی دیگر به اصلاح و مدارای بیشتر اعتقاد دارند. وقتی اکثریت امضاء کنندگان در گروه نخست هستند، شائبه سیاسی بودن سوال از رئیس جمهوری هم مطرح خواهد بود. به عقیده من این سوالاتی که قرار است پرسیده شود ریشه درعملکرد طیف نزدیک به همین گروه دارد.
نعیمی پور افزود : البته این فرصتی است که رئیس جمهوری باید با زبان خوب و تحلیل شایسته در پارلمان سخن بگوید.باید زمینه های بحران اقتصادی بیان شود و بالاخره پرسیده شود که چرا در زمان مذاکرات تیم دیپلماسی ایران با جهان، تصاویری از پرتاب موشک بالستیک پخش می شود. آیا صدا و سیما از موضع ملی این کار را انجام می دهد؟
وی همچنین در مورد ارایه راهکارهای پانزده گانه رئیس دولت اصلاحات برای برون رفت از مشکلات گفت : سکوتی که طی ماه های گذشته از سوی مسئولان و جریان های سیاسی مانند اصلاح طلبان به وجود آمد بر نگرانی ها و سردرگمی های مردم افزود.
به گفته او، در این شرایط بازهم رییس دولت اصلاحات پرچمدار شد اما معتقدم که این نوع بیانیه ها و راهکارها تاثیرگذار است ولی کافی نیست. باید با مردم دقیق و صریح صحبت کرد و به مردم راه نشان داد. بحران های اقتصادی و بسته های ارائه شده از سوی دولت مورد بررسی قرار گیرد.درموضوعات اجتماعی مانند چالش حجاب اجباری اصلاح طلبان باید اظهار نظر کنند و راه حل ارائه کنند چرا که این سکوت و بی عملی اصلاح طلبان آن ها را دچار مشکل می کند.
عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی راجع به میزان اقبال مردم از راهکار اصلاح طلبان یا اصولگرایان، افزود: اصولگرایان و اصلاح طلبان یا هر نوع جریان سیاسی و فکری دیگری، در هر دولت و حکومتی پایان پذیر نیستند و شعاری که در اعتراضات دی ماه ازسوی برخی سر داده شد که ظاهرا نشان از پایان ماجرای اصلاح طلبی و اصولگرایی بود، چندان دقیق نیست.
وی تاکید کرد : اما هر گروه سیاسی اگر درعملکرد، سیاست ها، برنامه ها و راهبردها متحول نشود، قطعا مردم آن ها را نخواهند پذیرفت. یکی از مشکلات بزرگ جریان اصولگرا (آنهایی که در رفتار و گفتار صادق هستند) توقف و گیر کردن در سنت جمهوری اسلامی است، بدون آنکه به تغییر زمان و مکان توجه کنند. اصلاح طلبان هم با همین معضل مواجه هستند، اصلاح طلبی که برمبنای سال ۷۶ سخن بگوید، حرف هایش دیگر خریدار ندارد. ما درباره تشکیل جامعه مدنی، ارتباط با مردم و نهادینه سازی دموکراسی فقط در حد حرف باقی ماندیم. هر دو گروه اگر اقدامات اقناع کننده و مواضع صریح نداشته باشند ممکن است از دیده ها و دل ها بروند.
وی همچنین راجع به اعتراضات دی ماه سال گذشته که علیه شرایط نامناسب اقتصادی کشور روی داد، اظهار داشت: در کنار بستر اقتصادی که اعتراضات بر مبنای آن شکل گرفت، بستر دیگری هم فراهم شد که برخی از سرویس های امنیتی خارجی از آن سوء استفاده کرده و عملیات جاسوسی و روانی ترتیب دادند. این موضوع نباید انکار شود و این اعتراضات نشان داد که ما ساز و کار اعتراضی در کشور به شکل سندیکا و تشکل نداریم. اگر چنین مکانیسمی وجود داشت این گروه ها در صورت نادیده گرفته شدن اعتراضات خود می توانستند از اهرم های قانونی استفاده کنند.
وی تاکید کرد : وقتی چنین ساز و کاری در کشور به گونه شایسته ای وجود ندارد، نیروهای امنیتی باید نگاه و تلقی خود را نسبت به معترضان تغییر دهند و بر اساس قانون با این تجمعات اعتراضی برخورد کنند.
نماینده مجلس ششم در مورد دعوت برخی چهره ها از مردم به برپایی تجمعات اعتراضی، افزود : در اعتراضات اخیر شاهد این هستیم که عده ای که خود پیش از این در برهه هایی به بدترین شکل ممکن با معترضان برخورد کردند، اکنون خواستار اعتراض مردم شده اند. من موافق تجمعات اعتراضی مردم هستم اما معتقدم دعوت به چنین تجمعاتی باید از سوی معتمدان مردم ، افراد شناخته شده و یا حتی احزاب صاحب نام صورت گیرد. اگر چنین اعتراضی از سوی شخصیت های محبوب مردمی انجام شود حتی می توان از مردم خواست که درباره تحریم های آمریکا و مشکلاتی که این کشور برای ایران به وجود آورده است، نظر خود را اعلام کنند. ابراز نظر در برابر زورگویی و زیاده خواهی آمریکا می تواند به نوعی همبستگی میان مردم نیز بیانجامد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=260351

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر