1

دومینو فروش اوراق قرضه آمریکا به سامورایی‌ها رسید

  • کد خبر : 260359
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

جدیدترین آمارهای وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد، روسیه و ترکیه تنها کشورهایی نیستند که اقدام به خارج کردن دارای های خود از بازار اوراق قرضه دولت آمریکا کرده اند.

دومینو فروش اوراق قرضه آمریکا به سامورایی‌ها رسید

به گزارش افق نیوز به نقل از راشا تودی، جدیدترین آمارهای وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد، روسیه و ترکیه تنها کشورهایی نیستند که اقدام به خارج کردن دارای های خود از بازار اوراق قرضه دولت آمریکا کرده اند. دومین طلبکار بزرگ واشنگتن، یعنی ژاپن هم همین رویکرد را در پیش گرفته است.

در طی ۱۲ ماهه منتهی به ژوئن، توکیو ۸۲٫۹ درصد، یعنی معادل ۷ درصد از کل اوراق قرضه ای که از خزانه داری آمریکا خریداری کرده بود را فروخته است.

این گزارش حاکی است، تنها در ماه ژوئن، این کشور ۱۸٫۴ میلیارد دلار از اوراق قرضه دولت آمریکا را فروخته و پول خود را پس گرفته است. بر این اساس میزان دارایی های سرمایه گذاری شده ژاپن در اوراق قرضه دولت آمریکا، تا ماه ژوئن مجموعا به ۱٫۰۳ تریلیون دلار رسیده که کمترین میزان از اکتبر ۲۰۱۱ تاکنون است، اما این کشور همچنان دومین خریدار بزرگ اوراق قرضه دولت آمریکا به شمار می رود.

چین، بزرگترین دارنده اوراق قرضه دولت آمریکا با ۱٫۱۷۸ تریلیون دلار نیز در ماه ژوئن ۴٫۴ میلیارد دلار از این اوراق را به فروش رسانده است. از اکتبر ۲۰۱۱ تاکنون، سهم چین از اوراق خزانه داری آمریکا ۱۳۸ میلیارد دلار کاهش یافته است. هرچند این رقم بسیار بالا به نظر می رسد، اما در صورت تشدید جنگ تجاری بین دو کشور، پکن ممکن است شروع به فروش حجم عظیم تری از اوراق قرضه دولت آمریکا کند. چنین اقدامی می تواند فاجعه ای برای سیستم مالی آمریکا باشد.

نقد کردن اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، که یکی از امن ترین و پر داد و ستدترین دارایی های مالی در جهان به شمار می رود، اخیرا به یک روند معمول در میان دارندگان عمده این اوراق تبدیل شده است.

روسیه در سال جاری میلادی، ۸۴ درصد از دارایی های خود را از این اوراق خارج کرد و ارزش باقی مانده اوراق قرضه آمریکا در دست دولت روسیه تا ماه ژوئن تنها ۱۴٫۹ میلیارد دلار بوده است. ترکیه نیز بخشی از اوراق قرضه خریداری شده از خزانه داری آمریکا را فروخته و میزان آن را از ۳۲٫۶ میلیارد دلار در ماه می به ۲۸٫۸ میلیارد دلار در ماه ژوئن رسانده است. در نیمه نخست سال جاری میلادی، ترکیه ۴۲ درصد از اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را که خریداری کرده بود فروخته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=260359

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر