2

ماجرای گلشیفته‌ فراهانی و پیشنهاد افروغ در این خصوص + عکس

  • کد خبر : 26058
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷

به نظر بنده فضای نقد آزاد در کشور ما خیلی مناسب نیست و من می ترسم سر این موضوع دوباره قصه ای مثل برنامه ی پارک ملت ایجاد شود

یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر باعث وهن سینمای ایران شده و تاسف بسیاری از اهالی فرهنگ و سینما را برانگیخته است مسئله ی گلشیفته فراهانی و عمل مستهجن اوست. جدا از اینکه این اتفاق اصلا به نفع گلشیفته فراهانی نبوده اما باید دید که چرا ماجرا به اینجا کشیده می شود و یک بازیگر که با امکانات کشور به اینجا رسیده است اینگونه به فرهنگ ملی و دینی خود پشت می کند. در این باره گفتگو کردیم با دکتر عماد افروغ، جامعه شناس و نظر ایشان را جویا شدیم.

به گزارش سه نسل به نقل از آوینی، افروغ در شروع از مصاحبه کردن امتناع ورزیده و علت آن را اینطور بیان کرد: من در موضوعی که در برنامه ی پارک ملت مطرح کرده و بحث مردم سالاری دینی و حقوق مردم را از دیدگاه امیرالمومنین گفتم با سیلی از تهمت ها و فضاسازی ها مواجه شدم و به نظر بنده فضای نقد آزاد در کشور ما خیلی مناسب نیست و من می ترسم سر این موضوع دوباره قصه ای مثل برنامه ی پارک ملت ایجاد شود.

 

 

وی در ادامه گفت: من در اینجا می توانم فقط به چند نکته ی کوتاه اشاره کنم. اعتقاد من است که ماجرا می توانست به اینجا کشیده نشود اگر فضا آزاد بود من حرف هایم را راحت تر می زنم.

این استاد جامعه شناسی کشور افزود: خدا رحمت کند مرحوم ملاقلی پور را. وقتی که من فیلم میم مثل مادر را تماشا کردم ایشان را به کمیسیون فرهنگی مجلس دعوت کردیم و از ایشان تشکر کردیم. این کارگردان به ما می گفت که فیلم من فروش نمی کند و نیاز به حمایت دارد. ما هم نامه ای زدیم به صدا و سیما و از آن ها خواستیم که شرایط اکران در سیما فراهم شود. آن فیلم یکی از دلایل تاثیرگذاریش بازی خانم گلشیفته فراهانی بوده است.

عماد افروغ ادامه داد: حال چه می شود که کار به اینجا می رسد. به نظر بنده باید ساعت ها روی این موضوع کار کرد و حرف زد. این سوال برای همه ایجاد می شود که چرا یک بازیگر با این توانایی و این همه سرمایه گذاری به کشور و ملت و فرهنگ خود پشت می کند. آیا این کار او از سر لجبازی با ما نیست؟ ایا این کار او فقط دلیل شخصی دارد؟آیا برای مسائل مالی است؟ ما چه می توانستیم انجام دهیم که چنین اتفاقی نیفتد.

این نماینده ی سابق در مجلس شورای اسلامی در پایان این مصاحبه کوتاه پیشنهاد داد: به نظر بنده ما یک میزگردی از اهالی فرهنگ و سینما برگزار کرده و با تفکر شهید آوینی این مسئله را بررسی نماییم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26058

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر