1

مبارزه با تروریسم در سوریه به مراحل پایانی رسیده است

  • کد خبر : 261264
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: مبارزه با تروریسم در سوریه با رهبری و فرماندهی این کشور و نیروهای جبهه مقاومت به مراحل پایانی خود رسیده است.

به گزارش افق نیوز امیر سرتیپ امیر حاتمی روز یکشنبه در کنفرانس خبری با همتای سوری خود در دمشق با اعلام این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران به امنیت پایدار و حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه پایبند است.
وی گفت: جمهوری اسلامی بیش از ۴۰ سال است که روابط خوبی با سوریه در تمام زمینه ها دارد و این کشور در جنگ تحمیلی در کنار ملت و رهبری ایران ایستاد و ما نیز از همان ابتدای جنگ در کنار مردم و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم بودیم و این راه را ادامه می دهیم.
وزیر دفاع افزود: مردم سوریه یک هویت واحد متشکل از اقوام و مذاهب هستند که در چارچوب قانون اساسی زندگی می کنند و امنیت پایدار در این کشور در گرو حمایت از نیروهای مسلح است.
امیر حاتمی تصریح کرد: بخش خصوصی ایران با توانمندی های بالای خود آمادگی دارد تا با مردم و دولت سوریه در زمینه بازسازی کمک کند.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی از توانمندی بالایی در زمینه دفاعی نیز برخوردار است و می تواند در راستای گسترش تجهیزات نظامی به کشور سوریه کمک کند.
وزیر دفاع سوریه نیز در این کنفرانس خبری گفت: جنگ جهانی برنامه ریزی شده از حدود هشت سال قبل علیه مردم و دولت سوریه به راه افتاد که با حمایت جبهه مقاومت این توطئه خنثی شد.
سپهبد علی ایوب افزود: ایران نقش مهمی در ریشه کنی تروریسم در سوریه داشته که باید قدردان این کمک ها باشیم.
وی گفت: هم اینک بیشتر سوریه از وجود تروریسم پاکسازی شده و به زودی نیز ارتش و نیروهای مسلح بر استان ادلب مسلط می شوند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) برای انجام سفری دو روزه وارد دمشق پایتخت سوریه شد.
امیر حاتمی در بدو ورود در فرودگاه بین المللی دمشق مورد استقبال مقامات وزارت دفاع سوریه، سردار علی نژاد وابسته نظامی و جواد ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه قرار گرفت.
شماری دیگر از مقام های کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران و سوریه با حضور در فرودگاه بین المللی دمشق از سرتیپ حاتمی استقبال کردند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز پس از ورود به دمشق از سوی همتای سوری اش مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
در دقایقی پیش دیدار و گفت و گوی امیر حاتمی وزیر دفاع با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است و خبر آن متعاقبا ارسال می شود.
مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مقام های لشکری در این سفر امیر حاتمی را همراهی می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261264

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر