2

باید مطالبه گر ارزش های انقلاب و حق مردم باشیم

  • کد خبر : 261269
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴

وزیر کشور با بیان اینکه امنیت داخلی کشور به عنوان مبدأ و پایه همه فعالیت ها بر عهده ما است، گفت: ما باید مطالبه گر ارزش های انقلاب و حق مردم باشیم نه حقوق خود. ما باید از خودمان مطالبه کنیم و مطالبات مردم را محقق سازیم.

به گزارش افق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در دیدار کارکنان وزارت کشور ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر افزود: از خداوند متعال می خواهیم که کمک کند تا بتوانیم راه تقرّب و وصال را طی کنیم.
وی ادامه داد: عید قربان عید مهم و الهام بخشی است، اینکه انسان در وجود خود این قدرت را داشته باشد که بتواند خدا را درک کند و به آن نزدیک شود و همه صفات الهی را در جان و روح خود تجلی بخشد و خداگونه شود. خلقت انسان، لطف و محبت خدا به او است. ما در عید قربان، قربانی می کنیم که به قرب برسیم و تقرب بجوییم و فاصله ها را کم کنیم.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: انسان به عنوان موجودی کمال گرا به دنبال نزدیکی به خداوند است. ما همیشه در حرکت برای وصال در مسیر خدا هستیم و این تنها به زمان مرگ محدود نمی شود و رفتار و گفتار و هر آنچه از ما سر می زند در این مسیر است. البته از یک منظر، ما از خودمان شروع می کنیم و به خودمان بازمی گردیم. در نتیجه اگر بتوانیم شناخت درستی از خودمان داشته باشیم می توانیم به خدا برسیم.
وی یادآور شد: خداوند برای گذشتن از این فاصله ها، الگوها و نشانه هایی قرار داده است این الگوها؛ پیامبر اکرم، قرآن کریم و ائمه اطهار هستند. راهنما، قرآن و الگوی مسیر هم پیامبر اسلام است و پس از پیامبر، اوصیاءِ پیامبر و برترین پیروی کنندگان از پیامبر که از نظر ما شیعیان ائمه اطهار علیهم السلام هستند. و البته مسیر تقرب و قرب را نمی توانیم بدون الگو و راهنما طی کنیم، به همین دلیل غدیر نه تنها برای ما بلکه برای تمام مردم جهان روشنی بخش مسیر تقرب به خدا است.

** بدون عبرت گیری از گذشته نمی توانیم مسیر آینده را ترسیم کنیم
وزیر کشور در این مراسم، همچنین ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند تاکید کرد: این مناسبت ها، بمعنای توقف در گذشته نیست چرا که تجربه جوامع هر لحظه در حال گذر است. گذشته یعنی مرور خاطرات و اتفاقات. بدون مرور گذشته نمی توانیم مسیر آینده را طی کنیم. بدون انباشت تجربه گذشته و عبرت گیری از آن نمی توان آینده را ترسیم کرد.
رحمانی فضلی اضافه کرد: هیچ مخلوقی جز انسان، نه به گذشته توجه دارد و نه به آینده و فقط انسان است که با تفکر و توجه به گذشته رجوع می کند. البته نه اینکه به گذشته برگردد بلکه آن را مرور می کند چراکه دنیا مدام در حال نو شدن و تازه شدن است. انسان به عنوان یک مخلوقِ برگزیده، براساس مرور گذشته و تجربیات، آینده را می سازد.

** هفته دولت و دیگر مناسبت های ما مرور گذشته است برای تعالی آینده
وزیر کشور عنوان کرد: این سالگردها هم برای مرور گذشته و عبرت گرفتن از آن است. مهم این است که کجا بودیم و چه کردیم و اکنون به کجا رسیده ایم؟ هفته دولت و دیگر مناسبت های ما مرور گذشته است برای تعالی آینده. یادآوری خاطرات درس آموز گذشته و توجه به اینکه آنهایی که جان خود را در مسیر انقلاب داده و خود را فدا کرده اند بر سر کدام پیمان معامله جان کردند. ما باید توجه به مقصد و مقصود آنها داشته باشیم. تعهد ما به شهدا ادامه راه آنها است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: هفته دولت هم همین معنی را می دهد باید بدانیم که این دولت بمعنای نظام سیاسی برآمده از انقلاب اسلامی چرا تاسیس شد؟ چه مسئولیتی را پذیرفت؟ و چرا چنین مسئولیتی را در این برهه زمانی پذیرفته است و خواسته و مطالبات مردم چه بوده است؟ اینها را باید هر روز مرور کنیم.

**باید در رفع ضعف ها و کاستی های موجود بکوشیم
وی تاکید کرد: اگر دغدغه انقلاب و مردم را داریم باید هر روزمان روز دولت باشد. توطئه دشمن علیه مردم ایران حاکی از حقانیت مسیر انقلاب و ادامه راه درست انقلاب است؛ همان مسیری که امام راحل برای ما ترسیم کرده است. گرچه در این راه مشکلات، ضعف ها و کاستی هایی نیز وجود دارد و باید در رفع آنها بکوشیم.

**مقاومت در برابر دشمنان انفعال نیست
رحمانی فضلی افزود: مقاومت در برابر فشار دشمنان به معنای انفعال نیست بلکه در این راه باید ابتکار، خلاقیت و پیش برندگی داشته باشیم.
وزیر کشور با بیان اینکه امنیت داخلی کشور به عنوان مبدأ و پایه همه فعالیت ها بر عهده ما است، گفت: ما باید مطالبه گر ارزش های انقلاب و حق مردم باشیم نه حقوق خود. ما باید از خودمان مطالبه کنیم و مطالبات مردم را محقق سازیم.
وی همچنین با گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد: باید مسیر این شهیدان را زیر سایه مقام معظم رهبری و در راستای اهداف دولت ادامه دهیم و برای کمک به دولت عمل کنیم.

**امروز همه کشورها در برابر بدعهدی آمریکا از ایران حمایت می کنند
وزیر کشور در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت های دولت در شکست سیاست منزوی ساختن ایران یادآوری کرد: در سال ۹۱ همزمان با موج اقدامات دشمنان اصلی کشور، همه جهان علیه ما بسیج شدند و ما را تحریم کردند اما امروز وقتی آمریکا ایران را تحریم می کند، بدنام و بدعهد می شود، درحالی که سایر کشورها از ما حمایت می کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه انسان در سختی ها به کمال و تقرب می رسد، اظهار داشت: اکنون هم می توانیم با ایمان، وحدت و همدلی از مشکلات عبور کنیم.
در این دیدار، پیش از سخنرانی وزیر کشور، دو نفر از اعضای هیأت رئیسه شورای مشورتی کارکنان وزارت کشور به نمایندگی از کارکنان، نقطه نظرات و محورهای مد نظر کارکنان را مطرح کردند.
روح الله سمیع رئیس شورای مشورتی کارکنان و زهرا عابدینی عضو هیأت رئیسه این شورا در سخنان خود که در جمع کارکنان و مدیران وزارت کشور و با حضور دکتر رحمانی فضلی مطرح شد؛ مشکلات، مطالبات و دغدغه های کارکنان وزارت کشور را مطرح کردند.
در سخنان نمایندگان کارکنان، همچنین روند اقدامات و پیگیری های شورای مشورتی کارکنان وزارت کشور به حاضرین در دیدار گزارش شد.
وزیر کشور به مناسبت گرامیداشت روز کارمند و همزمان با هفته دولت، روز یکشنبه با کارکنان این وزارتخانه دیدار کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261269

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر