1

الاخبار: الحریری چراغ سبزی از خارج برای تشکیل دولت دریافت نکرده است

  • کد خبر : 261320
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۵۵

یک روزنامه لبنانی نوشت که نخست‌وزیر مکلف این کشور، که سه ماه از رایزنی‌هایش برای تشکیل دولت می‌گذرد، چراغ سبز از خارج برای تشکیل کابینه‌اش دریافت نکرده است.

الاخبار: الحریری چراغ سبزی از خارج برای تشکیل دولت دریافت نکرده است

به گزارش افق نیوز به نقل از الاخبار، منابع مطلع به مذاکرات درباره تشکیل دولت لبنان می‌‌دانند که گره در این روند همچنان در مکان دیگری است. بحران این است که «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف تاکنون چراغ سبزی از خارج برای تشکیل دولت دریافت نکرده است. زمانی‌که گفته شود در روند تشکیل دولت اقدام کند تمامی گره‌ها، یا با متقاعد ساختن و یا با تحمیل کردن، باز خواهد شد.

این منابع خاطرنشان کردند این مساله که «میشل عون» رئیس‌جمهوری اعلام کرد که بحث درباره استراتژی دفاعی به بعد از تشکیل دولت موکول می‌شود، بهانه اصلی در روند تشکیل دولت را از میان برداشته است؛ چرا که کشورهای غربی به صورت جدی به بحث درباره استراتژی دفاعی تأکید دارند. از سوی دیگر، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله نیز تأکید کرده است که پرونده روابط با سوریه- که بهانه‌ای در روند تشکیل دولت است- بعد از تشکیل دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیشتر سعد الحریری درباره درخواست عده‌ای برای گنجاندن موضوع «بازگشت روابط با دولت سوریه» در بیانیه وزارتی دولت جدید گفته بود در این صورت، دولت جدید تشکیل نخواهد شد.

از آغاز رایزنی‌های سعد الحریری برای تشکیل دولت ۳ ماه می‌گذرد؛ گفته می‌شود مانع اصلی در به تأخیر افتادن تشکیل کابینه، اختلاف گروه‌ها بر سر سهمیه‌های وزارتی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261320

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر