1

دردسرشباهت فامیلی دونماینده/جهانگیری بازهم حاضر به دفاع ازوزیرنشد

  • کد خبر : 261379
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس شورای اسلامی حاشیه‌های جالبی از جمله استعفای یک نماینده اصلاح‌طلب از فراکسیون امید و درگیری لفظی و فیزیکی دو نماینده به علت شباهت فامیلی شد.

استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس شورای اسلامی حاشیه‌های جالبی از جمله استعفای یک نماینده اصلاح‌طلب از فراکسیون امید و درگیری لفظی و فیزیکی دو نماینده به علت شباهت فامیلی شد.

 جلسه علنی بررسی استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی ساعت ۸.۱۰ دقیقه صبح آغاز شد.

مخالفت فراکسیون امید و ولایی با استیضاح کرباسیان

جلسه علنی در حالی آغاز شد که پیش از آغاز جلسه علنی کرباسیان در فراکسیون های ولایی و امید حضور یافته بود و در رای گیری مجمع عمومی هر دو فراکسیون با استیضاح مخالفت کرده بودند.

روز گذشته رئیس فراکسیون ولایی هم اعلام کرد تنها شرط رای اعتماد مجدد به کرباسیان، حمایت دولت از وزیر اقتصاد است.

جهانگیری بر سر دوراهی حمایت یا عدم حمایت از وزیر اقتصاد

در این خصوص حسن بیگی در میانه جلسه استیضاح در گفتگو با مهر اظهار داشت: تاکنون در صحن علنی از جانب دولت اعلام حمایتی از وزیر اقتصاد نشده است، ولی اعلام کرده اند قرار است آقای جهانگیری در دفاع از وزیر اقتصاد سخنرانی کند.

این درحالی بود که اسحاق جهانگیری در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به مجلس آمد اما در دفاع از ربیعی سخنرانی نکرد.

پس از قرائت قرآن، کرباسیان و تعدادی از معاونان وارد صحن علنی مجلس شدند و حدود نیم ساعت بعد معصومه ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهور اولین فردی بود که از دولت برای حمایت از کرباسیان وارد مجلس شد.

کرباسیان تنها آمد 

بعد از آن سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس حضور یافتند.

حدود ساعت ۹ بود که جهانگیری معاون اول رئیس جمهور وارد مجلس شد. مخالفان کرباسیان اظهارات تندی را در مورد مدیریت اقتصادی وی مطرح می کردند.

ماجرای ۱۰۰ میلیون تخفیف خرید سانتافه برای دختر مدیر

هدایت الله اخادمی نماینده مردم ایذه از درخواست خودروی سانتافه با ۱۰۰ میلیون تخفیف و پرداخت بقیه پول با وام ۴ درصد به نام دختر یکی از مدیران در وزارت اقتصاد پرده برداشت و گفت: اگر خاوری نیست اما روحیه اشرافی گری خاوری وجود دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از وضعیت نابسامان صنعت بیمه و بانکداری کشور، گفت: ژن های معیوب، صنعت بیمه و بانکداری کشور را به نابودی کشانده اند.

آتش سوزی مشکوک بایگانی گمرک پس از کشف فساد ۱۵ تریلیون ریالی

خادمی در بخش دیگری از اظهاراتش ماجرای آتش سوزی در بایگانی گمرک در زمان مدیریت کرباسیان را مطرح کرد و گفت:چرا پس از آنکه سازمان بازرسی پرده از قاچاق ۱۵ تریلیون ریالی برمی‌دارد باید بایگانی گمرکات در آتش بسوزد و مقدار قابل توجهی از اسناد از جمله اسناد ترانزیت سوخت در سال ۹۲ و ۹۳ در آتش بسوزد.

در میانه مخالفت ها و موافقت ها بود که بیژن زنگنه وزیر نفت، علوی وزیر اطلاعات، انصاری معاون اداری و استخدامی رئیس جمهور و ظریف وزیر امور خارجه نیز در صحن علنی حضور یافتند.

معاونان وزیر اقتصاد نیز به شدت در حال رایزنی با نمایندگان بودند. خزایی معاون وزیر اقتصاد و سفیر پیشین ایران در سازمان ملل تقریبا با تک تک نمایندگان رایزنی کرد.

پزشکیان دوباره بخت خود را آزمود/موافقی که از وزیر دفاع نکرد 

پزشکیان نایب رئیس مجلس که پیش از این در دفاع از ربیعی در جلسه استیضاح صحبت کرد اما نتوانست رای نمایندگان را تغییر دهد، این بار نیز بخت خود را در دفاع از کرباسیان آزمود.

وی که به نظر می رسید هنوز از جلسه استیضاح وزیر رفاه مکدر است در ابتدا به تشریح وضعیت اقتصادی خود و خانواده اش پرداخت و دفاعیاتی از خود ارائه داد. پس از آن بر لزوم تشکیل ستاد جنگ اقتصادی تاکید کرد و در اظهاراتی که جای تعجب داشت اعلام کرد مشکلات اقتصادی افزایش خواهد یافت و بدتر می‌شود.

در واقع اظهارات پزشکیان سخنرانی در مورد مشکلات اقتصادی، علل این مشکلات و راهکارهای رفع این مشکل بود و همه منتظر بودند تا بالاخره یک جمله در دفاع از وزیر اقتصاد صحبت کند.

نایب رئیس اول مجلس در پایان اظهاراتش در یک جمله گفت مشکلات کشور مربوط به وزارت اقتصاد نیست و با عوض کردن آدم ها مشکلات حل نمی شود.

درگیری فیزیکی بر سر شباهت فامیلی که به خیر گذشت 

در ادامه مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در جایگاه سخنرانی قرار گرفت.

وی در حال سخنرانی در مورد لزوم استیضاح بود که عزیزی نماینده ابهر نزد وزیر اقتصاد رفت و با وی صحبت کرد.

لاهوتی از پشت تریبون از عزیزی خواست که اجازه دهد وزیر به صحبت های وی گوش دهد، ناگهان عزیزی نماینده شیروان عصبانی شد و به سمت جایگاه سخنرانی یورش برد. وی قصد داشت لاهوتی را کتک بزند که تعدادی از نمایندگان مانع شدند.

لاهوتی که تلاش داشت عصبانیت عزیزی را رفع کند گفت: مجددا به اشتباه گفت منظور من عزیزی نماینده شیروان بود. اشتباه مجدد وی موجب شد عزیزی عصبانی‌تر شود و برای لحظاتی تقریبا همه مجلس خندیدند.

تغییر  فامیلی وزیر اقتصاد در مجلس؛ کرباسیان، کرباسچیان شد 

حاشیه های سخنرانی لاهوتی موجب شد هیچکس عملا اظهارات وی را گوش نکند. لاهوتی در میان سخنرانی اش مرتبا کرباسیان وزیر اقتصاد را کرباسچیان مخاطب قرار می داد.

آخرین فردی که در مخالفت با وزیر صحبت کرد الیاس حضرتی نماینده تهران بود، درحالی که فراکسیون امید تصمیم به مخالفت با استیضاح گرفته بود اما حضرتی برای سخنرانی از فراکسیون استعفا داد.

ماجرای حضرتی و رفقایش/اعتراضات شدید به اظهارات نماینده تهران 

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در موافقت با وزیر اقتصاد گفت:‌ امروز روز سختی برای مجلس است که می خواهد تصمیمی بزرگ و سرنوشت ساز بگیرد. سخت از این جهت که من استیضاح وزیری را امضا کرده ام که ۳۰ سال است با هم دوست و رفیق هستیم.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: استیضاح یک دوست برای من سخت بود اما به خاطر قدرت و لابی قوی باید ایشان را به جای آقای ظریف معرفی کنیم تا وزیر امور خارجه شود، ۱۰۰ نفر از دوستان داخل و خارج مجلس به من مراجعه کردند که امضایت را پس بگیر اما دادن جواب منفی به آنها سخت بود. برخی از آنها گفتند اگر امضایت را پس نگیری تا ابد رابطه دوستی ما قطع می‌شود.

وی در اظهاراتی تعجب آور درخصوص نرخ تورم در کشور، گفت: پیش بینی می شود که نرخ تورم تا پایان سال به ۴۰ درصد برسد. این ملت چه گناهی کردند به جز اینکه انقلاب کردند و شهید دادند، ما ملت را بدبخت کردیم و به ذلت نشاندیم.

این اظهارات حضرتی موجب تذکر نمایندگان و اعتراضات آنها شد و لاریجانی از حضرتی خواست در موضوع صحبت کند.

اظهارات این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد و مخالفت او با تصمیم تشکیلاتی فراکسیون امید باعث شد تا پس از پایان جلسه علنی مجلس به جمع خبرنگاران بیاید و استعفای خود از فراکسیون امید را اعلام کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر