2

هفته دولت، فرصتی برای شتاب‌دهی به اجرایی کردن منویات اصلی توسعه اقتصادی

  • کد خبر : 261607
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

یکی از استراتژی‌های اقتصادی که همواره دغدغه مقام معظم رهبری، دولت محترم تدبیر و امید و بخش قابل توجهی از کارشناسان اقتصادی بوده، کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واقعی است.

افق نیوز/ هفته دولت که نمادی از تکریم و تجلیل از شهدای دولت و در رأس آن شهیدان رجائی و باهنر می‌باشد فرصت مغتنمی است تا همه دولتمردان به ملت ایران گزارشی از عملکردها، دستاورها و حتی کاستی‌های خود را ارائه کنند. این روزها کشور در شرایطی است که هر چالش و دست اندازی با پمپاژ ناامیدی بدخواهان تبدیل به یک بحران می‌شود. این در حالی است که نزدیک شدن هر چه بیشتر دولت به مردم در شرایط فعلی، هرگونه سم‌پاشی در افکار عمومی را بی اثر خواهد کرد. دولتمردان می‌توانند بدون هیچ تعارفی از تمام تلاش‌های خود در عرصه‌های مختلف با مردم سخن بگویند. در همین راستا مقام معظم رهبری درباره هفته دولت می‏فرماید: «هفته دولت، فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش‏های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، آشکارتر گردد.» این فرمایش مقام معظم رهبری نشان می‌دهد تبیین درست آنچه که دولت‌ها به عنوان خدمت‌گزار به مردم ارائه می‌دهند اهمیت خواهد داشت. بیان آنچه که دولت طی یک سال گذشته انجام داده است می‌تواند بسیاری از فاصله‌ها میان مسئولان و مردم را کوتاه کند. بیان عملکرد مسئولان در این روزها می‌تواند مورد نقد و بررسی منصفانه رسانه ها و مردم نیز قرار گیرد. چنان‌چه مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند: «هفته دولت، یک فرصت مغتنم دیگری هم هست برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح.» در واقع هفته دولت، باید زمانی برای یکی شدن دولت و ملت در یک فرآیند گفتمانی بیان و نقد باشد. این نقد با تخریب فاصله بسیاری دارد و بدون شک در فضای شفاف بین دولت و مردم است که می توان فضا را برای تخریب‌کنندگان و غرض‌ورزان کور کرد. از سوی دیگر هفته دولت می‌تواند فرصتی برای شتاب‌دهی به اجرایی کردن منویات اصلی توسعه اقتصادی باشد. به عبارت ساده‌تر، کشور (به خصوص در حوزه اقتصادی) در شرایط ویژه کنونی به راهبردهای اساسی نیاز دارد تا بتواند نه تنها از بحران‌های نا‌خواسته و یا انباشت شده از گذشته عبور کند بلکه به مسیر توسعه با سرعت بیشتری ادامه دهد. بر دولتمردان و سیاست‌مداران در این برهه از زمان، ضرورت دارد تا با درک واقعیت های موجود شرایط اقتصادی، اجتماعی و بین المللی، راهبردهای مدون و استراتژی‌های منطبق بر علم اقتصاد تدوین و به مردم ارائه دهند. برای عبور از انحصار و توزیع مواهب اقتصادی بین مردم باید برنامه مشخصی داشت. بدون شک دولت باید برای کوچک‌سازی بدنه خود برنامه‌های عملیاتی مشخصی داشته باشد.
یکی از استراتژی‌های اقتصادی که همواره دغدغه مقام معظم رهبری، دولت محترم تدبیر و امید و بخش قابل توجهی از کارشناسان اقتصادی بوده، کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واقعی است.
در اصل، هفته دولت فرصت مناسبی است تا با صراحت، شفافیت و صداقت راهبرد واگذاری اقتصاد به مردم و خصوصی سازی واقعی در دستور کار قرار گیرد و دستاورهای این اقدام ماندگار را برای مردم تبیین نمایند. به طور قطع واگذاری‌ بنگاه‌‌های دولتی و یا نیمه‌دولتی به بخش خصوصی واقعی نه تنها عملکرد این واحد‌ها را افزایش می‌دهد بلکه به افزایش اشتغال در بخش های مختلف و رونق اقتصادی نیز منجر خواهد شد.
باید توجه داشت که هفته دولت مزین به نام شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر است که این عزیران می توانند الگوی مناسبی برای خدمتگزاری همه مسولان و دولتمردان باشند. خاطره این عزیزان در این روزها برای هر مسئولی یادآوری خواهد کرد که قبول مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی تا چه اندازه دشوار و سنگین است. خدمت کردن به مردم صبوری که در هر بحرانی پای مملکت خویش ایستاده‌اند نعمت بزرگی است، و بر همه دولتمردان واجب است تا با تاسی به آرمان‌های والای شهدای گرانقدرمان به ویژه شهدای دولت و امام شهدا در راه خدمتگزاری به مردم عزیزمان از هیچ تلاشی دریغ نورزیده و اقتصاد، معیشت و رفاه مردم را سرلوحه اهداف و برنامه‌هایشان قرار دهند.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر