2

افشاگری عجیب ستاره محبوب استقلال و شفر: دلم برای خودم و هواداران سوخت!

  • کد خبر : 261679
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

امیدوارم در مدت باقی‌مانده شفر بتواند بازیکنان استقلال را به فرم مطلوب برساند تا نمایشی متفاوت از این تیم در دوحه ببینیم.

Image result for ‫مامه بابا تیام‬‎

مهاجم سنگالی سابق استقلال به بازی استقلال مقابل السد واکنش نشان داد وی گفت: دلم برای خودم و هواداران خیلی سوخت.

میراث به جا مانده از ستاره‌های فصل گذشته استقلال در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد به حراج گذاشته شد تا این تیم در حضور نزدیک به ۸۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی شکستی دردناک و کابوس‌وار مقابل قطری‌ها تجربه کند. این نتیجه در حال رؤیای رسیدن به مراحل نهایی و تلاش برای ستاره سوم را به کابوس تبدیل کرد که جای خالی ستاره‌های فصل گذشته از جمله موتور گلزنی سنگالی استقلال در آزادی حسابی به چشم آمد.مامه بابا تیام که با به ثمر رساندن ۷ گل نقش مهمی در صعود آبی‌ها تا این مرحله داشت، چه قبل، چه بعد از بازی پیگیر اتفاقات پیرامون هم‌تیمی‌های سابق خود بود تا جایی که بعد از پایان بازی با السد از فرط ناراحتی تمایل چندانی به پاسخگویی به سؤالات نداشت.

این تیم هیچ شباهتی به تیم ما نداشت

مامه بابا تیام گفت: واقعاً نمی‌دانم چه بگویم، چون درک این شکست اصلاً کار آسانی نیست. استقلال تیمی داشت که به راحتی می‌توانست تا فینال لیگ قهرمانان پیش برود، اما نمی‌دانم چرا اجازه ندادند آن تیم حفظ شود؟ این تیمی که مقابل السد به میدان رفت، هیچ شباهتی به آن تیمی نداشت که ما در مراحل قبلی داشتیم و به هیچ تیمی رحم نمی‌کردیم.

استقلال تیم‌های قوی‌تر از السد را برده بود

مامه بابا تیام گفت:قدرت السد؟ به نظرم ما در مراحل قبلی با تیمی که داشتیم، رقبای قدرتمندتر از السد را هم از پیش رو برداشته بودیم. تیم‌هایی مثل الریان، العین و حتی الهلال به مراتب از این السد قوی‌تر بودند و شک ندارم اگر استقلال با همان بضاعت فصل قبل در این مرحله به آسیا برمی‌گشت، به راحتی می‌توانست هم از سد السد بگذرد هم تا فینال پیش برود.

دلم برای خودم و هواداران سوخت

مامه بابا تیام گفت:قبل از بازی خیلی امید داشتم که استقلال بتواند نمایشی بهتر از آنچه تصور می‌شد، ارائه بدهد، اما هر دقیقه که از بازی می‌گذشت ترس و اضطرابم بیشتر می‌شد و در نهایت هم با چیزی که دوست نداشتم، روبه‌رو شدم و دلم برای خودم و هوادارانی که مثل همیشه یار و یاور تیم بودند، سوخت که با چنین شوکی روبه‌رو شدند. طرفداران استقلال بدون اغراق بهترین طرفداران در دنیا هستند و لیاقت‌شان این است که تیمی مدعی قهرمانی داشته باشند. باور کنید بسیاری از باشگاه‌ها حسرت داشتن چنین هواداری را دارند اما…

هر بازیکنی دوست دارد برای تیمی مثل استقلال بازی کند

مامه بابا تیام گفت:الان از خودتان می‌پرسید چرا تیام در استقلال نماند تا برای خوشحالی این هواداران مثل مراحل قبلی بجنگد؟ در پاسخ باید بگویم که نگذاشتند بمانم، چون نمی‌خواستند بمانم. هیچ بازیکنی پیدا نمی‌کنید که دوست نداشته باشد در باشگاهی مثل استقلال با این همه طرفدار و افتخار بازی کند، از این رو من با شرایطی که برایم ساخته بودند، کنار آمدم تا در استقلال بمانم، اما وقتی دیدم با شخصیتم بازی می‌شود و مدام وعده وعید می‌شنوم، دیگر باید برای آینده فوتبالی و زندگی‌ام تصمیمی قاطع می‌گرفتم.

می‌خواستم بمانم و قهرمان آسیا شوم

مامه بابا تیام گفت:اصلاً دوست نداشتم این شکلی از استقلال بروم. حتی در مذاکراتی که در ترکیه داشتیم، به مدیران باشگاه گفتم که می‌خواهم بمانم تا با تیم قهرمان آسیا شوم. در این راه وینفرد شفر که احترام زیادی برای او قائل هستم، شاهد زنده است و می‌تواند حرف‌های من را تأیید کند درست مثل سرور جپاروف که اصلاً دوست نداشت از استقلال برود. متأسفانه هر بار توافقی می‌شد، به قول‌هایی که می‌دادند عمل نمی‌کردند، از همین‌رو راه را برای جدایی ما هموار کردند و کاری هم از دست کسی برنمی‌آمد. تنها واقعیتی که می‌توانم بگویم، این بود که من هیچ شرط غیرمعقولانه‌ای برای استقلالی‌ها نداشتم و تنها می‌خواستم شأن و منزلتی که داشتم، حفظ شود.

بازگشت به استقلال؟! هیچ برگشتی در کار نیست

مامه بابا تیام گفت:شنیدم مدیران استقلال مدعی شدند در حال بازگرداندن من به تهران هستند. نمی‌خواهم طرفداران استقلال بیشتر از این با این مسئله درگیری داشته باشند، چون این اقدام اصلاً شدنی نیست و بازگشتی در کار نخواهد بود. من در حال حاضر بازیکن عجمان امارات هستم و باید به تعهدی که با این باشگاه دارم، عمل کنم و تنها برای استقلال در ادامه راه آرزوی موفقیت داشته باشم. اتفاقاً باید بگویم در نشست چند روز قبل مدیربرنامه‌هایم با نماینده استقلال هم همه چیز برای جدایی مسالمت‌آمیز هموار شد.

شاید یک روز دوباره به ایران بیایم

مامه بابا تیام گفت:نمی‌دانم دوباره این فرصت نصیب من می‌شود که به ایران بیایم و برای استقلال بازی کنم یا نه؟ اما این را از ته دل اعتراف می‌کنم که استقلال، طرفدارانش و مردم خونگرم ایران هیچ‌وقت از ذهن من خارج نخواهند شد، چون در همین مدت کوتاه صحنه‌ها و محبت‌هایی از آن‌ها دیدم که فراموش‌نشدنی است. در راه جدایی من از استقلال واقعیت‌هایی وجود دارد که گفتن آن‌ها خیلی برای من تلخ است، از همین‌رو ترجیح می‌دهم همچنان آن‌ها را به عنوان اسرار حفظ کنم تا بیشتر از این طرفداران دلگیر نشوند.

شفر مربی بزرگی است

مامه بابا تیام گفت:وینفرد شفر مربی بزرگ و کاربلدی است، از همین‌رو شک ندارم با کمی فرصت او می‌تواند دوباره استقلال را از نو بسازد. به هر حال هر تیم بزرگی وقتی با کوچ دسته‌جمعی بازیکنان کلیدی خود روبه‌رو شود، قطعاً برای بازگشت به روز‌های خوب خود نیاز به زمان خواهد داشت، به همین خاطر هواداران باید از شفر و بازیکنان جدید حمایت کنند تا استقلال دوباره از روی زمین بلند شود.

استقلال می‌تواند مثل بارسلونا و لیورپول باشد

مامه بابا تیام گفت:شکست مقابل السد اتفاق تلخی بود، اما پایان کار نخواهد بود، چون هنوز استقلال یک ۹۰ دقیقه دیگر در دوحه پیش رو دارد که می‌تواند همچون تیم‌های بزرگ دنیا کامبک به یادماندنی از خود به جا بگذارد. هنوز خاطرات کامبک‌های بارسلونا و لیورپول در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا از اذهان پاک نشده و قطعاً استقلال می‌تواند این راه را برود. امیدوارم در مدت باقی‌مانده شفر بتواند بازیکنان استقلال را به فرم مطلوب برساند تا نمایشی متفاوت از این تیم در دوحه ببینیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261679

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر