2

در شرایطی که دشمن برای ضربه زدن به ما در تلاش است لازم است مراقب باشیم

  • کد خبر : 261816
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

در شرایطی که دشمن برای ضربه زدن به ما در تلاش است لازم است مراقب باشیم.

سفیر ایران در لندن گفت: شروع جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران توسط ایالات متحده یک تحلیل نیست بلکه موضع رسمی این کشور است.

به گزارش افق نیوز/ حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: چنانچه ترامپ و سپس وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده‌اند، آنها قصد دارند با ایجاد فشار و تحریم و به تبع آن ایجاد نارضایتی، مردم را علیه حکومت ایران بشورانند تا بدینوسیله نظام ایران را سرنگون نمایند. سه روز پیش در کنفرانس بنیاد دفاع از دموکراسی نیز بار دیگر مقامات آمریکایی همین مواضع را اعلام کردند.

وی افزود: نباید هیچگونه شکی داشته باشیم که این برنامه یک پیوست رسانه ای هم دارد. فشار بر مردم اگر با ناامید ساختن آنان، بی اعتماد ساختن مردم به مسئولین و کاشتن بذر تفرقه و اختلاف نباشد نخواهد توانست به نتیجه مطلوب برسد.

وی گفت: در دو سال گذشته با برجسته شدن نقش موسساتی مانند کمبریج آنالیتیکا نقش بالقوه رسانه ها و شبکه‌های مجازی در تخریب افکار عمومی حداقل در کشورهای غربی بویژه آمریکا به اثبات رسید، به طوری که مدیر فیس‌بوک را چندین بار به عذرخواهی واداشت. دستکاری بر جریان افکار عمومی از طریق شبکه های مجازی توانست نتیجه انتخابات آمریکا را تغییر دهد.

بعیدی‌نژاد اظهار کرد: در ایران عطش مردم برای آگاهی و دانستن واقعیت‌ها و تبادل نقطه نظرات و اطلاعات ریشه در فرهنگ غنی آنها دارد. اما همین امر بالقوه زمینه مناسبی را برای سوء استفاده هم فراهم می کند. امروز مشهود است که افراد بسیار اندکی با ساختن دهها حساب و شناسه جعلی و حتی بدون داشتن هیچ هویتی در فضای مجازی با ساختن اخبار دروغ و ساختگی فضای کشور را مسموم می‌کنند. آنها صبح که از خواب بر می خیزند با اتکا به آخرین تحولات شب گذشته، ماشین دروغ و سمپاشی را به راه می اندازند و خبری جعلی یا تحلیلی مغرضانه را در لباس هزل و لطیفه و یا جدی در وسعتی گسترده منتشر می کنند و بسیاری از افراد نیز بدون توجه با فوروارد کردن ساده این اخبار و تحلیلها به مثابه نیروهای حامی آنها در می آیند. آنان برای دروغ و اخبار جعلی حدی نمی شناسند، نه نیاز به ارائه مدرک می بینند و نه به سند و مدرکی نیاز دارند.

وی با اشاره به فضاسازی ها درباره کنوانسیون حقوقی دریای خزر افزود: متاسفانه در روز روشن با وجود در دسترس بودن متن مصوب کنوانسیون خزر، مسئولین را به فروختن سرزمین و حاکمیت کشور متهم می کنند و جو جامعه را ملتهب می کنند.

سفیر ایران در لندن خاطرنشان کرد: البته دسترسی به اطلاعات و اخبار و به اشتراک گذاردن آنها حق ماست. ولی فرهنگ استفاده صحیح از هر فن آوری را نیز لازم است در نظر بگیریم. در شرایطی که دشمن برای ضربه زدن به ما در تلاش است لازم است مراقب باشیم.

بعیدی‌نژاد گفت: به هر خبری اعتماد نکنیم. صحت و درستی مطالب را از منابع موثق مورد اعتماد خود سوال کنیم. هر خبر و تحلیلی را فوروارد نکنیم. جنگ رسانه ای و روانی را جدی بگیریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261816

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر