1

روسیه اسناد حمله شیمیایی برنامه‌ریزی شده در سوریه را به سازمان ملل ارائه کرد

  • کد خبر : 261861
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱

وزیر امور خارجه روسیه از ارائه اسناد شکل‌گیری یک حمله شیمیایی جعلی در سوریه به سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی خبر داد.

 روسیه اسناد حمله شیمیایی برنامه‌ریزی شده در سوریه را به سازمان ملل ارائه کرد

وزیر امور خارجه روسیه از ارائه اسناد شکل‌گیری یک حمله شیمیایی جعلی در سوریه به سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی خبر داد.

به گزارش افق نیوز/ مسکو از چند روز قبل در خصوص شکل‌گیری یک حمله شیمیایی جعلی با هدف توجیه تجاوز مجدد نظامی به سوریه هشدار داده است. حالا وزیر خارجه روسیه می‌گوید که مسکو اسناد خود را نیز در این زمینه به سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی ارائه کرده است.

وزارت دفاع و وزارت امور خارجه روسیه طی هفته گذشته بارها در خصوص این نمایش شیمیایی هشدار داده و تاکید کردند که آمریکا برای عملیات نظامی پس از حمله مزبور که قرار کلاه‌سفیدهای تحت نظارت بریتانیا در آن نقش ایفا کنند، خود را آماده کرده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سرگئی لاوروف روز جمعه همچنین از جامعه بین‌المللی خواست مسئولیت خود را در ممانعت از اقدامات تحریک‌آمیز با استفاده از تسلیحات شیمیایی درک کند.

واشنگتن و متحدانش تاکنون دو بار (در فروردین ۱۳۹۶ و فروردین ۱۳۹۷) به همین بهانه تعدادی موشک کروز به سوی مواضعی در سوریه پرتاب کرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه همچنین از ادامه هماهنگی‌ها بین روسیه و آمریکا برای جلوگیری از حوادث نظامی ناخواسته در سوریه بین نیروهای دو کشور خبر داده است. روسیه با تقاضای دولت قانونی سوریه در این کشور نیرو مستقر کرده اما واشنگتن به‌صورت غیر قانونی نیروهای خود را وارد قلمرو حکومتی دمشق کرده است.

وی در خصوص عملیات ادلب که گفته می‌شود به زودی قرار است آغاز شود نیز خاطرنشان کرد که دمشق حق دارد شبه‌نظامیان را از ادلب بیرون براند. امروز، روزنامه رای‌الیوم ادعا کرده بود که ترکیه نیز به آغاز مرحله نخست عملیات ارتش سوریه علیه گروههای تروریستی در ادلب تن داده است.

لاوروف در این خصوص گفت: «روسیه از تلاش‌های دمشق برای آزادسازی ادلب از دست تروریست‌ها، حمایت می‌کند.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که گفت‌وگوها با گروه‌های معارض مسلح مستقر در ادلب برای باز شدن مسیرهای انتقال کمک‌های بشردوستانه در حال انجام است.

لاوروف به تلاش قدرت‌های خارجی برای تأثیرگذاری در تحولات سوریه هم اشاره کرد و گفت: «سوریه نباید در بازی‌های ژئوپولیتیک به گروگان گرفته شود. هر تصمیمی که برای ادلب می‌گیرند، موضع دمشق میبایست لحاظ شود.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261861

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر