0

دشمن زمانه ات را بشناس

  • کد خبر : 261891
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۱۲

تلاش‌های هدفمند دشمن، بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز جامعه ما و آدرس غلط دادن در باره منشا این مشکلات و راه حل آن است.

به گزارش افق نیوز/ «مهدی فضائلی» تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت:

مبحث دشمن شناسی را می توان به سطوح مبانی، راهبردی، تاکتیکی(تکنیک) و مصداقی تقسیم کرد و هر سطح را به تفصیل مورد بحث و گفت و شنود قرار داد.
در این مجال میخواهم فقط به یکی از مصادیق روز اقدامات دشمن بپردازم.مصداقی که ریشه در مبانی رفتار دشمن دارد و کاملا” مبتنی بر راهبردهای او تعیین و دنبال می شود.
تردیدی نیست که امروز جامعه ما با مشکلات ملموس اقتصادی و معیشتی روبروست و فارغ از آمارها و نمودارها، گرانی و تورم ،کاهش ارزش پول ملی و افزایش فاصله طبقاتی را به وضوح مشاهده و کاملا” درک و لمس می کند.
در مواجهه با این واقعیت تلخ، رفتار دشمن چگونه است؟بی تفاوت، منفعل یا کاملا” فعال و کنشگر؟
مشاهده عملکرد و مواضع دولتمردان نظام سلطه، رسانه های وابسته به جبهه دشمن و امتداد این جبهه در داخل کشور واقعیت دیگری را در کنار این واقعیت تلخ نمایان می سازد و آن برنامه ریزی و تلاش بی وقفه برای حداکثر بهره برداری از این شرایط است.
دشمن در باره این مصداق مشخص چه می کند؟
نخستین رفتار دشمن در این باره، دمیدن در این مساله و بزرگ‌نمایی آن است.
همه ما تفاوت احساس(ادراک) و واقعیت را می‌دانیم و در موارد متعدد آنرا بکار می بریم.
امنیت و احساس امنیت، فقر و احساس فقر، فساد و ادراک از فساد و دهها مورد دیگر لزوم تفکیک واقعیت و احساس یا ادراک از آن واقعیت را روشن می کنند.
این تفاوت گاهی به نفع واقعیت و گاهی به نفع احساس تغییر می‌کند و عوامل متعددی در این مساله دخالت دارند.
در باره واقعیت مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود، برنامه دشمن، تشدید این فاصله به نفع احساس از این واقعیت است.
اما اقدام دشمن در این موضوع خاص به عملیات روانی و مدیریت ادراک محدود نمی شود.دشمن با استفاده از عوامل نفوذی خود در به هم زدن بازار و تشدید شرایط نیز فعال است؛این دومین اقدام دشمن در مقطع کنونی است.
کمیاب یا نایاب و در نتیجه گران شدن برخی کالاها و اقلام مانند پوشک و مواد شوینده در مواقع خاص که موجب عصبانی شدن مردم می شود از جمله اقدامات واقعی و مکمل عملیات روانی است که حداقل باید نسبت به آن مشکوک بود!
سومین تلاش دشمن را می توان در تحریک و تهییج مردم به واکنش های میدانی مشاهده کرد.
دی ماه سال گذشته و تیرماه سال جاری شاهد تحرکاتی از این نوع بودیم که هر چند با هوشیاری مردم و واکنش های به موقع و هوشمند سیستم های امنیتی و انتظامی خنثی شد لیکن نباید نسبت به آن غفلت کرد و آنرا تمام شده دانست.
چهارمین و آخرین تلاش هدفمند دشمن در این زمینه که می‌خواهم به آن اشاره کنم، آدرس غلط دادن در باره منشا این مشکلات و راه حل آن است.
در شرایطی که مردم با یک مشکل واقعی ، ملموس و فراگیر درگیر هستند، معرفی کردن یک نهاد یا یک مقام به عنوان مقصر و همچنین ارائه راه حل غلط می تواند بسیار مخرب باشد.
دشمن امروز تلاش می کند مقصر وضعیت کنونی را رهبری نظام معرفی کند و راه حل را هم در بیرون مرزها و صرفا” مرتبط با سیاست خارجی نظام جستجو نماید.
اظهارات مقامات رسمی آمریکا و رژیم صهیونیستی، محورهای کاری رسانه های بیگانه و متأسفانه مواضع برخی دلبستگان و احیانا” وابستگان داخلی به بیگانگان، پر است از چنین القائاتی!
توزیع نابخردانه سکه، تصمیمات غلط در باره ارز، سوءاستفاده ها در ماجرای ثبت سفارش خودرو و تلفن همراه، سرگردانی نقدینگی افسانه ای و بدهی های سرسام آور بانکی و دهها مورد ریز و درشت دیگر چه ربطی به رهبری و سیاست خارجی نظام دارد؟
اندکی تامل و دقت و پرسشگری خردمندانه در آنچه دشمن یا رسانه های وابسته به صراحت می گویند، یا توسط کانال ها و گرو ه های نامعتبر مجازی تولید و توزیع می شود و یا امتداد داخلی جبهه بیگانه مدعی می شود کافی است تا رفتار دشمن در این موضوع مبتلابه را به درستی بشناسیم و در برابر آن واکنش صحیح و به هنگام داشته باشیم.

** انتشار همزمان در روزنامه جام جم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر