2

خرید و فروش «پلاک معلولین» غیرقانونی است

  • کد خبر : 261906
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۳۰

بر اساس مقررات موجود، به‌منظور ارائه تسهیلاتی برای تردد معلولان و جانبازان، این افراد و یا خانواده‌های درجه اول آن‌ها که مسئولیت جابه‌جایی این عزیزان به‌عهده آن‌ها است، بر اساس ضوابط خاصی، پلاک معلولین را دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی نسبت به برخی گزارشات درخصوص سوءاستفاده یا خرید و فروش پلاک معلولین واکنش نشان داد.

به گزارش افق نیوز، سردار تقی مهری، در واکنش به اقدام برخی افراد مبنی بر سوءاستفاده از تسهیلاتی که برای خودروهای پلاک معلولین از جمله تسهیلات در ورود به محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده اظهار کرد: بر اساس مقررات موجود، به‌منظور ارائه تسهیلاتی برای تردد معلولان و جانبازان، این افراد و یا خانواده‌های درجه اول آن‌ها که مسئولیت جابه‌جایی این عزیزان به‌عهده آن‌ها است، بر اساس ضوابط خاصی، پلاک معلولین را دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به این سؤال که آیا خرید و فروش پلاک معلولین قانونی است یا خیر گفت: هرگونه خرید و فروش پلاک خودروها ممنوع است و حتی سوءاستفاده از این پلاک‌ها نیز تخلف محسوب می‌شود؛ البته تا امروز هیچ گزارشی از خرید و فروش پلاک معلولین به دست ما نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه خرید و فروش پلاک معلولین در واقع امکان‌پذیر نیست گفت: در گذشته پلاک خودروها با محوریت خودرو بود ولی در پلاک‌های ملی، اصالت هر پلاک به افراد داده شده و پلاک خودروها فردمحور است نه خودرومحور، از این رو خرید و فروش پلاک به آن معنا، قاعدتاً امکان‌پذیر نیست.

مهری با اشاره به برخی سوء استفاده‌ها از پلاک معلولین نیز خاطرنشان کرد: پلاک معلولین تنها مختص فرد معلول و وابستگان درجه اول آن‌ها است که انتقال و جابه‌جایی معلولان را به‌عهده دارند و از این رو حتی در اختیار قرار دادن پلاک معلولین به افراد دیگر نیز غیرقانونی است.

به گزارش تسنیم، تسهیلات ترافیکی از جمله تردد در طرح ترافیک باعث شده تا برخی از سودجویان به‌فکر سوء استفاده از پلاک معلولین به‌ازای مبالغ ناچیزی بیفتند؛ موضوعی که به‌نظر می‌رسد راه‌حلی شده برای تعدادی از سودجویان و حتی دلالان.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261906

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر