4

نتایج درخشان با مربی و اردوی داخلی در مقابل عملکرد ضعیف با مربی و اردوی خارجی!

  • کد خبر : 261920
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

دونده سرعتی کشورمان که در یکی دو سال گذشته بهترین امکانات را از فدراسیون گرفته است، نتایج‌اش در جاکارتا چنگی به دل نزد و در سوی مقابل دو دونده دیگر با مربی ایران و اردوی داخلی کاری کردند، کارستان.

تفتیان

به گزارش افق نیوز، با پایان رقابت‌های دوومیدانی کاران ایران در بازی‌های آسیایی، در مجموع ۳ مدالی که فدراسیون دوومیدانی قولش را داده بود، کسب شد  و در برخی رشته‌ها هم عملکرد ضعیفی از سوی نمایندگان کشورمان شاهد بودیم.

 

حسین کیهانی و احسان حدادی (طلا) و امیر مرادی (نقره) سه ورزشکاری بودند که در دوومیدانی صاحب مدال شدند.

احسان حدادی همان طور که انتظارش می‌رفت، قهرمان شد و با ۴ طلا، نامش را در بازی‌های آسیایی جاودانه کرد و رکوردی زد که شاید دیگر کسی نتواند آن را تکرار کند.

عملکرد ضعیف با مربی خارجی و اردوی پاریس!

داستان حدادی با سایر دوومیدانی کاران ایران جداست، اما عملکرد سایر نمایندگان ایران چه آنهایی که موفق بودند و چه آنهایی که عملکرد ضعیفی داشند، باید به دقت در سازمان تیم‌های ملی فدراسیون مورد ارزیابی قرار بگیرد.

برخی ورزشکاران مانند تفتیان که مدت زیادی را در اردوی خارجی و آن هم با مربی خارجی بودند، نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و نتایج شان ضعیف بود.

تفتیان با احمد رمضان زاده، مربی زحمتکش دوومیدانی کارش را آغاز کرد و با او به رکورد ۱۰٫۴ ثانیه هم رسید و سهیمه المپیک گرفت، اما در ادامه کار، او را رها کرد تا رویای موفقیت را در دستان مربی فرانسوی ببیند؛ مربی که به گفته مسئولان فدراسیون دوومیدانی چندان موفق نبوده است.

برخی کارشاسان دوومیدانی معتقدند اگر تفتیان با مربی ایرانی خود ادامه داد، می‌توانست به رکورد زیر ۱۰ هم برسد، اما غرور پس از چند موفقیت این اجازه را به دونده سرعتی ایران نداد. تمام تلاش‌ها برای موفیت این دونده در جاکارتا شده بود و در یک سال منتهی به بازی های آسیایی هم همواره در اردوی پاریس حضور داشت و مربی‌اش هم در اکثر مسابقات کنارش بود، اما چرا او عملکرد خوبی نداشت، نیاز به کارشناسی و بررسی دقیق توسط مسئولان فدراسیون دوومیدانی دارد، باید دید فدراسیون باز هم همان امکانات را برای تفتیان در نظر می‌گیرد یا خیر.

*نتایج درخشان با مربی و اردوی داخلی

نقطه تقابل تفتیان را باید شاگردان سجاد مرادی دانست. دو دونده‌ای که با اسطوره دوومیدانی ایران کار کردند و بدون حتی یک روز اردوی خارجی توانستند، دو مدال خوش رنگ را برای ایران کسب کنند.

حسین کیهانی و امیر مرادی که در یک سال گذشته با کمترین توقع، انتظار و حاشیه کارشان را انجام دادند و نتایج‌شان نشان داد انتخاب و برنامه ریزی درست حرف اول را برای موفقیت می‌زند و صرفا حضور در اردوی خارجی آن هم در قلب اروپا و مربی یورویی نمی تواند کسی را قهرمان کند!

مرادی اسطوره‌ای است که در کسوت مربیگری هم قهرمان می‌سازد، او سهم زیادی در موفقیت دونده های استقامتی و مدال‌های کاروان ایران دارد. مربیان ایران کارشان را به خوبی بلدند، قهرمان خواهند ساخت و افتخارآفرینی خواهند کرد، به شرطی که قدرشان را بدانند.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261920

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر