1

جان‌کری رقیب ترامپ می‌شود

  • کد خبر : 261949
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

وزیر امور خارجه سابق آمریکا نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی را رد نکرده و تاکید کرد که قصد دارد در جریان دولت کنونی آمریکا از نظر سیاسی فعال بماند.

به گزارش افق نیوز/  پایگاه خبری هیل، جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌.بی‌اس نیوز که قرار است فردا (یکشنبه) پخش شود، صحبت درباره کاخ سفید آتی را یک عامل بازدارنده برای توجه به مسائل سیاسی واقعی که دموکرات‌ها با آن مواجه هستند، می‌داند.
کری که در سال ۲۰۰۴ میلادی نیز نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری بود،‌ می‌گوید: صحبت کردن از الان درباره سال ۲۰۲۰ میلادی هدر دادن وقت و یک عامل بازدارنده است. چیزی که ما نیاز داریم توجه به سال ۲۰۱۸ است. ما باید اعتماد کشور را دوباره به دست آوریم تا بتوانیم در مسیر بهتری گام برداریم و این کار را باید از روش‌های معقول انجام دهیم.
وی می‌افزاید: ما در لحظه بحران برای کشورمان قرار داریم. در حقیقت جهان در یک لحظه بحران به سر می‌برد.
کری در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های ویژه‌اش برای آینده تنها اشاره می‌کند که برای مواردی که در آنها به عنوان وزیر امور خارجه موفق بوده از جمله توافق اتمی ایران و توافق آب‌وهوای پاریس به عنوان یک فعال باقی خواهد ماند؛ توافقاتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا کشورش را از هر دوی آنها خارج کرد.
وی می‌گوید: من به عنوان یک فعال به راه خود و به مبارزاتم ادامه خواهم داد.
جان کری درخصوص انتخابات ۲۰۰۴ میلادی که در آن در مقابل جورج بوش پسر شکست خورده، اظهارات تندی را درباره جان ادواردز، سناتور دموکرات از ایالت نیویورک سیتی که هم حزبی رقیبش در انتخابات بود، مطرح کرد.
جان کری می‌گوید: ویژگی‌های جان ادواردز اصلا با ویژگی‌هایی که ما برای این سمت به دنبال آن بودیم، یکی نبود. او آنچه ما امید داشتیم،‌ نشد.
انتظار می‌رود دموکرات‌ها با رقابت درون حزبی بسیار شلوغی برای به چالش کشیدن دونالد ترامپ مواجه شوند چراکه ده‌ها تن از سناتورها،‌ فرمانداران و شهرداران کنونی و سابق اعلام کرده‌اند که به کمپین‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ چشم دوخته‌اند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261949

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر