1

سوء مدیریت و جنگ روانی عوامل ایجاد شرایط کنونی در کشور

  • کد خبر : 262087
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

سخنگوی قوه قضائیه گفت: سوءمدیریت، خلاهای قانونی، تحریم‌ها و همچنین فشارهای خارجی و جنگ روانی از جمله دلایل به وجود آمدن شرایط فعلی است.

سوء مدیریت و جنگ روانی عوامل ایجاد شرایط کنونی در کشور

به گزارش افق نیوز /غلامحسین محسنی اژه ای بعد از ظهر یکشنبه در جمع بسیجیان سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران طی سخنانی گفت: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشت، در این سال ها تعدادی از عزیزان ما شربت شهادت نوشیدند و تعدادی دیگر جانباز شدند، عده ای نیز در این ۴۰ سال از قطار انقلاب پیاده شده اند و عده ای دیگر نیز با قطار انقلاب همگام بوده و هستند، باید بدانیم، عده ای نیز به این انقلاب خیانت کردند، آن ها هیچ ثمره ای از این خیانت ندیدند.

وی سپس به جنگ اقتصادی علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: باید راه حلی بیابیم و همه برای موفقیت در جنگ اقتصادی که دشمنان علیه نظام اسلامی به راه انداخته اند، تلاش کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دشمن در این ۴۰ سال، با ۸ سال جنگ تحمیلی، با استفاده از ترورها، راه اندازی صدها شبکه ماهوراره ای، تحریم ها و فشارها و توطئه های دیگر به جنگ انقلاب اسلامی آمد و سعی کرد، این نظام را از پا در بیاورد، اما نتوانست، امروز نیز دشمنان کل توان خود را به کار گرفته اند که در مردم نسبت به مسئولان و نظام اسلامی ایجاد بدبینی کند.

وی بیان کرد: آن ها می خواهند، با فشار های اقتصادی مردم را نسبت به نظام سست کنند و با فشار روانی این سستی و بدبینی را به نقطه اوج خود خود برسانند، در این راه به ایجاد شایعه علیه مسئولین و روحانیت در فضای مجازی می پردازند، هدف دشمنان تخریب روحانیت به عنوان ستوان انقلاب است، متاسفانه برخی افراد در داخل کشور نیز با آن ها همراه شده اند.

دشمن در پی ضربه زدن به کشور از طریق فشار اقتصادی است

محسنی اژه ای به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این جنگ اقتصادی می بایست، یک کار جهادی فوق العاده انجام دهیم و با اتکا بر توانایی های داخلی به جهاد اقتصادی بپردازیم، در این برهه باید با اتحاد و هم دلی پاسخ مناسب و در خوری به دشمنان بدهیم، باید روی ظرفیت های داخلی و توانمندی هایمان اعم از نیروی انسانی، کالا و تولیدات داخلی و … کار کنیم، تا پیروز میدان جنگ اقتصادی شویم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که تا زمانی که به دشمن و لبخند او اعتماد نکردیم، پیروز میدان خواهیم بود، تاکید کرد: باید قبول کنیم، برخی از مشکلات امروز کشور ما به کم کاری برخی از مسئولان مرتبط است، وقتی اعلام می شود، باید با توطئه های دشمنان برخورد کرد، عده ای توجه ندارند، این بی توجهی و بی اهمیتی برای کشور چندین برابر خسارت و زیان دارد.

وی گفت: امروز به حق همه مردم از مسئولان اجرایی، تقنینی و قضایی توقع دارند، که به مسائل و مشکلات رسیدگی کنند، باید از تمام ابزار و ظرفیت ها برای حل مشکلات استفاده کنیم.

محسنی اژه ای گفت: کاملا مشهود بود، که برجام به جایی نمی رسد و دولت جدید آمریکا هم همین را اعلام کرد و این که برجام به جایی نمی رسد، بسیار روشن و واضح شد، امروز دشمن قصد دارد با تحت فشار قرار دادن مردم ایران و استفاده از اهرم اقتصادی به اهداف خود برسند، اعلام کردند، که تنها از طریق فشار اقتصادی می توان مردم ایران را به زانو در آورد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه به نوسانات ارزی کشور اشاره کرد و گفت: امروز یک فرد عادی نیز می تواند تشخیص دهد، که باید از ارز خود مراقبت کند و بی جهت آن را خرج نکرده و از ذخایر ارزی خود دفاع کند و حتی تا جایی که می توانیم، باید بر میزان ذخیره ارزی خود بیافزاییم، تا دستمان در برابر دشمن پر باشد.

توزیع بی قید و شرط سکه و ارز در بازار خساراتی به همراه داشت

وی گفت: در این شرایط فسادها رو می شود و برخی فساد می کنند، کسانی که تا امروز نمی دانستند، شرکت چی است، آمده و برای ثبت سفارش اسم نوشته اند، بسیاری از ثبت سفارش هایی انجام شد، که برای کشور نه تنها سودی نداشت، که ضرر هم داشت، واردات خودروهای لوکس از این مواردی است، که واردات آن برای کشور منفعت و اهمیت نداشت، که هیچ، حتی به تولید داخلی نیز ضربه زد.

وی سوءمدیریت، خلاهای قانونی، تحریم‌ها و همچنین فشارهای خارجی و جنگ روانی را از جمله دلایل به وجود آمدن شرایط فعلی دانست و گفت: در این مدت نسبتا کوتاه طلا بدون قید و شرط توزیع شد، هرکسی هر تعداد می خواست، دریافت می کرد و نتیجه آن این شد که یک فرد ۳۵ هزار سکه و دیگری ۲۰ هزار عدد دریافت کرد، نتیجه این شد، که یک نفر یک شبه ده ها میلیارد تومان ثروت باد اورده به دست آورد، ممکن است، گفته شود که برای کاهش نقدینگی سکه بفروشیم، ایرادی ندارد، اما باید راهکاری مناسب برای آن اندیشیده می شد، به عنوان مثال می توانستیم، به هر بازنشسته و یا شاغل به طور اختیاری به عنوان حقوق یک و یا چند ماه و یا بخشی از حقوقش را سکه بدهیم، از این طریق نقدینگی نیز کنترل می شد و به تعداد مشخص به دست کارگران و کارمندان می رسید.

اژاه ای افزود: یا می توانستیم، برای خرید سکه سقف قرار دهیم، توزیع بی قید و شرط سبب شد، که در مدتی کوتاه سکه هایمان توزیع شود.

وی در خصوص بازار ارز نیز به برخی بی مدیریتی ها اشاره کرد و افزود: برای مقابله با افزایش قیمت بازار که در دولت های مختلف شاهد آن بودیم، بانک مرکزی از بین بیش از ۶۰۰ صرافی مجاز ۱۶ صرافی و از بین ۲۸ بانک نیز ۱۶ تا را انتخاب کرد، سامانه راه اندازی شد و بعد دیدند، این تعداد صرافی کفایت نمی کند و گفتند، یک شبکه غیررسمی ایجاد شد، که در مجموع در مدت کوتاهی بخش قابل توجهی از دلار وارد شده در کشور به صورت نامناسب توزیع شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ما که نمی توانیم، از طریق سیستم بانکی به دلار دسترسی داشته باشیم، این دلار به طرق مختلف وارد کشور شده است، که به این طریق مقدار زیادی از آن از دست رفت، امروز همه از توزیع این بخش سکه و دلار ناراحت هستند، شیوه کار و عدم نظارت صحیح نبود، ۶ هزار و ۴۸۱ دستگاه خودرو لوکس در این شرایط که ما به شدت نیاز به حفظ ارز داریم، اختصاص پیدا کرده و وارد کشور می شود، آن وقت توقع داریم، قوه قضاییه با همه این ها برخورد کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=262087

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر