1

آقای مسئول در اظهارات خود دقت کنید!

  • کد خبر : 262204
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۳۵

دبیر گروه رسانه شورای هماهنگی دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در یادداشتی با انتقاد از مباحث مطرح شده درباره عضویت معدل ۱۲ها در هیأت علمی با حکم قضایی؛ از مسئولان خواست با ذکر مصادیق و مدارک متقن ذهن عموم ملت به ویژه نخبگان دانشگاهی را نسبت به این قضیه روشن کنند.

به گزارش افق نیوز/ اسداله حسینی دبیر گروه رسانه شورای هماهنگی دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه طی یادداشتی با عنوان «آقای مسئول در اظهارات خود دقت کنید!» با انتقاد از مباحث مطرح شده درباره عضویت معدل ۱۲ها در هیات علمی با حکم قضایی؛ از مسئولان خواست با ذکر مصادیق و مدارک متقن ذهن عموم ملت به ویژه نخبگان دانشگاهی را نسبت به این قضیه روشن کنند.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

« به دنبال انتشار مطلبی در یکی از رسانه‌ها به نقل از محمدجعفر حبیب زاده عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با عنوان “عضویت معدل ۱۲ها در هیات علمی با حکم قضایی” و سپس ادامه دادن این خط رسانه ای با محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با عنوان “واکنش وزارت علوم به عضویت معدل ۱۲ها در هیات علمی با حکم قضایی” و نیز بازنشر این اخبار در رسانه ها و شبکه های ضدانقلاب خارجی و داخلی، انتظار می‌رفت که افرادی که خبر منتسب به آنها شده است با ذکر مصادیق و مدارک متقن ذهن عموم ملت به ویژه نخبگان دانشگاهی را نسبت به این قضیه روشن کنند، اما متاسفانه چنین نکردند.

حتی پس از انتشار این اخبار تعداد قابل توجهی از بورسیه ها که به نوعی با این عناوین خبری به آنها و جایگاه علمی شان ظلم شده بود خطاب به افراد مصاحبه شونده مراتب اعتراض خود را اعلام کردند که تلویحاً عذرخواهی این افراد را به دنبال داشت (مدارک آن شامل پیامک، تکذیبیه و ایمیل مکاتبه موجود است).

اما متاسفانه این افراد نه تنها تکذیبیه یا بیانیه ای برای روشن شدن مطلب ارائه نکردند بلکه به انتشار مستنداتی برای  اثبات ادعای خود در مورد عضویت افرادی با معدل ۱۲ در هیئت علمی نیز جامه عمل نپوشاندند.

در این بین شیطنت رسانه‌ای نیز کاملاً مشخص است؛ چراکه شورای هماهنگی دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه پس از انتشار این اخبار تشنج آفرین و به دنبال ناراحتی و هتک حرمت بسیاری از بورسیه ها که با بهترین معدل و رزومه علمی از دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور فارغ التحصیل شده اند اقدام به تهیه تکذیبیه در این مورد کردند اما متاسفانه بر خلاف رسالت خبری این تکذیبیه منتشر نشد.

از طرفی مولابیگی معاون نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری در خبری با عنوان “دیوان عدالت اداری هیچ‌گاه اعلام نکرده همه بورسیه‌ها غیرقانونی هستند” ، به ابهاماتی که در مورد ورود دیوان عدالت اداری به پرونده بورسیه ها توسط افراد فوق الذکر و سایر رسانه های همسو در طی روزهای گذشته ابراز داشته شده بود با استناد به موارد قانونی و حقوقی پاسخ داد.

ضمن موضع گیری نامناسب و تشنج آفرین رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در زیر سوال بردن آراء صادره از دیوان با پاسخ بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس مبنی بر “برکناری رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم” روبرو شد. از طرفی بورسیه های داری حکم قضایی طی نامه ای از وزیر علوم خواستند برای حل و فصل این موضوع و به جهت سنگ اندازی های رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم و ممانعت دانشگاه ها برای اجرای حکم دیوان عدالت اداری، به سرعت وارد عمل شود.

دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه ذکر خلاصه ای از اتفاقات پیش آمده را برای اطلاع و روشنگری به عموم ملت شریف ایران و جامعه نخبگان و دانشگاهیان وظیفه خود دانسته و امید دارند تا با عمل به قانون و فصل الخطاب قرار دادن آن توسط مسئولان شاهد اینگونه تشنجات و اخبار کذب بدون پشتوانه در فضای رسانه ای نباشیم. »

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=262204

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر