1

آژانس‌های امنیتی آمریکا به دنبال استفاده از روس‌ها به عنوان خبرچین هستند

  • کد خبر : 262275
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

سخنگوی کرملین اظهار کرد آمریکا در سال‌های اخیر از شیوه‌های اطلاعاتی به منظور به کارگیری شهروندان روسی به عنوان خبرچین‌هایش استفاده کرده است.

پسکوف، سخنگوی پوتین

سخنگوی کرملین اظهار کرد آمریکا در سال‌های اخیر از شیوه‌های اطلاعاتی به منظور به کارگیری شهروندان روسی به عنوان خبرچین‌هایش استفاده کرده است.

به گزارش افق نیوز به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به یک مقاله اخیر در روزنامه نیویورک تایمز درباره تلاش‌های سازمان‌های امنیتی آمریکا برای قانع کردن اولگ گریپاسکا تاجر روسی به منظور فعالیت به عنوان خبرچین‌شان گفت: در سال‌های اخیر آمریکا با شیوه‌های اطلاعاتی خام تلاش می‌کرده تا شهروندان روسی را از جمله با اعمال فشار در آنها به خدمت بگیرد.

پسکوف تصریح کرد: این گزارش‌های رسانه‌ای ضمن آنکه خوراک فکری خوبی را فراهم می‌کنند همزمان تصویری واضح از اقدامات اخیر آمریکا به دست می‌دهد.

وی افزود: ضمن یادآوری این حقیقت که بازرگانانی نظیر اورگ دریپاسکا، در زمره سهامداران و سران شرکت‌ها و ساختارهای تجاری بزرگ و صنایع بزرگ با به کارگیری ده‌ها هزار نفر و بعضا صدها هزار نفر از جمله در شاخه‌های حساس اقتصاد روسیه هستند این اتفاقات شاهدی برای تلاش به منظور مداخله در امور داخلی روسیه محسوب می‌شوند.

او به این سوال که آیا نهادهای امنیتی آمریکا تلاش‌های مشابهی برای جذب دیگر تجار مردان روسی مهم به خرج داده‌اند مطرح نکرد و گفت: یک چنین سوال‌هایی را باید از تاجران بزرگ ما پرسید.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد که سازمان‌های امنیتی آمریکا تلاشی شکست خورده برای قانع کردن تاجر اوری اولگ دریپاسکا صورت داده‌اند تا او مخبر آنها باشد.

این گزارش نوشت: اف‌.‌بی.‌آی و وزارت دادگستری آمریکا در ۲۰۱۴ – ۲۰۱۶ برای به کارگیری دریپاسکا تلاش کرده است.

این روزنامه نوشت که آمریکا وعده داده بود به جایش مشکلات او برای دریافت روادید آمریکا را حل کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=262275

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر